Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seb83
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-06 14:23
Ik zoek een?
Nieuwe +-10" tablet, ter vervanging van een iPad Air 2 die kapot is gegaan.

Wat is je budget?
Het maximumbudget is €450.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Onze huidige iPad werd gebruikt door de kinderen om filmpjes op te kijken, en door mijzelf om op het werk notities op te maken tijdens overleggen. Daarnaast browsen, dropbox, ZiggoGo, Netflix, Videoland.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel tussen:
- pricewatch: Apple iPad (2019) Wi-Fi 128GB Grijs
- pricewatch: Samsung Galaxy Tab S5e WiFi (6GB ram) 128GB Goud

Pluspunten Samsung tov Apple:
- Oled scherm, op vakantie hebben we 's avonds regelmatig Netflix gekeken op de iPad Air 2 en de beeldkwaliteit is zeer matig. Zwart is grijs.
- Betere prijs / opslagverhouding.
- Kleinere schermranden.

Nadelen Samsung tov Apple:
- Android, wij hebben alleen iOS apparaten in huis en geen ervaring met Android. Zorgpunten zijn voor mij gebruiksgemak, bloatware en updatebeleid. Ik weet niet zo goed hoe ik deze zorg in moet schatten, ik heb er immers geen ervaring mee. Ben ook geen Apple fanboy, ik hou niet van MacOS en vind Windows vele malen prettiger. Alleen de mobiele OS'en bevallen ons wel.
- Prestaties, geen idee hoe ik die in moet schatten. Voor mijn gebruik zal het voldoende zijn verwacht ik, maar is deze SoC wel toekomstbestendig? En kan ik dat uberhaupt verwachten voor dit geld?
- Al meer dan een jaar op de markt, wellicht komt er binnenkort iets nieuwers / beters uit?

We neigen licht naar de Samsung. Doorslaggegevend zou dan het oled scherm zijn. Wat zou jullie advies zijn? Of er is nog een andere tablet op de markt die we over het hoofd zien?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 21:46
Er zijn meer tablets als je in de Pricewatch zoekt hier op Tweakers. Maar... Apple heeft het langste software updates. Dus een iPad kan grofweg 5 a 6 jaar mee dat je die veilig kan gebruiken, en een Samsung maximaal 2 a 3 jaar.

Gezien je Windows opmerking, is dit nog iets:
reviews: Lenovo IdeaPad Flex 5 14" - Ryzen 3 4300U vergeleken met Ryzen 5 4500U

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seb83
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-06 14:23
Onze Air 2 ging misschien 5 1/2 jaar mee, maar wel met een nieuw scherm en batterij halverwege, dus in totaal heeft het apparaat me bijna €200 per jaar gekost (aanschaf / hoesje / reparaties).

De Lenovo is een leuk apparaat maar past niet bij het gebruiksdoel want veel te groot en zwaar.

Het is uiteindelijk de pricewatch: Samsung Galaxy Tab S6 Lite WiFi 64GB Grijs geworden voor €345 inclusief Samsung book cover. Geweldig apparaatje: mooi scherm, compacte buitenmaten, en het pennetje is ideaal voor notities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaggdaddy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 21:14
Voor 435 heb je de 128 gb variant met book cover