Handhaven V&A regels op het forum

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:46

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
Graag verwijs ik even naar dit topic waarin gediscussieerd wordt over 21:9 monitoren.

Op 10 augustus bestel ik een monitor bij Amazon (voor €800). Een monitor die tot op heden erg lastig leverbaar is. Omdat Amazon regelmaat de te verwachten levertijd aan het veranderen was had ik dezelfde monitor ook bij bol.com besteld (voor €899 maar incl. gratis Logitech g502 lightspeed muis) Uiteindelijk heb ik afgelopen donderdag de monitor van bol en vrijdag die van Amazon gekregen.

Beide monitoren zijn in die zin perfect dat er geen dode pixels zijn, de voeding niet piept (komt kennelijk vaak voor) en zijn dus compleet nieuw in doos.
Omdat de huidige levertijd nog steeds lang is en de prijs omhoog gegaan is heb ik op het forum zelf aangegeven 1 monitor voor kostprijs te verkopen aan een mede tweaker. Omdat ik vind dat gebruikers die hier al langere tijd komen (en eventueel een bijdrage leveren aan dat topic/zelf lang moeten wachten) er meer recht op hebben, heb ik besloten deze. Het in V&A te zetten.

Volgens mij heel nobel en tevens goed voor de community! Maar vervolgens worden mijn posts door
@br00ky aangepast omdat het toch thuis zou horen op V&A. Op mijn opmerking waarom dit is aangepast antwoord hij:
*knip* commentaar op moderatie mag in een DM. Je punt is nobel, maar we staan nou eenmaal geen verkoop of aanbieden van producten toe op het forum, behalve als daar geen categorie voor is in de V&A zelf (Vraag & Aanbod overig). Dat zijn nou eenmaal de regels. Don't blame the messenger maar voel je vrij om het aan te kaarten in bijv. Lieve Adjes. Ik zie er slechts op toe dat regels gehandhaaft worden op het forum.
Dus bij deze...

Is dit nu echt waar “we” naar toe willen met z’n allen? Dat er geen maatwerk meer mogelijk is en alles volgens strakke regels gehandhaafd moet worden?
Ik dacht iets nobels te doen voor de mede-tweaker maar m’n zin om dit te doen is aardig verpest. Als het zo moet stuur ik m wel terug en bespaar ik me (mogelijk) ook nog een heleboel gezeur als er toch iets niet goed blijkt te zijn. Ik snap dat er regels zijn voor advertenties maar als dit soort zaken ook al niet meer thuis horen op een forum...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
In V&A heb je toch ook de mogelijkheid om voorrang te geven aan specifieke users? Het is niet zo dat je het perse aan de eerst reagerende moet verkopen. Je zou eventueel in dat topic met wat tekst en uitleg kunnen aangeven wat de bedoeling is, met een linkje naar je V&A ad :)

[ Voor 14% gewijzigd door spone op 23-08-2020 10:39 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:19
Wat is er mis met V&A hiervoor?

Als je in dat topic had geplaatst "Nu heb ik er twee ontvangen, allebei zonder problemen, ik heb er maar één in V&A geplaatst" hadden geïnteresseerden hem ook wel gevonden en was er niets aan de hand...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hoi @MazeWing. Het aanbieden of verhandelen van goederen in forumposts (of reacties op de frontpage) is inderdaad niet toegestaan. Een van de redenen hiervoor is dat dit niet te controleren is en forum reacties direct na het verhandelen waardeloos zijn voor andere gebruikers. Alle artikelen waarvoor je een categorie kunt vinden binnen V&A horen daar te worden aangeboden.

Vraag & Aanbod overig is voor artikelen die buiten de bestaande categorieën van V&A vallen.

Ik begrijp de opmerking rond 'maatwerk' niet helemaal; juist door het volgen van regels rond wat waar aangeboden of geplaatst kan worden houden we Tweakers een prettige plek en, minstens zo belangrijk, de plaatsen waar gehandeld mag worden tevens leuk en veilig.

