Sharen DeskJet 720c

Pagina: 1
Acties:

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Dit gaat dus niet lekker. Ik kan hem op de client niet gebruiken als ik hem normaal via het netwerk aanroep (dus met path = //server/deskjet)
edit:

\\server\deskjet :P

Hij werkt alleen als ik de LPT op de client map naar het pad van de printer. Zo'n netwerkverbinding dus. Dan heb ik dus iedere keer de vraag bij opstarten of ik die verbinding opnieuw wil maken als de server uit staat. Ook moet ik die iedere keer opnieuw mappen als hij later aangezet wordt.

Beide comps draaien 98se.

Iemand een idee ?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

gebruik de search ff, was laatst ook een topic over..... :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

De HP720c is even makkelijk te delen als de 710c, maar je moet er wel even rekening mee houden dat je de poort moet capturen.
Het makkelijkst is zo:
1) Installeer alles werkend op de server en zorg dat de printer gedeeld is, als bijv. HP720C (dit is de sharenaam).
2) Zorg dat het netwerk goed functioneert en dat je TCP/IP EN NETBEUI BEIDEN GEINSTALLEERD HEBT! Anders wil het welles niet werken.
3) Op de client, Start-Zoeken-Computer. Vul de servernaam in. Dubbelklik op de gevonden PC. Als het goed is staat de printer erbij. Rechtseknop-printerpoort toewijzen. In het nieuwe scherm, selecteer een niet-gebruikte poort (meestal LPT2) dan kun je LTP1 ook nog gebruiken. Zorg dat het vinkje onderaan aanstaat!
4) Start-instellingen-printers. Rechtse knop op HP720C, eigenschappen, tabblad details, en kies ipv LPT1 nu LPT2. Daar staat dan iets van //blabla/HP720C achter.
5) TADAAA! Testpagina

hop... :) suc6............ :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Mephix
|:(

zoals ik dus al zei wil ik niet een LPT gebruiken, maar gewoon rechtstreeks \\server\printer invullen. Als ik die LPT gebruik, wil hij de netwerkverbinding herstellen bij opstarten, dat gaat niet altijd, want die server is niet altijd aan. Als hij hem niet kan herstellen en even later de server aangezet wordt, moet ik op de client opnieuw de LPT poort koppelen aan dat pad. Zeer omslachtig dus. Je kunt ook bij de printer-details direct het pad invullen, maar dan krijg ik dus foutmeldingen.

• Mephix
MAARRRR het installeren van NetBEUI heeft wel geholpen.. bedankt daarvoor !!!

Heb nu dus:

Afdrukken naar de volgende poort:
\\Servernaam\hp deskjet

Hij kijkt nu niet meer bij opstarten oid of de printer er is, maar pas op het moment dat ik wil gaan printen...

thnx a lot! :+