Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnCash
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-08-2020
hallo ik heb een vraag.
Ik heb een website die iemand anders heeft gehost, daar ben ik mee gestopt vanwege te hoge kosten en slechte service.
Nu wil ik mijn website weer in de lucht krijgen maar ik kan er niet op inloggen en ik wil niet meer met dezelfde host verder .
Ik heb mijn eigen domein weer terug maar hoe kan ik mijn website weer in de lucht krijgen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Door de backup te geven aan iemand die er verstand van heeft, en waarschijnlijk niet gratis is...

En alhoewel ik weet dat er tussen de crew een aantal mensen met veel verstand van zaken zitten (daar ben ik er geen van), zijn er nog meer gebruikers met verstand van zaken. Laat ik dit topic dus in een meer geschikt subforum droppen. :)

Schop een Modje => Internetproviders en Hosting

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnCash
Ik weet dat het niet gratis is en dat hoeft ook niet maar 180 per maand en nul service dat vind ik onacceptabel. Ik heb hierzelf geen verstand
Hulp en advies word erg gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:21
Ik zou contact zoeken met de oude hoster of heb je zelf een backup gemaakt voordat je de dienst opzegde?

Je hebt namelijk de bestanden nodig die bij de hoster staan.

Voor de rest, voor 180 euro per maand zou ik al een best grote en druk bezochte website verwachten en eigenlijk ook wel iemand die hier technische ondersteuning zou kunnen bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnCash
Volgens mij heb ik wel een back-up, moet ik even opzoeken bij mij op de zaak en ja helaas voor dat geld heb ik er niet veel voor terug gekregen.
Maar als ik een back-up heb en mijn domein, kan ik dit dan ergens anders onderbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
JohnCash schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:16:
Maar als ik een back-up heb en mijn domein, kan ik dit dan ergens anders onderbrengen
Dat valt niet te zeggen. Misschien heb je alleen een back-up van je data, en niet van de code. Misschien zag een deel van het maandbedrag op licentiekosten en mag je de code niet ergens anders draaien.

Als je mij de domeinnaam in een dm stuurt, kan ik eens kijken wat er via de wayback machine te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor, maar als ik dit topic zo lees... kun je dit beter gaan uitbesteden aan iemand met kennis van zaken.
Je moet dit niet zelf willen gaan doen.
Daarnaast geef je ook zo weinig informatie over je site dat het onmogelijk is om hier een duidelijk antwoord op te geven.

Als je site niet meer is dan een paar HTML files en PNG/JPG bestanden, kan je dat zonder problemen ergens anders neerzetten (er vanuit gaande dat je de bestanden hebt).
Maar hangt er een database aan je site? Dan moet je die ook hebben (als backup).
Stel het is een Wordpress site, dan heb je die uitdaging bijv. al.

Kortom, ik zou iemand zoeken die je kan ontzorgen hierin. Want de vragen die je stelt komen niet over als of je deze materie doorgrond hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnCash
Alvast allemaal bedankt voor de snelle reacties ben al iets wijzer dan ik was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Ik weet niet in welke periode de website actief was, maar de wayback machine heeft snapshots uit 2016 en uit 2018. In 2016 draaide er Wordpress en kon je er informatie over een paar producten vinden. Voor aanschaf van de producten werd verwezen naar een contactformulier. In 2018 draaide Wordpress nog steeds, maar kreeg je een melding "Sorry, de website is niet meer bereikbaar".

Als het gaat om de website zoals die in 2016 was, kan een webdeveloper die in een paar uur herstellen zonder hulp van de oude host. Het gaat om een standaard Wordpress installatie met deze theme. De teksten en afbeeldingen kun je zo uit de wayback machine plukken. Als de pagina ook in een andere taal beschikbaar was, gebruikte je daarvoor deze plugin en heb je wel de medewerking van je oude host nodig om de vertalingen te herstellen.

Als je website na 2018 nog flink is gewijzigd, heb je de hulp van je oude host nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnCash
Super bedankt voor je hulp
Hier ga ik mee aan de slag.
Ik laat het wel weten of het is gelukt.
Nogmaals bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
180 per maand voor wordpress?
Heeft je vorige hoster een dure hobby ofzo?

Voor €5 per maand had dat ook wel gekund als ik GlowMouse zo lees.
Echter is vertalingen in WordPress wel een hell. Hier host ik die pertinent niet omdat mijn infra niet geschikt is daarvoor.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
DJMaze schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 00:09:
Voor €5 per maand had dat ook wel gekund als ik GlowMouse zo lees.
Dat ben ik helemaal met je eens. Het gaat om een website met minder dan 50 pagina's aan content. De kosten waren relatief hoog omdat de website zo te zien was ondergebracht op een eigen VPS bij cloudvps.com. Cloudvps rekent al meer dan €5/maand, en zo'n server moet ook worden bijgehouden. Op die manier kon de 180/maand worden onderbouwd, maar dat neemt niet weg dat het flink goedkoper had gekund.

TS heeft zo te zien al minstens zeven maanden geleden opgezegd en bestaat de VPS niet meer, dus als er destijds geen backup is gemaakt, is alles nu weg.
Pagina: 1