[Wordpress] Oude versie updaten, maar krijg geen toegang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:33

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik heb een probleempje. Ik bezit nog een oude WP website die ik weer leven in wil schenken. De reden dat ik er weinig meer deed is omdat mijn hoster de boel geupgraded had naar php7 en daardoor mijn website niet meer te bereiken was dmv

code:
1
"Het lijkt erop dat je PHP-installatie geen MySQL-extensie heeft en die is vereist om WordPress te kunnen gebruiken”

Dat is nu uiteindelijk opgelost, maar nu wil ik dus WP upgraden naar de laatste versie. Alleen als ik nu inlog op mijn dashboard, zie ik links nog wel het menu, maar rechts zie ik alleen maar een witte pagina. Maakt niet uit wat ik aanklik in het menu, ik blijf een witte pagina krijgen.

Mijn website is wel gewoon te zien, maar ik kan dus niet in mijn dashboard WP updaten alsmede de plugins. Mijn WP is heel oud. Ik denk dat de laatste update van 2015 is. Dus nu dacht ik...laat ik gewoon een nieuwe versie installeren met de inhoud van de oude versie zoals db en web inhoud. Maar hoe doe ik dit?

Kan ik gewoon een nieuwe versie installeren via DirectAdmin gelinkt aan de oude db? Of werkt dit niet zo gemakkelijk? ik wil gewoon wel mijn oude artikelen behouden.

iemand die mij kan helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:01

g0tanks

Moderator CSA
Je kan WordPress handmatig updaten via ftp: https://wordpress.org/sup...-wordpress/#manual-update

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Dank je, en dat klopt, maar er wordt gevraagd de plugins te deactiveren, maar dat kan ik dus niet. of moet ik het risico maar nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Als jij WordPress sinds 2015 niet hebt geupdate dan werken die plugins toch niet meer als je nu de nieuwste versie van WordPress gaat installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ja dat kan kloppen. Naja, dan ga ik de stap maar wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Vandaag de stap gezet en de stappen gevolgd om manueel te updaten. Resultaat helaas is dat hij nu een volledig wit scherm geeft als ik naar mijn domein ga. Nu kan ik helemaal niks meer :(

Plugin folder renamed, maar mocht niks baten
Oude themes verwijderd, mocht niks baten
Cache verwijderd, mocht niet baten

[ Voor 25% gewijzigd door Yzord op 23-08-2020 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-05 22:53
Alles maar eens proberen dan;
https://kinsta.com/nl/blog/wordpress-white-screen-of-death/

Begin met 4.

[ Voor 8% gewijzigd door Montaner op 23-08-2020 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Dat is dus het maffe. De wp-config in de oude versie is nog steeds een wp-config.sample zonder de instellingen van de db. Ik vraag mij af waar de oude versie zijn db instellingen vandaan haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je in de database kunt komen kun je plugins daar ook als niet actief zetten. https://www.siteground.co...s_directly_from_database/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Weet iemand waar mijn posts in zitten? In de db? Of in wp-contents?

Ik zit er aan te denken om een frisse installatie te doen via DirectAdmin met de backup van mijn db. Maar hoe doe ik dat? Ik kan via Installtron WP installeren en via de geavanceerde instellingen de oude database pakken, maar wordt deze dan 'overschreven' door de installatie?

[ Voor 67% gewijzigd door Yzord op 23-08-2020 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Je berichten staan in de database, in de map wp-content staan de bestanden van je thema, plugins en uploads. Dat je een wit scherm krijgt wil overigens niet zeggen dat je dashboard het niet doet. Bijvoorbeeld zonder thema kan WordPress niks laten zien. Als je plugins al eens hebt uitgeschakeld zou ik het thema eens uitschakelen en dan kijken of je het dashboard kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Droefsnoet schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:59:
Je berichten staan in de database, in de map wp-content staan de bestanden van je thema, plugins en uploads. Dat je een wit scherm krijgt wil overigens niet zeggen dat je dashboard het niet doet. Bijvoorbeeld zonder thema kan WordPress niks laten zien. Als je plugins al eens hebt uitgeschakeld zou ik het thema eens uitschakelen en dan kijken of je het dashboard kan bereiken.
Beide gedaan (zoals hierboven al beschreven), maar mocht niet baten.
Pagina: 1