PC op afstand bedienen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAFASS
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 02-08-2022
Mijn vraag;

Doordat mijn PC redelijk wat warmte uitstoot en te veel geluid maakt voor het gebruik in de edit/opnamestudio wil ik heb graag in de kast buiten de studio plaatsen maar dan komt hij zo'n 5 meter van muis, keyboard, beeldscherm, ad/da converter te staan.
Wat is de beste oplossing? Moet ik bijvoorbeeld met een kvm switch gaan werken (nog nooit gedaan).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Avid Pro Tools
Black Magic Davinci
Ableton Live

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Langere kabels, maar dit geeft problemen met de twee 4k schermen die ik heb staan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:02
Een displayport kabel 5m is geen probleem.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:10
Of een radiator in een andere ruimte hangen? Ik zag zelfs projecten met radiator in kruipruimte etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAFASS
Een radiator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAFASS
Ben(V) schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:59:
Een displayport kabel 5m is geen probleem.
10 meter geprobeerd, bleek wel ene probleem, enige haalbare resolutie via dp 1,2 over 10 meter was 1080p 60hz

Nu 5 meter bestellen, hoop dat het lukt, volgende week nodig!

[ Voor 10% gewijzigd door TAFASS op 02-09-2020 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:25
Met radiator wordt er denk ik vanuit gegaan dat je waterkoeling hebt ;)

opties zijn denk ik
- PC ergens anders zetten
- PC stiller maken

In beide gevallen is het handig om te weten welke hardware je precies hebt staan voordat we je een fatsoenlijk advies kunnen geven. Ook een plattegrondje o.i.d. zou niet misstaan als het echt gaat om het verplaatsen van de PC.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Wat je ook kan doen is werken met een Thunderbolt-dock.
Thunderbolt kan redelijk lange kabels hebben, en heeft genoeg bandbreedte. Dit dock heeft maar 1 kabel naar je PC nodig, en je kan dan op je dock weer tobo/muis/display aansluiten.

Linus Sebastian (Linus Tech Tips - https://www.youtube.com/c/LinusTechTips/videos) heeft zo'n setup. Je moet even zoeken in zijn video's waar hij dit precies laat zien, ik kon het zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:02
Kwaliteit van de kabels is bij langere afstanden wel een issue.
Voor 10m zit je al gauw vast aan een kabel met active versterking maar die worden snel prijzig.

En thunderbolt kan echt geen langer kabels aan dan displayport.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:10
Geluiddempende kast rondom de PC?

PC met waterkoeling kopen?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richo999
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-10 12:44
TAFASS schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:46:
Mijn vraag;

Doordat mijn PC redelijk wat warmte uitstoot en te veel geluid maakt voor het gebruik in de edit/opnamestudio wil ik heb graag in de kast buiten de studio plaatsen maar dan komt hij zo'n 5 meter van muis, keyboard, beeldscherm, ad/da converter te staan.
Wat is de beste oplossing? Moet ik bijvoorbeeld met een kvm switch gaan werken (nog nooit gedaan).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Langere kabels, maar dit geeft problemen met de twee 4k schermen die ik heb staan.
KVM switch is eigenlijk niet geschikt hiervoor, is meer om te switchen tussen scherm/usb. Je bent aangewezen op verlengen en 5m is meestal geen probleem als je goede kwaliteit kabels koopt.
Rossi schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:05:
Thunderbolt kan redelijk lange kabels hebben, en heeft genoeg bandbreedte. Dit dock heeft maar 1 kabel naar je PC nodig, en je kan dan op je dock weer tobo/muis/display aansluiten.

Linus Sebastian (Linus Tech Tips - https://www.youtube.com/c/LinusTechTips/videos) heeft zo'n setup. Je moet even zoeken in zijn video's waar hij dit precies laat zien, ik kon het zo snel niet vinden.
Linus heeft ook lang met zijn upgrade moeten wachten omdat er gewoon weg weinig to geen Thunderbolt3 moederborden waren de afgelopen jaren, dat waren ook meestal de €800+ moederborden waardoor je toch redelijk beperkt word dit te gaan doen.

