Afvalverwerkend bedrijf komt container niet ophalen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17-07 12:37
Hallo allen,

Wij zijn bezig met afbraakwerken in onze recent aangekochte woning. Hiervoor hebben we begin vorige week een container gehuurd en op onze oprit laten plaatsen en de container gevuld met allerlei bouwafval. De belofte was dat de container na 1 dag opgehaald zou worden, we moesten alleen maar even bellen wanneer de container vol was.

Goed, container vol en ik bel. Het bedrijf verteld dat ze het druk hebben dus het kan een paar dagen langer duren voordat hij opgehaald zal worden. Geen enkel probleem dacht ik, de container staat (nog) niet in de weg.

Een paar dagen werd een week. Ik dus toch maar even bellen. Nog steeds de uitleg dat het druk was, maar eind deze week zal het wel lukken. Oke dan, maar afgelopen vrijdag staat de container er nog steeds. :-(

Komende woensdag komt men bouwmateriaal leveren, de container MOET dus weg. Ik kan dat materiaal niet op de openbare weg laten neerzetten. Dus ik bel gisteren terug naar het bedrijf, krijg ik de uitleg dat ik niet betaald zou hebben. Ik heb verteld dat dit niet waar is, ik heb immers met de kaart betaald bij het leveren van de container. Men zou het nakijken en ondertussen heb ik hun bewering betwist via mail met betaalbewijs van mijn bank en met het verzoek de container zo snel mogelijk weg te halen.

Weer een dag verder, de container staat hier nog. Wanneer ik bel neemt men de telefoon niet op. :X

Kunnen jullie mij raad geven wat mijn opties zijn om de container asap weg te krijgen? Ik wil de levering van mijn bouwmateriaal niet uitstellen, dat betekent vertraging en wil ik absoluut niet.

Mvg, Matomatisch

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 19:35
Heb je een contract waar iets instaat? Zo ja, rechtsbijstand.

Zo nee, op Werkspot een klus plaatsen om hem te verplaatsen oid. Kost je wat eurootjes, maar vertraging in het hele bouwproces is ook niet leuk.

Mijn ervaringen de afgelopen 3 maanden met lui uit de bouwwereld is een en al ellende kwa afspraken trouwens. Wat een volk is het ook. Altijd te laat, nooit nabellen, offertes van 2 regeltjes in mail gekwakt, uitstellen zonder reden, geen planningen af kunnen geven, verkeerde materialen leveren.....Zonder uitzondering overigens. De bouw-economie draait als een tierelier, dus ze kunnen gewoon maar wat doen, ze verdienen toch genoeg.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik zou ze bellen en zeggen dat ze hem op moeten halen ivm levering bouwmaterialen .
Als de bouw vertraging oploopt dan zou je de kosten op hun verhalen en dit ook per mail bevestigen.
Geef ze daarin 24 uur de tijd .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
Bel een oud-ijzerboer met de vraag of die nog een gratis container kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matomatisch
armageddon_2k1 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:06:

Zo nee, op Werkspot een klus plaatsen om hem te verplaatsen oid. Kost je wat eurootjes, maar vertraging in het hele bouwproces is ook niet leuk.
Ik heb enkel een factuur met een verwijzing naar de algemene voorwaarden op hun website. Op de website staat niets over ophaaltermijnen.

Het laten verplaatsen van de container is wel een goeie, maar echt mijn laatste optie. Extra kosten die we wel kunnen missen nu.
Fantasma7988 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:07:
Ik zou ze bellen en zeggen dat ze hem op moeten halen ivm levering bouwmaterialen .
Als de bouw vertraging oploopt dan zou je de kosten op hun verhalen en dit ook per mail bevestigen.
Geef ze daarin 24 uur de tijd .
Bedankt, ga ik doen.
AllesKan schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:08:
Bel een oud-ijzerboer met de vraag of die nog een gratis container kan gebruiken.
Daar heb ik ook al aan zitten denken. Gewoon geen contact meer opnemen met het bedrijf, ze lijken hun container toch niet te missen... Alleen een probleem als ze een paar dagen later toch hun container terug willen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:21
Heb je een borg betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matomatisch
Nee, gewoon het volledige bedrag voor leveren en ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:21
Dan meld je dat iemand hem kwam halen en dat je dacht dat het bedrijf een betere service leverde dan werkelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:46
Matomatisch schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:16:
[...]
Daar heb ik ook al aan zitten denken. Gewoon geen contact meer opnemen met het bedrijf, ze lijken hun container toch niet te missen... Alleen een probleem als ze een paar dagen later toch hun container terug willen :+
Die hebben jullie toch een paar dagen geleden opgehaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316442

Even horen bij diegene die de materialen komen brengen, misschien lost deze het met een autolaadkraan en kan die de bak zo even voor je aan de kant zetten, of midden op straat en het afvalbedrijf de rest laten opknappen.

Als je de leverancier het uitleg willen ze vaak wel even 1 hijsje doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Matomatisch schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:16:
[...]

Jullie container? Geen idee, ik kwam hier en hij was weg. Hebben jullie hem niet opgehaald dan? O-)

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:33
De container staat niet op de openbare weg, toevallig? Was laatst een vergelijkbare casus bij het programma De Handhavers, waarbij containers op de openbare weg geplaatst waren. Bewoners hadden hemel en aarde bewogen om die dingen weg te laten halen maar zonder succes. Handhavers (BOA's) plegen 1 telefoontje, en de containers waren binnen 24 uur opgehaald.

Kennelijk is dit een ding ofzo, dat containers niet opgehaald worden?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-07 01:00

MLLL

Palm Treo 650

armageddon_2k1 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:06:

Mijn ervaringen de afgelopen 3 maanden met lui uit de bouwwereld is een en al ellende kwa afspraken trouwens. Wat een volk is het ook. Altijd te laat, nooit nabellen, offertes van 2 regeltjes in mail gekwakt, uitstellen zonder reden, geen planningen af kunnen geven, verkeerde materialen leveren.....Zonder uitzondering overigens. De bouw-economie draait als een tierelier, dus ze kunnen gewoon maar wat doen, ze verdienen toch genoeg.
Hmm, klinkt precies hetzelfde als een regulier ict-bedrijf. O-)
Pagina: 1