@br00ky heeft in mijn ogen juist gehandeld in dit geval.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 23-08-2020 11:53 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
@Bor Ik bedoel met maatwerk dat er (in dit geval) gekeken moet worden in welke context iets wordt aangeboden. Ik benoemde dit bewust in het topic omdat ik daar direct de mensen die ik wil bereiken (de mensen die ook die monitor willen) ermee bereik.

Als ik een V&A advertentie ga plaatsen weet ik dat ik meteen helemaal plat "geDM'ed" ga worden. Zeker wanneer ik de monitor goedkoper aanbiedt dan de laagste prijs op de pricewatch. Daar zit ik ten eerste niet op te wachten en tevens moet ik dan zelf gaan kijken of die betreffende gebruiker wel "actief" is binnen dat topic.

Het was dus meer om interesse te pijlen en de mensen die het in mijn ogen het meeste verdienen een kans te geven dan aan iemand die de hele dag zit te F5'en binnen V&A...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 20:14
Leuk idee! Alleen de uitvoering moet een beetje bijgeschaafd worden.
Veel Tweakers zijn lekker binair - óf iets is goed, óf iets is fout. Als er eenmaal een advertentie(achtigs) op het forum mag (buiten V&A) om, dan willen anderen dat ook. Begrijpelijk want op die manier kan je heel specifiek adverteren richting potentiële klanten. Referenties naar vacatures/advertenties in signatures vind ik al twijfelachtig, maar dat is een ander verhaal.
MazeWing schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:57:
*knip*
Als ik een V&A advertentie ga plaatsen weet ik dat ik meteen helemaal plat "geDM'ed" ga worden. Zeker wanneer ik de monitor goedkoper aanbiedt dan de laagste prijs op de pricewatch. Daar zit ik ten eerste niet op te wachten en tevens moet ik dan zelf gaan kijken of die betreffende gebruiker wel "actief" is binnen dat topic.
Dat zul je ook hebben wanneer je een bericht plaatst op het forum. Tweakers zijn ook Nederlanders - koopjesjacht! :)F :)F :)F Draai de rollen voor de grap eens om. Als jij die monitor voor een schappelijke prijs ziet staan, dan zou je toch ook enthousiast worden? Je wil iets doen waarvan je weet dat er veel animo voor is ;)
Het was dus meer om interesse te pijlen en de mensen die het in mijn ogen het meeste verdienen een kans te geven dan aan iemand die de hele dag zit te F5'en binnen V&A...
Interesse pijlen terwijl je zelf ook aangaf van 'hmm ik denk dat mensen dit wel willen'. 8)7 Kom op, je hebt goud in je handen en dat weet je :P.
Met die laatste zin maak je het jezelf wel moeilijk denk ik. Als iemand veel F5't heeft die dan minder 'recht' op een leuke deal? Er zijn genoeg Tweakers waarvan ik weet dat die veel op V&A zitten en die ik niets dan het beste wens. Ja je zult veel berichten krijgen (waarschijnlijk nu al haha :P), that's part of the game. Maak lekker iemand blij met die monitor :). Er is geen enkele garantie dat de koper die monitor zelf niet doorverkoopt. Je druk maken om dingen waar je geen invloed op hebt, dat is zonde van je energie en tijd.

Veel succes maar ook veel plezier met de verkoop! 8)

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
@Bor Ik bedoel met maatwerk dat er (in dit geval) gekeken moet worden in welke context iets wordt aangeboden. Ik benoemde dit bewust in het topic omdat ik daar direct de mensen die ik wil bereiken (de mensen die ook die monitor willen) ermee bereik.
Moet een handelaar die een partij van 100 van die monitoren heeft dit dan ook in dat topic kunnen melden? Die bereikt daar ook de mensen die hij wil bereiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
Je weet goed in welke context ik dit zeg.

Maar ik heb besloten de monitor gewoon braaf terug te sturen naar de winkel en andere tweakers maar op hun bestelling te laten wachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
MazeWing schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:51:
Je weet goed in welke context ik dit zeg.
Jawel, maar als jij het mag, waarom die handelaar dan niet?

Daarom zijn er dus gewoon duidelijke regeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
Xander schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:39:
[...]

Jawel, maar als jij het mag, waarom die handelaar dan niet?

