Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackintosh.mstr
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-07-2021
Mijn vraag
...ik heb onlangs een computer gekocht met windows 10, het was een budget pc dus ik heb de CPU geüpgraded. ik moest windows opnieuw installeren, maar bij 23% bleef hij hangen en startte hij opnieuw op. daarna kon ik alleen maar het windows logo zien en het laad-symbool. ik kreeg een melding dat ik de computer opnieuw moest opstarten en windows opnieuw moet installeren maar dat kan dus niet

Relevante software en hardware die ik gebruik
...moederbord: gigabyte ga-h55m-ud2h
Processor: i3 530 naar i7 870
videokaart is niet relevant
128gb ssd
320gb hdd

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...ik weet niet of deze pc een bios heeft maar ik heb wel alle F-toetsen geprobeerd en F12 is de opstartschijf kiezen en verder doet niks het. ook kan ik niet in windows recovery komen. ik heb geen idee wat ik moet doen 8)7

Beste antwoord (via Hackintosh.mstr op 23-08-2020 17:48)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Daar Windows 10 opnieuw downloaden en middels de door Microsoft aangeleverde tool op een USB stick laten wegschrijven als bootable image. Installatie mag je dan volledig opnieuw uitvoeren en gaat op jouw systeem waarschijnlijk een uurtje in beslag nemen.

Kan zijn dat je middels de disk tool in het setup menu éérst ALLE aanwezige partities moet verwijderen dus zorg wel dat je jouw persoonlijke data welke je nog nodig denkt te hebben érgens anders ook beschikbaar hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 23-08-2020 12:30 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat is geen budget systeem, maar gewoon oud! Dat zijn cpu's van meer dan 10 jaar oud.

Ik kan het bij Miscrosoft zelf niet zo goed vinden maar bij intel heb ik de volgende pagina gevonden:
https://www.intel.com/con...000006105/processors.html

Jouw cpu is een lynnfield (nehalem) Die staat zelfs niet in de lijst, maar Sandy bridge een opvolger van jouw cpu staat al als niet ondersteund.

Welke versie van Windows 10 probeer je te installeren? Is het mogelijk dat de aanwezige Windows 10 een van de eerste varianten was die wel nog ondersteuning dan had voor deze processoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:02
Heel warrig verhaal. Waarom moest je Windows opnieuw installeren na het vervangen van je CPU?

En als ik het zo aanhoor, reboot de Windows Installer je PC na een bepaald percentage, dit hoort zo. Maar je komt dan wellicht opnieuw op de bootdisk/bootdrive terecht waarbij je weer bij begin af aan de installatie moet doorlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

kluyze schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:31:
Dat is geen budget systeem, maar gewoon oud! Dat zijn cpu's van meer dan 10 jaar oud.

Ik kan het bij Miscrosoft zelf niet zo goed vinden maar bij intel heb ik de volgende pagina gevonden:
https://www.intel.com/con...000006105/processors.html

Jouw cpu is een lynnfield (nehalem) Die staat zelfs niet in de lijst, maar Sandy bridge een opvolger van jouw cpu staat al als niet ondersteund.

Welke versie van Windows 10 probeer je te installeren? Is het mogelijk dat de aanwezige Windows 10 een van de eerste varianten was die wel nog ondersteuning dan had voor deze processoren.
Die lijst kan je negeren. Windows 10 kan je nog installeren op een Pentium M uit 2005, ook versie 2004. Draait bagger, maar werkt gewoon.
Hackintosh.mstr schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:56:

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...ik weet niet of deze pc een bios heeft maar ik heb wel alle F-toetsen geprobeerd en F12 is de opstartschijf kiezen en verder doet niks het. ook kan ik niet in windows recovery komen. ik heb geen idee wat ik moet doen 8)7
Je pc heeft zeker een BIOS. Gigabyte bordjes zijn er genoeg.

Je Windows installatie is iig corrupt. Die zal je opnieuw moeten installeren met een USB stick of een DVD. Heb je wel een andere PC/laptop voor nodig.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackintosh.mstr
Dutchy007 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:49:
Heel warrig verhaal. Waarom moest je Windows opnieuw installeren na het vervangen van je CPU?

En als ik het zo aanhoor, reboot de Windows Installer je PC na een bepaald percentage, dit hoort zo. Maar je komt dan wellicht opnieuw op de bootdisk/bootdrive terecht waarbij je weer bij begin af aan de installatie moet doorlopen?
Het is misschien warrig maar wel waar, ik vond het ook raar maar na de reboot zei de computer: ‘fout bij installeren, herstart je computer en klik op installeren om Windows opnieuw te installeren’, maar ik kon niet op installeren drukken, want de keer daarna gebeurde precies hetzelfde. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackintosh.mstr
En even voor de duidelijkheid, met de i3 530 deed hij het gewoon :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackintosh.mstr
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rltf6Rj_ppZII_MPstuq6lMKc1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ttYTGWnPjy0pHutErdqscc4b.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de melding

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Daar Windows 10 opnieuw downloaden en middels de door Microsoft aangeleverde tool op een USB stick laten wegschrijven als bootable image. Installatie mag je dan volledig opnieuw uitvoeren en gaat op jouw systeem waarschijnlijk een uurtje in beslag nemen.

