Goede read/YT video als buy guide?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-10 20:46
Ik heb flink lopen zoeken en vind wel veel best buy guides, maar ben eigenlijk op zoek naar een mooie, goed georganiseerde read of YT video die ook iets zegt over wat voor soort geluid je van welke sets kunt verwachten enzovoorts. Liefst in verschillende prijsklassen.

Wil toch wel luisteren voor aanschaf, maar wil graag eerst wat gedadigden zoeken, anders dan alleen maar prijsvergelijkers of van die vage generieke sites.

Zelf uitzoeken kan ook, maar dan zoek ik toch wel een betrouwbare bron. Iemand die wel echt weet waar die het over heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:40
De betere audiozaken hebben opstellingen staan waar je zo kan luisteren.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Naar mijn mening zou zo’n “guide” volkomen zinloos zijn. Elk merk en type speaker heeft een net wat andere sound. En smaak qua geluid is persoonlijk. Toen ik mijn speakerset uitzocht, kon ik in de luisterruimte van de hifi-zaak eenvoudig schakelen tussen alle modellen; je hoort het verschil direct. Wat volgens die “guide” fantastisch is, vind jij misschien helemaal niets. Ofwel: ga naar een fatsoenlijke winkel, geef een budget aan en vergelijk alles wat daar binnen valt.