Vraag

• Ceblo
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-12-2020
Hallo allemaal,

Er is een Samsung Galaxy Tab A 10.1 32 GB onderweg naar mijn huis (mijn eerste tablet) maar ik zag dat de beveiligingsupdates waarschijnlijk maar tot april 2021 lopen. Hoe groot is dit probleem en kun je ze anders evt bijkopen of op een andere manier er legaal aan komen.

Ik ben dus (misschien nog) op zoek naar een beetje een snelle (hoeft niet supersnel) goede tablet.

- Liefst rond €200,- (max €375).

- Ik zal hem voornamelijk gebruiken om te internetten en daarnaast af en toe PowerPoint (oid) ivm spreekbeurt voor m'n zoon en misschien een brief in word.

- Ik wil liever wel een snelle tablet (hoeft niet supersnel) want mijn laptop was echt supertraag... Ik las dat Intel celeron trager is dus dat liever niet.

en hoe erg is het dat je geen beveilingsupdates meer krijgt?

Hopelijk kunnen jullie me helpen! ☺️

Beste antwoord (via Ceblo op 23-08-2020 22:55)

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Nog net binnen budget, de goedkoopste iPad. Minimaal vijf jaar updates en daarna ook nog beveiligingsupdates.
Kosten per maand zullen bij de iPad een stuk lager liggen dan bij een Samsung tablet die maar 2 jaar meegaat.

Alle reacties

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:59

Tazzios

..

bij kopen kan niet , ze zijn er gewoon niet. Misschien custom roms.

Je hebt er een tablet gekocht en vraagt nu om advies voor een tablet maar je wil een laptop? :?

Hoe erg ,hangt af van hoe groot de beveilingslekken zijn en hoeveel waarde je er zelf aan hecht om de gegevens op het apparaat veilig te hebben,

• Ceblo
Hey Tazzios bedankt voor je reactie.

Foutje bedoel idd een tablet...🙈

Maar ik zal anders idd de belangrijke gegevens openen op m'n telefoon ofzo.

[ Voor 19% gewijzigd door Ceblo op 23-08-2020 11:39 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Samsung doet meestal versie upgrades tot de datum die op hun website vermeld staat, maar beveiliging updates vaak nog een jaar langer.

Wanneer je tablet geen updates meer krijgt, kijk bij XDA op het forum wat de mogelijkheden dan zijn. Mogelijk tegen die tijd kun je via andere weg updates krijgen.

• Ceblo
Thnx swhnld! Ik zal het eens in de gaten houden! 👍

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:55
Bij Samsung kan je "bijkopen" door te vervangen.
Oude tablet weg, nieuwe ervoor in de plaats.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:32
swhnld schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:53:
Samsung doet meestal versie upgrades tot de datum die op hun website vermeld staat, maar beveiliging updates vaak nog een jaar langer.
For what it is worth: galaxy tab A 10.1 2016 heeft als laatste beveiligingsupdate april 2020.
Wanneer je tablet geen updates meer krijgt, kijk bij XDA op het forum wat de mogelijkheden dan zijn. Mogelijk tegen die tijd kun je via andere weg updates krijgen.
Je kunt er typisch Cyanogen mod opzetten.

Acties:
  • Beste antwoord

• Ernemmer
  • Niet online
Nog net binnen budget, de goedkoopste iPad. Minimaal vijf jaar updates en daarna ook nog beveiligingsupdates.
Kosten per maand zullen bij de iPad een stuk lager liggen dan bij een Samsung tablet die maar 2 jaar meegaat.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Je kunt ook een refurbished laptop kopen. Lukt prima voor 375 euro en dan heb je een i5 +SSD + 8/16 GB RAM.

Of moet het echt een tablet zijn? IPad kan, maar bedenk wel dat 32GB opslag erg weinig is. Dan moet je goed opletten wat je er op zet.

• Ceblo
hoi1234 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:54:
Je kunt ook een refurbished laptop kopen. Lukt prima voor 375 euro en dan heb je een i5 +SSD + 8/16 GB RAM.

