Bieden: bod andere gebruiker gaat automatisch mee?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 12:37
Er is door gebruiker X een bod uitgebracht van €134:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/auy_TRjM3CU8x2UKC2H37tHvQX0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ejbhzl4xzrAxJneCGMQBRfZR.png?f=user_large

Als ik hierna een bod uitbreng van €140, dan wordt het bod van gebruiker X ook automatisch aangepast naar €140 en staat bovenaan.

Hoe kan dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXqkflELd7Yiet04ye0zDubjHJE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RdIiZMjKAeND5DUFopN1ApD9.png?f=user_large

👉🏻 Blog 👈🏻

Beste antwoord (via technorabilia op 23-08-2020 09:38)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:11

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Je stelt een maximum bod in. De andere gebruiker heeft dus een hoger maximum bod ingesteld, als jij dus een bod plaatst onder de andere zijn maximum bod wordt het automatisch verhoogd.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Je stelt een maximum bod in. De andere gebruiker heeft dus een hoger maximum bod ingesteld, als jij dus een bod plaatst onder de andere zijn maximum bod wordt het automatisch verhoogd.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeneerHart
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-08 09:54

MeneerHart

Mess with the bull..

Goedemorgen @FlipFluitketel Is het dan niet zo dat het volgende bod hoger zou moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 11:13

SeatRider

Hips don't lie

Zoals ik het zie hoeft de ander niet per se "over te bieden". Hij matcht jouw bod, en omdat hij het eerder uitbracht dan jij, staat hij bovenaan.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
@MeneerHart Wat @SeatRider klopt. Als beide gebruikers hetzelfde maximum bod hebben ingesteld, dan kan het volgende bod dus niet eens hoger liggen want wij kunnen natuurlijk niet bepalen of de gebruiker die €0,50/€1,00 hoger wil bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Maar waarom dan niet gelijk dat bod van gebruiker X er neer zetten namelijk €140 (?) i.p.v. €134?

Dan kan ik bijvoorbeeld €141 bieden i.p.v. een bod van hoger dan €134. Nu dacht ik dat een bod €140 hoger was terwijl dat eigenlijk geen zin heeft.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 07:23
Omdat, als er geen andere biedingen zijn, X de aankoop voor 134 EU kan doen. En dus niet ' teveel' betaald ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ah ok, dus als ik nu €10000 bied dan komt deze als het huidige hoogste bod + €1 op de lijst te staan.

Mits niemand al > €10000 heeft geboden... ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
kraades schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 08:35:
Ah ok, dus als ik nu €10000 bied dan komt deze als het huidige hoogste bod + €1 op de lijst te staan.

Mits niemand al > €10000 heeft geboden... ;)
En als iemand anders dan 9999 biedt heb je nog steeds het hoogste bod, namelijk 10000.
Het is wat mij betreft een ideaal systeem, je kunt eenvoudigweg bieden wat je er maximaal voor over hebt, terwijl je nooit teveel betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
zacht schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 09:25:
[...]

En als iemand anders dan 9999 biedt heb je nog steeds het hoogste bod, namelijk 10000.
Het is wat mij betreft een ideaal systeem, je kunt eenvoudigweg bieden wat je er maximaal voor over hebt, terwijl je nooit teveel betaalt.
Dit dus.. Je kunt al direct instellen wat je er maximaal voor wilt uitgeven. Blijft het eronder heb je geluk en kun je het voor minder kopen, gaat het erover heen kun je altijd nog kiezen of je er misschien toch nog wat meer voor over hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroVAX3400
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-09 14:54
Een Vickery Auction. Met een kleine praktische variate omdat het Second highest bid met +1€ wordt verhoogt, en er meerdere rondes zijn ipv een eenmalig blind bod.
Pagina: 1