Mijn vraag:
Middels de BBG van enkele maanden terug heb ik voor mijn vader een kleine barebone gekocht inclusief benodigde andere hardware (zie hieronder). Echter, het installeren van Windows 10 vanaf een installatiemedium (USB) lukt op geen enkele manier...
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Asrock DeskMini A300
- 2 * Crucial DDR4 SODIMM 1x8GB 2666
- AMD Athlon 3000G processor
- ADATA 2.5 Ultimate SU630 240GB SSD
- Windows 10 Home (althans... die probeer ik dus te gebruiken...
)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb geprobeerd de OS op twee manieren te installeren. Allereerst middels een installatiemedium gecreëerd door de Microsoft Hulptool zelf. Toen dit niet leek te werken, heb ik nogmaals een installatiemedium gecreëerd, maar ditmaal middels Rufus. Ook deze werkt uiteindelijk niet.
Het verdient de melding waard dat het gehele proces van installeren _ontzettend_ lang duurt! Na ruim 3 uur krijg ik pas de volgende melding en gebeurt er verder helemaal niets meer.
:strip_exif()/f/image/PUknBP3wBQzEisULRiHPdzx8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet inmiddels niet zo goed meer wat ik moet doen. Ik heb de leverancier ook al een mail gestuurd, maar hoop dat jullie mij toch opweg kunnen helpen met nieuwe tips / ideeën...
Alvast zeer hartelijk dank!
Middels de BBG van enkele maanden terug heb ik voor mijn vader een kleine barebone gekocht inclusief benodigde andere hardware (zie hieronder). Echter, het installeren van Windows 10 vanaf een installatiemedium (USB) lukt op geen enkele manier...
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Asrock DeskMini A300
- 2 * Crucial DDR4 SODIMM 1x8GB 2666
- AMD Athlon 3000G processor
- ADATA 2.5 Ultimate SU630 240GB SSD
- Windows 10 Home (althans... die probeer ik dus te gebruiken...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb geprobeerd de OS op twee manieren te installeren. Allereerst middels een installatiemedium gecreëerd door de Microsoft Hulptool zelf. Toen dit niet leek te werken, heb ik nogmaals een installatiemedium gecreëerd, maar ditmaal middels Rufus. Ook deze werkt uiteindelijk niet.
Het verdient de melding waard dat het gehele proces van installeren _ontzettend_ lang duurt! Na ruim 3 uur krijg ik pas de volgende melding en gebeurt er verder helemaal niets meer.
:strip_exif()/f/image/PUknBP3wBQzEisULRiHPdzx8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet inmiddels niet zo goed meer wat ik moet doen. Ik heb de leverancier ook al een mail gestuurd, maar hoop dat jullie mij toch opweg kunnen helpen met nieuwe tips / ideeën...
Alvast zeer hartelijk dank!
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!