Toon posts:

opleiding/cursus??

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

graag zou ik (veel) meer te weten komen over hardware en software.
Daarvoor zou ik graag een cursus of iets dergelijks willen volgen.

Wie kan mij vertellen waar ik zou kunnen informeren?

mvg

Verwijderd

Ik weet niet waar je iets over hardware kunt leren, maar software-cursussen zijn overal wel te krijgen, NTI, LOI ed.

Wel oppassen wat je doet, een bekende van mij heeft zich bijna laten verleiden tot een cursus internet voor 4000,- !!!!

Hij kon het nog net op tijd aangetekend afzeggen.

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:11
Op donderdag 09 augustus 2001 14:32 schreef Quadrizz het volgende:
Ik weet niet waar je iets over hardware kunt leren, maar software-cursussen zijn overal wel te krijgen, NTI, LOI ed.

Wel oppassen wat je doet, een bekende van mij heeft zich bijna laten verleiden tot een cursus internet voor 4000,- !!!!

Hij kon het nog net op tijd aangetekend afzeggen.
zat er een gratis pc bij ofzo :?

(zeker scheidegger )

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Wil je een goede algemene pc opleiding hebben moet je een kijken naar een cursus " A+ " genaamd. Dat gaat best diep op de computer in, de werking, etc.

En het is een internationaal erkend diploma ook nog (net als MCSE, CNA of cisco)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 15:43 schreef rick17 het volgende:

zat er een gratis pc bij ofzo :?
Er zat een leen-laptop bij, die kon je na de cursus met bijbetaling (ik geloof 2500,-) kopen :)

• DocMac
  • Laatst online: 01-06 13:49
Ik heb een boek gekocht dat heette "Opstap naar MCSE" en heb dat bestudeerd.
Er staat veel basiskennis in over hardware en software, is best een aanrader, al is mijn versie nog gebaseerd op de tijd van NT4.

En verder kun je veel oefenen met je eigen PC of koop een tweedehandsje om aan te sleutelen.

Verwijderd

Comptia A+ exam speciaal voor computer techneuten bestaat uit 2 delen software en hardware.Zie http://www.comptia.org

Verwijderd

Wel raar inderdaad dat er niet echt een cursus voor hardware is, je kunt natuurlijk wel naar Tom's hardwareguide gaan om te leren wat een processor precies is enzo, maar ik zou het allemaal ook wel op een rijtje willen hebben.

Dus ook verschil in geheugen, processoren, ethernet, tv-kaarten, videokaarten, wat doen ze allemaal precies...

Misschien een mooie opdracht voor de hogere goden van GoT? Of bestaat zoiets al?

• Dr.Snuggles
leren he, volgens mij was daar iets voor als ik het me goed herinner.

oh ja ik weet het al weEr

SCHOOL OOIT DAAR EENS GEWEEST ?

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 09:59 schreef rick17 het volgende:
leren he, volgens mij was daar iets voor als ik het me goed herinner.

oh ja ik weet het al weEr

SCHOOL OOIT DAAR EENS GEWEEST ?
Ja, 10 jaar geleden zat ik voor het laatst op de Havo, in het 3e of 4e jaar hadden we "informatika", sloeg echt nergens op, ik denk dat hij een cursus bedoeld voor mensen zoals ik, die pas eind 20 genoeg geld hebben om een fatsoenlijke hobby erop na te houden en dus even goed bijgepraat willen worden over computers.

Het hoeft niet verschrikkelijk uitgebreid..

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

A+ is oke.
Maar ik zou eerst gewoon de boeken zelf kopen ( ongeveer 75 piek) Er is een hardware en een software boek. Misschien kun je die zelf doorlopen. Je kunt je dan opgeven voor de examens die overal te doen zijn. Als je dit zelfde bij b.v. de LOI doet ben je massa's geld kwijt en dat is dan dus alleen voor de begeleiding.....
Alle boeken voor alle cursussen zijn voordelig te vinden op het net ( ff zoeken), je weet dan waar je aan begint en bent niet metteen een pens geld kwijt !!!

xMouse

• Dr.Snuggles
Op vrijdag 10 augustus 2001 10:03 schreef Quadrizz het volgende:

[..]

Ja, 10 jaar geleden zat ik voor het laatst op de Havo, in het 3e of 4e jaar hadden we "informatika", sloeg echt nergens op, ik denk dat hij een cursus bedoeld voor mensen zoals ik, die pas eind 20 genoeg geld hebben om een fatsoenlijke hobby erop na te houden en dus even goed bijgepraat willen worden over computers.

ga je naar een avond schoolen wanneer je genoeg weet ga je weer weg

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Je kan ook regelmatig het forum bezoeken. Als je gewoon geinteresseerd leest kom je veel te weten.

• mellowpimp
  • Niet online
als je een diploma wil moet je naar school of zo nti/loi geval nemen.
als je gewoon wil leren dan kan je net zo goed naar een Grote boekenwinkel gaan

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

idd gewoon goeie boeken kopen, scheelt je ook nog een hoop poen

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Op vrijdag 10 augustus 2001 10:03 schreef Quadrizz het volgende:

[..]

Ehm op de Havo leer je nix bijzonders over computers... maar doe een opleiding MBO Technische Informatica ofzow. ook gedaan.
Niet dat ik daar iets van geleerd heb ofzow... maar voor een newbie is het wel wat.
Pagina: 1