Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-06 13:20
Ik heb een Marantz SR 6014 receiver met Dali speakers.

Nu wil ik een blu rayspeler aanschaffen puur om CD's af te spelen. Als ik Marantz vergelijk met andere spelers dan zit hier veel prijs verschil in.
Naar welke Blu Rayspeler zou ik nog meer kunnen kijken die voldoet aan goede audio kwaliteit?

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je ze met HDMI op je receiver aansluit maakt dat geen drol uit. Dan is het tot in je receiver digitaal, en vervolgens gebruik je de DAC van je receiver. Is dus kwalitatief qua geluid allemaal het zelfde.

Maar als je zo'n ding puur voor CD's koopt: wees je er van bewust dat het opstarten van een beetje BR speler zomaar 15 sec of meer duurt. Dat kan irritatie opwekken. Deed het bij mij iig wel, ik heb toen gewoon een losse cd speler er naast gekocht. Digitaal aangesloten, alles Denon, gewoon goed dus :)

In jouw geval zou ik voor de CD5005 of CD6006 gaan, beetje afhankelijk van je budget. En dan nog eerder de goedkopere 5005 want die snapt wel SACD :)

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 23-08-2020 00:33 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies dus ik schop het topic die kant op AUD > CEA

Semi ontopic:
Ik weet niet hoe erg je OCD is en je een open meubel hebt maar ik heb andere merken spelers gehad maar uiteindelijk toch puur voor de looks een Blu-rayspeler gekocht die bij de receiver matcht qua merk :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-06 13:20
Bedankt voor de antwoorden. De Blu-rayspeler zal ook voor een filmpje af en toe gebruikt worden.
Dus een Blu-rayspeler van Marantz of van welk merk dan ook maakt niets uit wat geluid betreft?

Hoe komt het eigenlijk dat het opstarten ongeveer 15 seconden duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:24
FeaR schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 00:39:
Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies dus ik schop het topic die kant op AUD > CEA

Semi ontopic:
Ik weet niet hoe erg je OCD is en je een open meubel hebt maar ik heb andere merken spelers gehad maar uiteindelijk toch puur voor de looks een Blu-rayspeler gekocht die bij de receiver matcht qua merk :P
Marantz maakt al een flinke tijd geen Blu Ray spelers meer, wellicht is er op de tweedehandsmarkt nog eentje te vinden - op V&A is er meer V dan A ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Eagle schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 00:28:
Als je ze met HDMI op je receiver aansluit maakt dat geen drol uit. Dan is het tot in je receiver digitaal, en vervolgens gebruik je de DAC van je receiver. Is dus kwalitatief qua geluid allemaal het zelfde.

Maar als je zo'n ding puur voor CD's koopt: wees je er van bewust dat het opstarten van een beetje BR speler zomaar 15 sec of meer duurt. Dat kan irritatie opwekken. Deed het bij mij iig wel, ik heb toen gewoon een losse cd speler er naast gekocht. Digitaal aangesloten, alles Denon, gewoon goed dus :)

In jouw geval zou ik voor de CD5005 of CD6006 gaan, beetje afhankelijk van je budget. En dan nog eerder de goedkopere 5005 want die snapt wel SACD :)
Daarom heb ik inderdaad ook een uhd-blu-rayspeler en een losse cd-speler.

Maar die cd5005 speelt toch helemaal geen sacd's?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
ik heb nog een oudere uhd Blu Ray speler. Ik heb geen eens Blu Rays maar het is me verteld dat die Blu Ray spelers de kwaliteit van een gewone DVD enigszins kunnen opschroeven. Al kunnen tvs dat zelf vaak ook. Ik zit eraan te denken al die DVD de deur uit te doen eigenlijk.

Indien je een DVD op een 4k TV aansluit heb ik soms nog steeds de neiging om een bril te gaan kopen. Ziet er niet mooi uit.

Verder Blu Ray op een PC wat zou je daarmee moeten, want veel mensen hebben die spelers niet. Een DVD speler hebben ze wel en die speelt DVD af maar geen Blu Ray.

