iPad Air 2 met vreemde kleuren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 06-09-2020 18:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:32
Go to Settings > General > Accessibility > Display Accommodations, make sure that everything is set to "off" on this screen, except for Auto-Brightness. If you make any adjustments on this screen, go ahead and power off the iPad and back on and see if the issue remains.

Heel google staat er mee vol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online
Dat was het niet. Alles stond al op uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:37
Vreemde tip maar het werkte bij mij wel. Sla een met de platte hand op de achterkant van de iPad. Waarschijnlijk een los contact ergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ligt 't niet aan de foto op de site van NU.NL? Als ik dat artikel hier op m'n MacBook Pro bekijk dan is die foto ook alles behalve 'scherp' en lijkt 't ding met een 'aardappel-telefoon' uit 't jaar kruik genomen te zijn.... ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:00:
Dat was het niet. Alles stond al op uit.
Het is natuurlijk eigenlijk ook wel apart dat het na een fabrieks reset nog steeds fout is. Dan zou je bijna gaan denken aan een losse connector naar het lcd ofzo.

Wat @Incognitum zeg dus..

[ Voor 4% gewijzigd door ppeterr op 23-08-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online
Will_M schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:04:
Ligt 't niet aan de foto op de site van NU.NL? Als ik dat artikel hier op m'n MacBook Pro bekijk dan is die foto ook alles behalve 'scherp' en lijkt 't ding met een 'aardappel-telefoon' uit 't jaar kruik genomen te zijn.... ;)
Nee het is op alle sites met een foto. De kleuren zijn gewoon niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Speedy_Gonzalez schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:05:
[...]

Nee het is op alle sites met een foto. De kleuren zijn gewoon niet goed.
Wat gebeurd er als je met de back en/of front -camera van de iPad een foto maakt en die vervolgens bekijkt?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online
Incognitum schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:03:
Vreemde tip maar het werkte bij mij wel. Sla een met de platte hand op de achterkant van de iPad. Waarschijnlijk een los contact ergens.
Ik had al wat geklopt op de achterkant. Geen verschil. Ook proberen wat te torderen deed niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online
Will_M schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:07:
[...]

Wat gebeurd er als je met de back of front -camera van de iPad een foto maakt en die vervolgens bekijkt?
Dan zijn de kleuren ook niet goed. Het lijkt een soort negatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:37
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:07:
[...]

Ik had al wat geklopt op de achterkant. Geen verschil. Ook proberen wat te torderen deed niks.
Je mag best hard slaan. Niet te ‘bang’ zijn. Heb ook vaker iets harder moeten slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Op yt zie ik ze zelfs met een hamer op de achterkant een tik geven om het op te lossen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online
ppeterr schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:15:
Op yt zie ik ze zelfs met een hamer op de achterkant een tik geven om het op te lossen...
Een hamer??
Daar wacht ik nog maar even mee denk ik 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online
Ik overweeg een oudere ios met dfumode erop te zetten.

Zou dat nog lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:15
Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:35:
Ik overweeg een oudere ios met dfumode erop te zetten.

Zou dat nog lukken?
Nee het is hoogstwaarschijnlijk hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Als je een screenshot maakt met je iPad en die even naar je computer of telefoon doorstuurt. Zijn de kleuren dan nog steeds verkeerd?

Zo ja; in je instellingen gaan graven. Kan misschien ook een safari plugin zijn.

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online
FeareX schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:13:
Als je een screenshot maakt met je iPad en die even naar je computer of telefoon doorstuurt. Zijn de kleuren dan nog steeds verkeerd?

Zo ja; in je instellingen gaan graven. Kan misschien ook een safari plugin zijn.
Als ik een foto maak met de iPad en naar mezelf mail op de pc dan ziet het er prima uit. Op de iPad is het beeld van de camera niet goed, ook een soort negatief / kleuren vervorming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hmm vreemd, dan kan het ook de pech zijn dat er iets intern niet lekker zit. Softwarematig laat hij dus wel de goede kleuren zien. Misschien een stekkertje die niet goed contact maakt.

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 07:31
WouterL schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:56:
[...]