Of moet het echt een tablet zijn? IPad kan, maar bedenk wel dat 32GB opslag erg weinig is. Dan moet je goed opletten wat je er op zet.
Bedankt voor de tip maar heb helaas negatieve ervaringen met tweedehands mobiele telefoon, ik weet een laptop is wat anders maar heb toch liever nieuw...☺️

Ik denk dat ik wat de opslag betreft aan 32GB wel genoeg heb en anders zou ik altijd een sd-kaart kunnen gebruiken toch?

• Ceblo
Ernemmer schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 18:29:
Volgens mij heb ik die ook bekeken en twijfel nu wat tussen iPad en Samsung. Wat bedoel je precies met kosten per maand?

• Ernemmer
  • Niet online
Aanschafprijs gedeeld door het aantal maanden dat je het product veilig kan gebruiken.

En persoonlijk vind ik een iPad echt een heel stuk fijner werken dan een Android tablet.

• Ceblo
Ernemmer schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:11:
Aanschafprijs gedeeld door het aantal maanden dat je het product veilig kan gebruiken.

En persoonlijk vind ik een iPad echt een heel stuk fijner werken dan een Android tablet.
Ok op die manier. Ik denk dat ik morgen op mijn werk even ga vragen of ik een iPad mag testen of het programma fijn werkt, want dat is wat me nu nog wat aan het twijfelen houd en hoeveel je "gebonden" word aan Apple. Dat idee heb ik namelijk altijd gehad bij Apple dat je beperkt word, maar ik denk zo te horen dat ik altijd iets te negatief gedacht heb over hun 😉

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ceblo schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:46:
[...]

Bedankt voor de tip maar heb helaas negatieve ervaringen met tweedehands mobiele telefoon, ik weet een laptop is wat anders maar heb toch liever nieuw...☺️

Ik denk dat ik wat de opslag betreft aan 32GB wel genoeg heb en anders zou ik altijd een sd-kaart kunnen gebruiken toch?
Het is Apple... Die doen al jaren niet meer (hebben ze het überhaupt ooit gedaan) aan microSD.

Samsung kan, ja. Maar houd dan rekening dat de tablet na verloop van tijd geen (veiligheids)updates krijgt. De tablet werkt er niet minder om, maar je zet mogelijk wel de deur open voor hackers.

• Ceblo
hoi1234 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:28:
[...]

Het is Apple... Die doen al jaren niet meer (hebben ze het überhaupt ooit gedaan) aan microSD.

Samsung kan, ja. Maar houd dan rekening dat de tablet na verloop van tijd geen (veiligheids)updates krijgt. De tablet werkt er niet minder om, maar je zet mogelijk wel de deur open voor hackers.
Bedankt voor de tip! Zal ik ook meenemen in mijn keuze! 👍

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:32
Houd er bij de Samsung rekening mee dat er geen apps op de SD kaart geïnstalleerd kunnen worden.

Uiteindelijk ligt het aan de use case. Voor een tablet waar alleen YouTube en Netflix op gekeken gaat worden zou ik voor de Samsung gaan. Voor games voor grotere kinderen of werk/school een iPad (met meer opslag).

• Ceblo
Rukapul schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:57:
Houd er bij de Samsung rekening mee dat er geen apps op de SD kaart geïnstalleerd kunnen worden.

Uiteindelijk ligt het aan de use case. Voor een tablet waar alleen YouTube en Netflix op gekeken gaat worden zou ik voor de Samsung gaan. Voor games voor grotere kinderen of werk/school een iPad (met meer opslag).
Bedankt voor je reactie.

Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor internetten, YouTube/Netflix, foto's opslaan (dat laatste gebeurt ook niet heel vaak) en ik denk toch ook wel voor privé documenten opslaan want ik zal blijkbaar met een iPad dan niet meer met een USB stick kunnen werken.

De spelletjes zullen basic zijn want voor de meeste stuur ik m'n zoon (9 jr) door naar m'n oude mobiele telefoon. 😇

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Met een iPad kan je wel een usb stick gebruiken. Voor een reguliere iPad zal je een adapter moeten hebben, in de iPad Pro kan je een USB-c stick duwen.

https://support.apple.com...rvers-ipad1c415e32/ipados

Zelf sla ik de documenten die ik in beiden nodig heb op in iCloud, welke je kan synchroniseren over het internet met Windows and Mac computers.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

Pagina: 1