Coax is een manier van aansluiten (dus vorm van de stekker ed), geen aanduiding voor het type signaal dat je over de kabel stuurt.
Ik neem aan dat je met Coax de antenne-aaansluiting van je TV/Video bedoelt waarover TV-signalen gemoduleerd binnen komen. Om deze signalen om te zetten naar Coposiet video heb je een tuner nodig. Je kunt een losse tuner aanschaffen of gebruik maken van een oude video-recorder: (coax) antenne in, composiet van de scart-plug halen.
Bewakingscamera's worden ook vaak met een coax-aansluitng aangesloten, terwijl deze een normaal composiet signaal leveren. In dit geval kun je de stekker (meestal) vervangen door een tulpstekker zodat je deze op de CVBS-ingang van je TV/Video/PC aan kunt sluiten.
Ik neem aan dat je met Coax de antenne-aaansluiting van je TV/Video bedoelt waarover TV-signalen gemoduleerd binnen komen. Om deze signalen om te zetten naar Coposiet video heb je een tuner nodig. Je kunt een losse tuner aanschaffen of gebruik maken van een oude video-recorder: (coax) antenne in, composiet van de scart-plug halen.
Bewakingscamera's worden ook vaak met een coax-aansluitng aangesloten, terwijl deze een normaal composiet signaal leveren. In dit geval kun je de stekker (meestal) vervangen door een tulpstekker zodat je deze op de CVBS-ingang van je TV/Video/PC aan kunt sluiten.
Verwijderd
Bij Conrad (www.conrad.nl) kan je een apparaatje kopen om compositesignaal in een RF signaal om te zetten.
het gaat hierom: mijn oude tv is kapot, en nu heb ik een klein tv-tje staan met alleen coax aansluiting, maar heb wat leuke films op cd die ik wil gaan kijken. Maar kijk liever op tv dan op mijn monitor, maar heb een s-video uit waar ik met behulp van de nodige verloop stukjes een composite kabel aan heb aangesloten. Maar moet dus tijdelijk weer een verloop hebben naar coax!! Weet je zo genoeg voor een oplossing?
Ja dan moet je er dus een rf modulator tussen gooien kun je uit een ouwe video slopen ofzo
Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander
Aha... dan heb je dus composiet naar coax nodig ipv coax->composiet (titel even aanpassen
))
De oplossing voor dit probleem is al héél vaak voorbij gekomen op dit forum: UHF-Modulator kopen (bijvoorbeeld conrad 192791-89 of kant-en-klaar 116530-89). Ook kun je een oud exemplaar slopen uit een commodore 64 ofzo.
NB. De meeste modulatoren moduleren alleen mono-geluid, ook als ze een stereo-ingang hebben.
De oplossing voor dit probleem is al héél vaak voorbij gekomen op dit forum: UHF-Modulator kopen (bijvoorbeeld conrad 192791-89 of kant-en-klaar 116530-89). Ook kun je een oud exemplaar slopen uit een commodore 64 ofzo.
NB. De meeste modulatoren moduleren alleen mono-geluid, ook als ze een stereo-ingang hebben.
Is een nieuw tv-out videokaartje dan niet goedkoper
Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen
wat voor een had je dan in gedachten??? een met coax uit?
Verwijderd
droogOp vrijdag 10 augustus 2001 14:20 schreef marsian het volgende:
wat voor een had je dan in gedachten??? een met coax uit?
ik heb dus ook dit probleem, maar ik had het opgelost met een akai vid. Alleen nu is de remote van het ding naar zn grootje, en ik kan em niet meer omschakelen
iemand id hoe k aan een irda code hiervoor kan komen, heb nl wel een programmeerbare remote-control hier liggen.
Pagina: 1