Kan zijn dat je middels de disk tool in het setup menu éérst ALLE aanwezige partities moet verwijderen dus zorg wel dat je jouw persoonlijke data welke je nog nodig denkt te hebben érgens anders ook beschikbaar hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 23-08-2020 12:30 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackintosh.mstr
Will_M schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:26:

ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd en hij doet het, maar wel alleen bij de oude processor(i3 530). met de i7 870 valt de computer op random momenten uit. dus ik heb geprobeerd windows weer opnieuw te installeren maar hij blijft bij het installeren uitvallen. :X ligt dit aan de i7 870? :?

edit: nee hij hoort niet opnieuw op te starten, want ik moet opnieuw beginnen na de reboot

[ Voor 4% gewijzigd door Hackintosh.mstr op 23-08-2020 17:57 . Reden: moest er ff iets bij zetten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:57

DataGhost

iPL dev

Dat zou best wel eens kunnen, dat die CPU op de een of andere manier gaar is. Nieuw zal 'ie wel niet zijn :+
Kijk ook even of het een 870 of 870s is, wellicht moet je een nieuwer BIOS flashen waarmee het een en ander gefixt wordt. Dat is sowieso aan te raden trouwens. Maar ja, het geheel is ruim 10 jaar oud dus persoonlijk snap ik niet waarom je dat nu nog gekocht hebt en waarom je er moeite in wilt steken. Het is allemaal ook niet meer supported, dus YMMV, dat de ene oude CPU het wel doet en de andere oude CPU uit een andere serie niet kan best eens niet op te lossen zijn, of je "nieuwe" CPU is gewoon kapot dus.

[ Voor 21% gewijzigd door DataGhost op 23-08-2020 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackintosh.mstr
nou, de ssd en de flash installatie disk zijn allebei nieuw, dus daar kan het niet aan liggen. ik ga proberen de BIOS te flashen

• Hackintosh.mstr
Ik heb de bios geflasht en helaas geen resultaat. Hij blijft uitvallen met de nieuwe cpu. Ligt dit dan echt aan de cpu?

• Sjoerd...
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-04 13:01
Hackintosh.mstr schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:56:
Processor: i3 530 naar i7 870
videokaart is niet relevant
let wel de i3 530 heeft/had een geintegreerde videokaart, de i7 870 niet
wellicht dat de videokaart wél relevant is en/of er een driver conflict optreed?

• Hackintosh.mstr
Sjoerd... schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:24:
[...]

let wel de i3 530 heeft/had een geintegreerde videokaart, de i7 870 niet
wellicht dat de videokaart wél relevant is en/of er een driver conflict optreed?
Ik kan niet in Windows komen, betekent dat dat ik Windows opnieuw moet installeren om de drivers te verwijderen?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hackintosh.mstr schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:35:
[...]

Ik kan niet in Windows komen, betekent dat dat ik Windows opnieuw moet installeren om de drivers te verwijderen?
Nee, je moet window opnieuw installeren om de nieuwe drivers er op te krijgen.
Maar het zou kunnen zijn dat de recente windows 10 installatie de drivers voor jouw hardware niet meer heeft

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackintosh.mstr
Voor de i3 530 had hij wel drivers ik vind het raar dat hij voor de i7 870 geen drivers heeft.

Windows installeren net de i7 870 gaat ook niet, bij de installatie valt hij ook uit.

Wat ik wel raar vind is dat de bios het gewoon doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackintosh.mstr
Is dit echt de i7 870 die raar doet? :S

[ Voor 5% gewijzigd door Hackintosh.mstr op 06-09-2020 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:00
Is het niet gewoon een probleem met de voeding?
En probeer eens een MemoryTest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:13

Santford

FP PowerMod
Hackintosh.mstr schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:51:
[...]

ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd en hij doet het, maar wel alleen bij de oude processor(i3 530). met de i7 870 valt de computer op random momenten uit.

[...]
Gebruik je voor beide processors dezelfde cooler en is die afdoende voor de i7 870 die toch 22watt meer verbruikt dan de i3?

En wat @The_Doman boven mij schrijft, het kan ook aan de voeding liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackintosh.mstr
Santford schreef op maandag 7 september 2020 @ 00:14:
[...]

Gebruik je voor beide processors dezelfde cooler en is die afdoende voor de i7 870 die toch 22watt meer verbruikt dan de i3?

En wat @The_Doman boven mij schrijft, het kan ook aan de voeding liggen.
Ik gebruik inderdaad wel dezelfde koeling maar wel de stock koeler en als ik voel dan is processor niet heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackintosh.mstr
Maar ik ga wel een memorytest doen
Pagina: 1