Als je iets wilt branden zou ik voor een USB/drive gaan.

Dat het langzaam gaat is denk ik door de upscaling naar de TV.

[ Voor 4% gewijzigd door LucyLG op 25-08-2020 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
LucyLG schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 02:45:
…de kwaliteit van een gewone DVD enigszins kunnen opschroeven.
Nou ja zeg. Wordt een 1-tje ineens een glimmend 1-tje? En een nulletje zo plat als het maar kan? Of wordt de kwaliteit dan werkelijk beter en krijgt een film een betere score?

Nee, zulke marketing moet je ver van weg blijven. Dat een TV het beeld iets anders laat zien omdat de kleurinstellingen anders staan is tot daar aan toe, dat is altijd al zo geweest. In de tijd van de beeldbuizen genoeg blonde Hollandsche mensen op TV gezien die er uit zagen als Oempaloempa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:19

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ronaldcycling schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:15:

Hoe komt het eigenlijk dat het opstarten ongeveer 15 seconden duurt?
Een Blu-ray-speler is in feite een computer. Het opstarten is dus het laden van het OS van ROM naar RAM en initialisatie ervan. Het OS bevat onder andere de DRM-mechanismes voor Blu-Ray en DVD. Vervolgens start er een JAVA-client (nodig om de interactieve features van Blu-Ray-discs te kunnen gebruiken). Daarnaast wordt er een internetverbinding tot stand gebracht en eventueel data uitgewisseld met een server. Ten slotte wordt de grafische gebruikersinterface van de speler zelf geladen.

Een CD-speler heeft weliswaar ook firmware, maar die is lang niet zo complex als het OS van een Blu-Ray-speler en draait doorgaans vanuit ROM (waardoor het opstarten veel minder lang duurt).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ dat idd. In feite draaien die dingen onderhuids gewoon een fork van een linux based OS. Dat moet even booten.

En vwb het "verbeterd weergeven van DVD's: volgens mij doelt @LucyLG gewoon op upscaling. Resolutie van een DVD is lager dan die van BR discs en een BR speler kan daar, zij het gekunsteld, soms wat aan doen. Meeste AV receivers en een beetje TV kunnen dat ook. Wil alleen niet per definitie zeggen dat het daar beter van wordt. Detail: zelfs een Ziggo decoder doet aan upscaling, ligt er aan wat je instelt bij de resolutie die ie moet doorgeven aan de TV ;)
Jorgen schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 01:00:
[...]

Daarom heb ik inderdaad ook een uhd-blu-rayspeler en een losse cd-speler.

Maar die cd5005 speelt toch helemaal geen sacd's?
Volgens de specs https://www.marantz.com/nl-nl/shop/sacdcdplayer/cd5005 zou ie dat wel moeten ondersteunen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Een TR was voldoende geweest.

[ Voor 168% gewijzigd door FeaR op 26-08-2020 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Eagle schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:56:
^^^ dat idd. In feite draaien die dingen onderhuids gewoon een fork van een linux based OS. Dat moet even booten.

En vwb het "verbeterd weergeven van DVD's: volgens mij doelt @LucyLG gewoon op upscaling. Resolutie van een DVD is lager dan die van BR discs en een BR speler kan daar, zij het gekunsteld, soms wat aan doen. Meeste AV receivers en een beetje TV kunnen dat ook. Wil alleen niet per definitie zeggen dat het daar beter van wordt. Detail: zelfs een Ziggo decoder doet aan upscaling, ligt er aan wat je instelt bij de resolutie die ie moet doorgeven aan de TV ;)

[...]

Volgens de specs https://www.marantz.com/nl-nl/shop/sacdcdplayer/cd5005 zou ie dat wel moeten ondersteunen :)
Er staan bij de specificaties 7 opties en 6 kruisjes of vinkjes
Ik verwacht dat cd-r/rw 1 ding is. Staat er niet handig. Dan heeft sacd een kruisje

Alleen de SA-typenummers spelen super audio cd. De CD, HD en ND types niet

[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 25-08-2020 14:13 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1