Hahn schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:46:
[...]
1 zwaluw maakt nog geen zomer. Jij zei letterlijk dat echte schermen 'nooit' gefilmd worden. Ik weet zeker dat het verre van nooit is. En ook niet 99% of 95% van de gevallen.
Het filmpje wat je nu benoemt is een extreem voorbeeld, maar als iemand bijvoorbeeld een Wikipedia- of Google-pagina laat zien, dan is dat veel praktischer én goedkoper om dat gewoon in-camera te doen.
Als ik de diverse artikelen op het internet mag geloven is het heel onpraktisch om schermen te filmen. Zeker in het oudere CRT tijdperk waar je vaak met refreshrates zat te klooien. Je moest of speciale schermen hebben die de shutterspeed van de camera konden matchen of camera's die juist de refreshrate van de monitor hadden als shutterspeed. Daarnaast zit je met helderheid, je wilt dat de ruimte zichtbaar is terwijl het scherm niet compleet wit uit slaat en tegelijkertijd moet het scherm niet te donker zijn om onleesbaar te zijn. Dat kan je met speciale schermen oplossen maar ook in post production fixen.
roel77 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:47:
Is het in Amerika niet zo dat merken juist geld krijgen als je hun logo toont?
Volgens mij is dat in ieder geval wel zo met muziek, bands en artiesten krijgen daar geld als je hun muziek draait dacht ik.
Dus wil jij elke keer licenties betalen?
Niet per definitie in de USA het geval, met enige regelmaat wel merken te zien. Wat daar dan wel weer grote problemen blijkt te zien is schelden, vloeken en naakt.
Duitsland heeft er wel aardig wat wetgeving voor, al zijn ze dat volgens mij aan het versoepelen. Daarnaast kan product placement ook juist clashen met je adverteerders. Uitgebreid KFC drinkbekers laten zien terwijl McDonalds betaald voor elk reclameblok kan ook weer gedoe opleveren. Waarom daar je vingers aan branden?
Dat vind ik al helemaal onzin, een serie speeld zich in een bepaalde tijd af, dan gebruik je de middelen die er dan zijn. Je gaat toch ook geen Tiesto muziek draaien in een middel eeuwse serie of 4K TVs gebruiken in een 2de wereld oorlog serie?? Je mag best zien dat ze toen XP gebruikte.
En Windows XP, geweldig, pure nostalgie, de beste Windows versie ooit vind ik. Veel beter dan dat W10 gedrocht!
Blij dit weer eens te zien! Goede tijd! Alleen Vista, tja das wel een ander verhaal. Maarja ook dat was een tijdje in gebruik.
Dat kan jij vinden, dat betekent niet dat anderen er net zo over denken. Filmmakers willen een bepaalde look and feel, zeker als de schermen veel aandacht krijgen in de films. Zo zou een oude aflevering van CSI of Bones veel minder goed werken met Windows XP duidelijk zichtbaar in beeld, dat geeft het gevoel dat ze oude troep gebruiken. Nu ziet het er vele jaren later nog steeds enorm futuristisch uit.
Bijna alle Mac en Linux kunnen in alle talen gebruikt worden, Windows tegenwoordig ook dacht ik. Kon in ieder geval bij Windows 7 Ultimate.
Maar waarom zou je daar tijd aan willen besteden als je net zo goed iets zelf in elkaar kan zetten dat er exact uit ziet zoals je zelf wilt met de juiste bewoordingen?
Het is geen direct antwoord op je vraag, maar het is wel een belangrijk element. Als je toch met post production schermen er in gaat plakken, waarom zou je dan niet iets maken wat perfect aansluit bij de toon die je wilt zetten in die scene?
Normale mensen focussen zich automatisch op het gene wat belangrijk is, en dat is niet de taakbalk.
Autisten hebben hier welicht geen filter voor. En zien wel de interface maar niet de website of waar het om gaat.
Dat is simpelweg onjuist. Er gebeurt ontzettend veel in een scene, zo veel dat je een normaal computerscherm niet fatsoenlijk kan gebruiken. Een error bericht op mijn computerscherm is ontzettend klein, als je dat in films laat zien dan komt het onleesbaar in beeld tenzij je het computerscherm op ware grootte laat zien. Je wilt dus juist al die clutter voorkomen.
[
Voor 59% gewijzigd door
Tsurany op 23-08-2020 00:15
]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N