Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
Hoi iedereen :)
Ik ga een nieuwe android telefoon kopen. Daarop wil ik een nieuw Google account aanmaken maar toch de aangekochte playstore apps van mijn oude Google account kunnen gebruiken. Is dat uberhaupt mogelijk? Dat nieuwe Google account koppel ik weer aan dezelfde betaalpas enz..

Het oude account hoef ik niet te bewaren. Ik ben verder onafhankelijk van Google gebleven _/-\o_

Kan dit? En vooral hoe? Mijn dank zou groot zijn!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:24

Grannd

da Granndest

Je zou een gezinsaccount er van kunnen maken, dan worden de aankopen gedeeld met alle accounts in het gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Dank je wel Grannd. Dat klinkt op zich interessant. Als dat de enige optie is tenminste. Het liefste zou ik echter een nieuw account beginnen, zonder koppeling. Maar goed, of er meer opties zijn valt te betwijfelen... Er moet haast wel een koppeling blijven zou je zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 19:10
Tierelier schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:47:
Er moet haast wel een koppeling blijven zou je zeggen...
Zonder enige vorm van koppeling gaat je nieuwe account natuurlijk nooit wat weten van je reeds gekochte apps. Dus 'haast wel' kan je weglaten: een koppeling op één of andere manier is sowieso nodig.

Maar waarom wil je trouwens een nieuw Google-account aanmaken? Een nieuwe telefoon lijkt me niet per se een goede reden. Je Google-account is aan jou als persoon gekoppeld, niet aan je telefoon.

[ Voor 21% gewijzigd door Hahn op 23-08-2020 11:51 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Hahn schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:49:
[...]

Zonder enige vorm van koppeling gaat je nieuwe account natuurlijk nooit wat weten van je reeds gekochte apps. Dus 'haast wel' kan je weglaten: een koppeling op één of andere manier is sowieso nodig.

Maar waarom wil je trouwens een nieuw Google-account aanmaken? Een nieuwe telefoon lijkt me niet per se een goede reden. Je Google-account is aan jou als persoon gekoppeld, niet aan je telefoon.
De nieuwe telefoon heeft er niet zo heel veel mee te maken. Zonder daarover verder de diepte in te gaan wil ik eigenlijk gewoon een nieuw Google account. Dus ik check ff wat de mogelijkheden evt zijn. Een familie account zou evt. kunnen. Mocht er nog een andere mogelijkheid zijn (ik denk het niet) en iemand weet ervan dan hoor ik het graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:26
Je kunt ook met meerdere accounts aangemeld zijn op je toestel, mocht een gezinsaccount niet werken, bijvoorbeeld omdat er aankopen zijn die niet gedeeld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
hcQd schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:03:
Je kunt ook met meerdere accounts aangemeld zijn op je toestel, mocht een gezinsaccount niet werken, bijvoorbeeld omdat er aankopen zijn die niet gedeeld kunnen worden.
O ja? Met meerdere tegelijkertijd? Of moet je dan switchen van account om berichten van het account dat NIET actief is binnen te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:26
Notificaties krijg je altijd binnen. Binnen apps die dit ondersteunen, GMail bijvoorbeeld, kun je schakelen tussen de accounts. Andere apps gebruiken het standaard account.

Ik weet niet hoe het zit met aankopen binnen apps, boeken of films, als de app geen ondersteuning heeft voor meerdere accounts.

[ Voor 27% gewijzigd door hcQd op 23-08-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Top thx!
Pagina: 1