[Azure] Hoe betrouwbaar is een spot instance?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
In Azure heb ik een aantal VM's voor privegebruik. Twee daarvan zijn belangrijk, de rest zal mij eigenlijk jeuken. Het gaat dan om onder andere gameservers en allerlei privezooi.

Gameservers ga ik omzetten naar spot, want dat spaart behoorlijk wat geld. De VM's met AMD grafische kaart zijn ook eligeerbaar voor spot. Ik heb al een aantal dagen een Windows 10 Multi Session in spot in WVD, maar die is nog niet geevicteerd geweest.

Helaas moet omzetting wel met een redeployment. Maar hoe betrouwbaar zijn die spot instances in de praktijk? Hoe veel evicties kun je in de praktijk in West Europe verwachten op maandbasis?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
* schopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:04
Spot instances zijn nog in Preview dus ik denk niet dat iemand er nog iets zinnigs over kan zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:14
Ik weet niet hoe het in Azure zit maar in AWS is een spot instance bedoeld voor workload waar je geen eisen stelt aan wanneer het uitgevoerd wordt. Stel je hebt wat werk wat verwerkt moet worden door een VM en geschat bijvoorbeeld 4 uur duurt. Ergens in de loop van de week op dal momenten dan krijg je een VM toegewezen voor een prikkie.
Een gameserver heeft als als eis om altijd beschikbaar te zijn. Spot instances die stoppen ook wanneer de prijs stijgt. Bij AWS krijg je meteen het hele uur vergoed om het moment dat AWS dat triggert.

Waarschijnlijk heb jij het Azure variant nodig van reserved instanced waarbij je capaciteit inkoopt op gereserveerde tijden. Of als de vraag toch laag is, gewoon on demand per minuut betalen.

[ Voor 13% gewijzigd door com2,1ghz op 24-08-2020 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Als een prive gameserver eruit ligt, dan ga ik een keer schelden en dan ga ik daarna buiten spelen ofzo. Morgen weer een dag. Het doet vermoeden dat een spot instance juist daarvoor geschikt is en dus voor mijn gameservers super geschikt is. Daarnaast vermoed ik dat een spot juist in het weekend niet zal evicteren, omdat dan het zakelijke gebruik minder is. Ik vroeg mij af of er mensen zijn met een eenzelfde ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:14
Je weet nooit wanneer en hoelang die instance gaat draaien? Waarschijnlijk ergens halverwege de nacht.
Pagina: 1