Mijn bestaande systeem heb ik inmiddels 4 jaar en in de meeste games die ik speel ervaar ik weinig problemen op 1440p/60fps+. Ik ben echter ook een fervent FS2020 speler en hier ervaar ik met mijn huidige systeem toch de nodige problemen. Zo heb ik iedere 5min last van enorme framedrops waarbij de cpu load naar 100% gaat en GPU load naar 20%. Dit lijkt duidelijk op een cpu bottleneck. Daarnaast kan ik max op medium/high spelen. Dit zou ik graag op willen krikken naar Ultra. Kortom, ik wil mijn huidige pc op de belangrijkste punten gaan upgraden om er weer een aantal jaren tegenaan te kunnen (4 jaar zoals nu vind ik acceptabel). Budget is maximaal 1400 euro, echter wil ik met de grafische kaart wachten tot de release van de 30xx serie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals gezegd speel ik FS2020, maar ook shooters als Battlefield & Overwatch maar ook regelmatig FIFA. Daarnaast programmeer ik in Python en het overige reguliere office werk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1400 euro. Ik assembleer de pc zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hieronder mijn huidige systeem. De ssd's, voeding, kast en monitor gaan mee. De rest wil ik vervangen. Belangrijke vraag die ik daarnaast heb is of jullie problemen voorzien met de huidige voeding. Dit was destijds een high-end voeding die vaak werd aanbevolen in best-buy guides. Deze is nu 4 jaar oud en ik verwacht daarom dat dit geen problemen zou moeten veroorzaken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil het moederbord, geheugen, cpu + koeler initieel vervangen om vervolgens ongeveer 700 euro over te houden voor de grafische kaart die ik wil aanschaffen zodra de 30xx serie beschikbaar is. Dat zou de 3070 kunnen zijn maar ook de 2080 super als die dan in prijs zijn gedaald.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb nu Intel, maar AMD heeft eigenlijk de voorkeur gezien de vele reviews en aanbevelingen voor AMD. Beste prijs/kwaliteit verhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
De 6700k heb ik nu overgeklokt naar 4.6Ghz. Dus de Ryzen wil ik waar mogelijk ook overklokken.
Wat verwacht je van ons?
De belangrijkste vragen zijn de volgende:
- Kan mijn huidige voeding nog mee of kan ik deze beter vervangen?
- Het geselecteerde geheugen is stukken goedkoper dan andere merken. Ik ken GSkill nog van vele jaren geleden, maar ik weet niet of dit voor nu de juiste keuze is. Het moederbord en cpu ondersteunen in ieder geval deze set. Hebben jullie hier ervaringen mee?
- Hebben jullie nog andere tips/adviezen?
- Mijn input mbt nieuwe systeem staat hieronder. Ik heb bewust de 3700x geselecteerd vanwege de 2 extra cores zodat naast het gamen ook andere zaken door kunnen lopen en ik verwacht dat toekomstige games ook 8 cores gaan gebruiken zoals ook op de aangekondigde nieuwe consoles.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals gezegd speel ik FS2020, maar ook shooters als Battlefield & Overwatch maar ook regelmatig FIFA. Daarnaast programmeer ik in Python en het overige reguliere office werk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1400 euro. Ik assembleer de pc zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hieronder mijn huidige systeem. De ssd's, voeding, kast en monitor gaan mee. De rest wil ik vervangen. Belangrijke vraag die ik daarnaast heb is of jullie problemen voorzien met de huidige voeding. Dit was destijds een high-end voeding die vaak werd aanbevolen in best-buy guides. Deze is nu 4 jaar oud en ik verwacht daarom dat dit geen problemen zou moeten veroorzaken.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-6700K Boxed | € 264,05 | € 264,05 |
| 1 | Moederborden | MSI Z170A SLI Plus | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0 | € 546,- | € 546,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define S - Window | € 81,90 | € 81,90 |
| 1 | Monitoren | Dell UltraSharp U2515H Zilver, Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 141,90 | € 141,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 104,10 | € 104,10 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.137,95 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil het moederbord, geheugen, cpu + koeler initieel vervangen om vervolgens ongeveer 700 euro over te houden voor de grafische kaart die ik wil aanschaffen zodra de 30xx serie beschikbaar is. Dat zou de 3070 kunnen zijn maar ook de 2080 super als die dan in prijs zijn gedaald.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb nu Intel, maar AMD heeft eigenlijk de voorkeur gezien de vele reviews en aanbevelingen voor AMD. Beste prijs/kwaliteit verhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
De 6700k heb ik nu overgeklokt naar 4.6Ghz. Dus de Ryzen wil ik waar mogelijk ook overklokken.
Wat verwacht je van ons?
De belangrijkste vragen zijn de volgende:
- Kan mijn huidige voeding nog mee of kan ik deze beter vervangen?
- Het geselecteerde geheugen is stukken goedkoper dan andere merken. Ik ken GSkill nog van vele jaren geleden, maar ik weet niet of dit voor nu de juiste keuze is. Het moederbord en cpu ondersteunen in ieder geval deze set. Hebben jullie hier ervaringen mee?
- Hebben jullie nog andere tips/adviezen?
- Mijn input mbt nieuwe systeem staat hieronder. Ik heb bewust de 3700x geselecteerd vanwege de 2 extra cores zodat naast het gamen ook andere zaken door kunnen lopen en ik verwacht dat toekomstige games ook 8 cores gaan gebruiken zoals ook op de aangekondigde nieuwe consoles.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 295,05 | € 295,05 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 Rev. B | € 43,96 | € 43,96 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 103,16 | € 103,16 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 607,17 | ||