[bug][forum] Foto's niet weergegeven op IOS 9.3.5 Safari

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sinds ongeveer 2 weken worden afbeeldingen op het forum niet goed weergegeven op een iPad mini 1 met iOS 9.3.5 in de browser Safari, en idem voor de browser Dolphin. Het lukt niet om FireFox of Chrome te installeren omdat Apple dat geblokkeerd heeft. Zelfs oude versies van FireFox / Chrome zijn niet te installeren.

In Safari is al de "Wis geschiedenis en websitedata" gebruikt en is de tablet herstart.

Hieronder een paar voorbeelden waar het fout gaat:

Voorbeeld weergave #1:
https://tweakers.net/i/E9...hqsyX4J7.jpg?f=user_large

In werkelijkheid zie je direct foto's in TS #1:
rube in "Nieuwe PV systeem bepalen"

-------------------
Voorbeeld weergave #2:
https://tweakers.net/i/mt...bY3D5hdC.jpg?f=user_large

Echter bij een quote zijn de afbeeldingen wel te openen #2:
https://tweakers.net/i/0M...dEjHAIqk.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-07 12:57

DaFeliX

Tnet Devver
Hm, ik vermoed dat het een issue met hoe we deze afbeeldingen serveren. We gebruiken hiervoor Thumbor, die WebP kan serveren aan browsers die dat ondersteunen. Ik vermoed dat jouw browser aangeeft dat ie WebP aankan, maar dat helemaal niet kan.

Kun je eens aangeven, als je je headers bekijk, wat er bij "Accept" staat voor beide browsers? En of je in je browsers de WebP versie van deze gallery kunt zien?

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online
@DaFeliX

Ik heb alleen Safari gebruikt en die geeft dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMSnMAJHA0B4EvlS5KwRCtu2Eg8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EW2qRVKnRzTJQ1a2RCQ4m8ea.jpg?f=fotoalbum_large

De WebP afbeelding zie ik niet, maar JPEG wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KgPiEktjOXnl6djPGB0Ru89iFgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6BdLLqQOkMdlhBJgRjsmwdHm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online
@DaFeliX
Is dit op te lossen vanuit de serverkant, of dwingt Apple mij een nieuwe tablet te kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dre op 30-08-2020 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Dre schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:47:
@DaFeliX
Is dit op te lossen vanuit de serverkant, of dwingt Apple mij een nieuwe tablet te kopen.
Nou, het lastige is dat ik het tot nu toe wel kan reproduceren, maar niet precies weet wat 't probleem is.

Wat ik wel weet dat het niet aan Thumbor en webp ligt, maar het lijkt er op dat de javascript die op het forum aangeroepen wordt op een gegeven moment stuk gaat. Dit kan zijn omdat we ergens een syntax gebruiken die iPad mini 2 (en iPad mini 3) niet begrijpen.

Javascript gebruiken we om de afbeelding pas in te laden als deze in je viewport ligt, zodat er geen onnodige afbeelding opgehaald worden die je toch niet ziet. Er is een methode ingebakken die de afbeelding toont als een apparaat helemaal geen javascript ondersteuning heeft. Heeft een apparaat javascript aan, dan laadt het script de afbeelding via javascript in. Nu is het probleem dat je apparaat wel javascript ondersteund, maar waarschijnlijk niet voldoende om de afbeelding in te kunnen laden; het script gaat stuk vóórdat ie de afbeelding kan tonen. Het gevolg dat je een leeg vlak ziet.

Het lastige is echter dat ik geen foutcode kan zien (ik heb geen fysieke iPad mini 2 of 3 die ik aan een mac kan verbinden), dus dat maakt 't probleem lastig op te sporen. Ook een standaard techniek om foutmeldingen te loggen werkt niet op dit apparaat, dus vooralsnog tast ik in het duister wat het exacte probleem is.

Een oplossing is iig om een iPad mini 4 of hoger te nemen, want daar werkt 't wel :+

Maar, ik ga deze week nog 'ns kijken of ik het exacte probleem kan vinden. Ik hou je op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
@Dre Bij deze mijn terugkoppeling, helaas met weing goed nieuws.

Het onderzoeken van het probleem is enorm lastig, omdat het debuggen mij niet lukt. Het enige wat ik heb kunnen doen is mijn collega's overleggen, en we vermoeden dat het probleem is dat we bepaalde javascript syntax gebruiken die jouw oude Safari niet ondersteund. Hierdoor crasht het script, waardoor je in een soort limbo-staat terechtgekomen bent en de pagina maar half werkt.

Een work-around zou zijn om javascript uit te schakelen; zodat je de afbeeldingen in ieder geval kunt zien.

Sorry dat ik geen beter nieuw voor je heb -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online
@DaFeliX

van de iPad mini gebruiker krijg ik de Whatsapp melding:
"Tweakers werkt weer als vanouds. Chapeau"

Geen javascript dingen aangepast.

Sinds vanochtend lijkt er toch iets anders te zijn waardoor het werkt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52

crisp

Devver

Pixelated

Dre schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:47:
@DaFeliX

van de iPad mini gebruiker krijg ik de Whatsapp melding:
"Tweakers werkt weer als vanouds. Chapeau"

Geen javascript dingen aangepast.

Sinds vanochtend lijkt er toch iets anders te zijn waardoor het werkt :)
Ik heb vanmorgen een kleine backwards-compatible fix doorgevoerd in een van onze JS bestanden; ik vermoed dat het daardoor weer is gaan werken. Maar bereid je er wel alvast op voor dat het in de toekomst waarschijnlijk weer gewoon 'stuk' zal gaan aangezien Safari versie 9 simpelweg geen ondersteunde browser meer is...

Intentionally left blank

Pagina: 1