Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Oude systeempje is mijns inziens wel aan vervanging toe. Ik zag dat de i3570k alweer uit 2012 stamt dus we zijn alweer 8 jaar verder. De enige spellen die ik nog speel zijn Football Manager en Cities:Skylines, dus ik hoef geen fancy videokaarten etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk dat er voor rond de 700 euro best iets aardigs valt samen te stellen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige wat ik nog mee wil nemen zijn 2 oude harde schijven van 3TB ieder.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben hier om advies te vragen of ik de juiste onderdelen bij elkaar heb gezocht en wat er eventueel beter/goedkoper zou kunnen.
Mijn gedachten erbij:
- Ryzen 3600 heb ik door alle lovende kritieken wel mijn zinnen op gezet.
- Moederbordje zie ik haast overal voorbij komen bij de budget builds.
- De kast zag ik zojuist voorbij komen met wat goede ervaringen. Passen mijn 2 extra HDD's er nog bij?
- 32GB heb ik voornamelijk nodig voor een shitload aan assets en mods bij Cities:Skylines en ik las dat er met Corsair nogal wat problemen waren.
- Deze voeding voldoende voor dit systeem?
- De A2000 zie ik ook overal voorbijkomen dus die zal qua prijs-kwaliteit wel de beste keuze zijn.
Een videokaart heb ik enkel nodig voor Cities:Skylines en daar hoef ik denk ik geen hele bijzondere voor te hebben. Ik zat te denken om ergens een RX580 op de kop te tikken voor rond de 100 euro. Of zeg ik nou iets heel geks?
Is het voor de weinige dingen die ik er mee doe nog een overweging om nog even te wachten op de Ryzen 4000 met een B550 moederbord bijvoorbeeld? Of is dat totale overkill?
Ik zie graag jullie suggesties/verbeteringen tegemoet, bij voorbaat dank
Oude systeempje is mijns inziens wel aan vervanging toe. Ik zag dat de i3570k alweer uit 2012 stamt dus we zijn alweer 8 jaar verder. De enige spellen die ik nog speel zijn Football Manager en Cities:Skylines, dus ik hoef geen fancy videokaarten etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk dat er voor rond de 700 euro best iets aardigs valt samen te stellen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige wat ik nog mee wil nemen zijn 2 oude harde schijven van 3TB ieder.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben hier om advies te vragen of ik de juiste onderdelen bij elkaar heb gezocht en wat er eventueel beter/goedkoper zou kunnen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 103,16 | € 103,16 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 52,77 | € 52,77 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 104,10 | € 104,10 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 557,88 | ||
Mijn gedachten erbij:
- Ryzen 3600 heb ik door alle lovende kritieken wel mijn zinnen op gezet.
- Moederbordje zie ik haast overal voorbij komen bij de budget builds.
- De kast zag ik zojuist voorbij komen met wat goede ervaringen. Passen mijn 2 extra HDD's er nog bij?
- 32GB heb ik voornamelijk nodig voor een shitload aan assets en mods bij Cities:Skylines en ik las dat er met Corsair nogal wat problemen waren.
- Deze voeding voldoende voor dit systeem?
- De A2000 zie ik ook overal voorbijkomen dus die zal qua prijs-kwaliteit wel de beste keuze zijn.
Een videokaart heb ik enkel nodig voor Cities:Skylines en daar hoef ik denk ik geen hele bijzondere voor te hebben. Ik zat te denken om ergens een RX580 op de kop te tikken voor rond de 100 euro. Of zeg ik nou iets heel geks?
Is het voor de weinige dingen die ik er mee doe nog een overweging om nog even te wachten op de Ryzen 4000 met een B550 moederbord bijvoorbeeld? Of is dat totale overkill?
Ik zie graag jullie suggesties/verbeteringen tegemoet, bij voorbaat dank