Daarom zijn er dus gewoon duidelijke regeltjes.
Omdat dit niet echt "handel" is maar het helpen van een mede-tweakers. Ik hoef er geen winst op te maken, niets, nada, nop.

Dat is het verschil tussen een handelaar en mijn casus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Binnen de kortste keren staan verscheidene topics vol met goedbedoelde tweakers (lees: expliciet geen handelaren dus) die hun eigen V&A-advertentie pluggen om de community te helpen. Lego, andere hobby-topics, hardware, overal zouden dergelijke uitzonderingen de hele reguliere discussie volledig ondersneeuwen. Als iemand zit te wachten op advertenties, dan zouden ze wel in V&A kijken. In een forum-topic verwachten users discussie, geen aanbiedingen.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Topicstarter
naitsoezn schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:27:
Binnen de kortste keren staan verscheidene topics vol met goedbedoelde tweakers (lees: expliciet geen handelaren dus) die hun eigen V&A-advertentie pluggen om de community te helpen. Lego, andere hobby-topics, hardware, overal zouden dergelijke uitzonderingen de hele reguliere discussie volledig ondersneeuwen. Als iemand zit te wachten op advertenties, dan zouden ze wel in V&A kijken. In een forum-topic verwachten users discussie, geen aanbiedingen.
Helemaal mee eens. Maar het verschil is dat ik in de discussie zelf waarin ik mijn ervaring deel in diezelfde post aangeef dat iemand de monitor mag overnemen. Dit is volgens mij een wezenlijk verschil met het plaatsen van een specifieke post om iets aan te bieden en zelf geen deel te nemen aan de discussie/het delen van ervaringen.

Die betreffende posts zijn dus aangepast en verwijzingen naar het eventueel overnemen eruit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

MazeWing schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:36:
[...]
Die betreffende posts zijn dus aangepast en verwijzingen naar het eventueel overnemen eruit gehaald.
En terecht dus, imho. Geen grijs gebied creëren waarin maar naar eigen inzicht afgeweken kan worden van een vrij duidelijke regel die er met zeer goede redenen is. Bovendien, ook in jouw situatie voegt het pluggen van je eigen advertentie.helemaal niets toe aan de discussie.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 00:02
MazeWing schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:16:
[...]

Omdat dit niet echt "handel" is maar het helpen van een mede-tweakers. Ik hoef er geen winst op te maken, niets, nada, nop.

Dat is het verschil tussen een handelaar en mijn casus.
Wat jij doet is net zo goed handel, maar dan eenmalige handel :+ Jij hebt 2 monitoren gekocht, waarvan je er eentje over hebt, en die wil je kwijt. Meer dan dat is het niet, maar minder ook niet.

Heel nobel van je dat je er geen winst op hoeft te maken, maar dat hoeft niet gelijk te betekenen dat jij meer zou mogen dan andere 'handelaren'.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

MazeWing schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:30:
Is dit nu echt waar “we” naar toe willen met z’n allen? Dat er geen maatwerk meer mogelijk is en alles volgens strakke regels gehandhaafd moet worden?
Ik dacht iets nobels te doen voor de mede-tweaker maar m’n zin om dit te doen is aardig verpest. Als het zo moet stuur ik m wel terug en bespaar ik me (mogelijk) ook nog een heleboel gezeur als er toch iets niet goed blijkt te zijn. Ik snap dat er regels zijn voor advertenties maar als dit soort zaken ook al niet meer thuis horen op een forum...
"We" willen nergens naar toe. De genoemde regels bestaan al sinds jaar en dag. Voor iemand die al 19 jaar op Tweakers rondloopt had je dit toch zeker moeten weten.
- Geen V&A in topics
- voor het aanbieden van je 2e hands spulletjes hebben we Vraag & Aanbod
- Indien het daar niet in past, is er nog het V&A Overig topic.

Maatwerk is alleen maar complex en maakt het minder overzichtelijk. Het is prima als je dat 2e scherm wilt aanbieden, gebruik daar dan gewoon V&A voor zoals @br00ky en @Bor ook aangeven.
De hele discussie is dan niet meer nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 23-08-2020 19:39 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1