Nee het is hoogstwaarschijnlijk hardware.
En oudere iOS erop zetten zou sowieso niet werken. Wordt niet meer ondertekend door Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Speedy_Gonzalez iPad up-to-date ? (iPadOS 13.6.1)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:22
Ga even naar:

Instellingen -> Beeldscherm & Helderheid -> True Tone even uit en/of aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online
slijkie schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:38:
Ga even naar:

Instellingen -> Beeldscherm & Helderheid -> True Tone even uit en/of aan.
Die instelling lijkt de air 2 niet te hebben, nog even gekeken op mijn pro (2017) en die heeft dat wel.
Zou die instelling daar wel moeten zitten op de air 2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:22
Speedy_Gonzalez schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:13:
[...]

Die instelling lijkt de air 2 niet te hebben, nog even gekeken op mijn pro (2017) en die heeft dat wel.
Zou die instelling daar wel moeten zitten op de air 2 ?
Nope, sorry mijn fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:25
Wat wel vreemd is is dat het qua kleuren niet het gehele scherm betreft. Dat sluit nog steeds niet uit of het hardware of software is.

Maar 1 ding valt me op wat nog niemand gevraagd heeft: Wat bedoel je met "de letters van het toetsenbord schijnen door"? Op de foto niet te zien namelijk.

Ik vermoed daarom stiekum toch een gevalletje hardware (druk waardoor het scherm/stekker het begeven heeft). Software besluit niet zomaar een toetsenbord achter een webpagina te renderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online
KnoxNL schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:19:
Wat wel vreemd is is dat het qua kleuren niet het gehele scherm betreft. Dat sluit nog steeds niet uit of het hardware of software is.

Maar 1 ding valt me op wat nog niemand gevraagd heeft: Wat bedoel je met "de letters van het toetsenbord schijnen door"? Op de foto niet te zien namelijk.

Ik vermoed daarom stiekum toch een gevalletje hardware (druk waardoor het scherm/stekker het begeven heeft). Software besluit niet zomaar een toetsenbord achter een webpagina te renderen :P
Ik was zojuist foto's aan maken van het scherm zodat het meer duidelijk word wat ik nu wel en niet zie.
Die letters van toetsenbord schenen eigenlijk een beetje door de webpagina's heen, dus als je scrollt dan zag je dat, maar wel niet op alle achtergrondkleuren.

Dat is nog best lastig uit te leggen :)

Maar ineens zonder dat ik iets deed verschijnen de foto's weer volledig normaal.
Ik zit nu met m'n bek open van verbazing te kijken hoe dat kan.

De ipad ligt gewoon op tafel voor me, en het enigste dat ik deed is zoeken naar die truetone setting (die er niet was)

Even kijken of ik vergelijkende foto's kan maken dadelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:25
Hardware dus. En dan waarschijnlijk het stekkertje waar eerder aan gerefereerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online
KnoxNL schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:44:
Hardware dus. En dan waarschijnlijk het stekkertje waar eerder aan gerefereerd is.
Lijkt er nu inderdaad op dat er een of ander wankel contact is.
Openmaken zal evengoed wel ten koste gaan van het scherm dat dan waarschijnlijk barst lijkt me.

Edit: foto's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4fAZcgiDtEqmZOMM-2cQffKob8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9BS1rn29yRTI5Z7MrwQWj0Tv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YSxJm8wYCucSJi-Fo1bwBfSmfUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bk42F8ESSfg6T3b4ZyzFWs5w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JsyjSMyw2lQfWq2LAoQIywwge_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/THqEyUHQ6l2ANVBmF5tV15Uo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UmqRGo2eIQzAdgXwEiraS1GKEdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/siRscR8oCEUoW8xaP1CFUgwX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o47_dJh6JS6gmAXvisFEt-mOJ4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yqNmKolIbZANdvyS2t62K4a7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZvghzXzLTOKL8t2Zo-Kd2D9eKjo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KIDWTg8ryIbOakrr16FuedUC.jpg?f=fotoalbum_large

iPad nu paar keer uit en weer aan gehad, beetje getikt op de achterkant, maar beeld blijft nu ineens gewoon goed.
Heeeeeeel vreemd, maarja 8)7

[ Voor 78% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 31-08-2020 19:56 ]

Pagina: 1