[ Voor 33% gewijzigd door Richo999 op 02-09-2020 16:34 ]

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAFASS
Pindakaas schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:48:
Met radiator wordt er denk ik vanuit gegaan dat je waterkoeling hebt ;)

opties zijn denk ik
- PC ergens anders zetten
- PC stiller maken

In beide gevallen is het handig om te weten welke hardware je precies hebt staan voordat we je een fatsoenlijk advies kunnen geven. Ook een plattegrondje o.i.d. zou niet misstaan als het echt gaat om het verplaatsen van de PC.
AAh zo.. Ja watergekoeld is het maar dat doet verder niks met de warmte natuurlijk, die blijft in de ruimte, op de hvac na.
Hardware doet er niet zoveel toe lijkt mij, de PC heeft de nodige componenten en een AIO voor CPU en een voor GPU. Het is een workstation PC die flink warmte uitstoot als hij hard gaat. Zit in een rackcase met 3 fans aan de voorkant.

Neem de plattegrond niet te nauw, afmeting kloppen niet volledig. PC moet vanuit de linker studio/kantoor te bedienen zijn en uiteindelijk eventueel vanuit de middelste.

Plattegrond;Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZxePPN8t24Im_PWMatFI5DACses=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Srpyxr9H3bkkPiNXIGmboqob.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAFASS
Rossi schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:05:

Mijn ervaring met Thunderbolt is het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 23:03
TAFASS schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:44:
[...]

10 meter geprobeerd, bleek wel ene probleem, enige haalbare resolutie via dp 1,2 over 10 meter was 1080p 60hz

Nu 5 meter bestellen, hoop dat het lukt, volgende week nodig!
Je hebt tegenwoordig ook glasvezel kabels, die kunnen veel verder maar zijn ook duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAFASS
bregweb schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:07:
Geluiddempende kast rondom de PC?

PC met waterkoeling kopen?
Geluidemping doet niets met warmte, en dempt ook niet genoeg.
Waterkoeling heeft het al maar dan blijft de lucht warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAFASS
Ben(V) schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:07:
Kwaliteit van de kabels is bij langere afstanden wel een issue.
Voor 10m zit je al gauw vast aan een kabel met active versterking maar die worden snel prijzig.

En thunderbolt kan echt geen langer kabels aan dan displayport.
Heb nu kabels van 35 per stuk getest, werkt niet. Misschien actief proberen idd, heb jij daar ervaring mee? Welke merken moet ik voor gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAFASS
NotSoSteady schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:24:
[...]

Je hebt tegenwoordig ook glasvezel kabels, die kunnen veel verder maar zijn ook duurder.
Wat is duurder? Duurder dan 100,- per stuk? Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAFASS
Richo999 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:31:
[...]

KVM switch is eigenlijk niet geschikt hiervoor, is meer om te switchen tussen scherm/usb. Je bent aangewezen op verlengen en 5m is meestal geen probleem als je goede kwaliteit kabels koopt.

[...]

Linus heeft ook lang met zijn upgrade moeten wachten omdat er gewoon weg weinig to geen Thunderbolt3 moederborden waren de afgelopen jaren, dat waren ook meestal de €800+ moederborden waardoor je toch redelijk beperkt word dit te gaan doen.
Ok thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

En VNC is geen optie? De boel via het netwerk overnemen ipv met Video en USB kabel verlengen te komen? En dan vanaf een lappie werken bijv....

[ Voor 16% gewijzigd door michielRB op 02-09-2020 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAFASS
michielRB schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:59:
En VNC is geen optie? De boel via het netwerk overnemen ipv met Video en USB kabel verlengen te komen? En dan vanaf een lappie werken bijv....
Uhm.. nou, laat ik daar eigenlijk eens naar kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door TAFASS op 02-09-2020 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Als je met VNC een sessie start op je werkpaard, dan doe je de video en audio bewerking op je device met spierballen, niet op je lappie. Dat laptopje is alleen maar een doorgeefluik. Een beetje vergelijkbaar met terminal server.
Pagina: 1