Goedemiddag beste Tweakers,
Op dit moment look ik echt helemaal vast met het volgende en ik kom er niet meer uit.
Ik heb gisteren een nieuwe mobo/cpu geinstalleerd en dat werkt goed, PC start netjes op en dat werkt.
Hierop heb ik via de media creater tool van Windows een USB stick gemaakt om windows te installeren.
Deze word ook door mijn nieuwe BIOS/UEFI herkent en de installatie op de SSD word gestart.
Tot zover gaat het goed.
Nadat de installatie afgerond is gaat de PC rebooten, om vervolgens weer bij de installatie uit te komen.
Als ik dan in de boot order kijk staat de gehele SSD daar niet tussen, wel ziet het MOBO die aan de SATA poort hangen. Fysiek zit die dus goed.
Wat ik hierop al gedaan heb
- Via Rufus een nieuwe installer gemaakt - Geen succes
- Opnieuw via media creater gedaan want je weet maar nooit - geen succes.
- BIOS naar de default gezet - geen succes
Via de BIOS heb ik hierop de CSM aangezet, hierna ziet de boot order de SSD wel maar kan niet booten of installeren daarop.
Op dit moment loop ik compleet vast, en zie door de bomen het bos niet meer.
De SSD kan ik benaderen via een andere PC dus die lijkt niet kapot te zijn.
De hardware die gebruikt word:
Asus Z490E <- bios heeft de nieuwste versie
Samsung Evo 850
Ik zal er ongetwijfeld overheen kijken en het is vast iets heel simpel maar ik snap het niet meer.
Op dit moment look ik echt helemaal vast met het volgende en ik kom er niet meer uit.
Ik heb gisteren een nieuwe mobo/cpu geinstalleerd en dat werkt goed, PC start netjes op en dat werkt.
Hierop heb ik via de media creater tool van Windows een USB stick gemaakt om windows te installeren.
Deze word ook door mijn nieuwe BIOS/UEFI herkent en de installatie op de SSD word gestart.
Tot zover gaat het goed.
Nadat de installatie afgerond is gaat de PC rebooten, om vervolgens weer bij de installatie uit te komen.
Als ik dan in de boot order kijk staat de gehele SSD daar niet tussen, wel ziet het MOBO die aan de SATA poort hangen. Fysiek zit die dus goed.
Wat ik hierop al gedaan heb
- Via Rufus een nieuwe installer gemaakt - Geen succes
- Opnieuw via media creater gedaan want je weet maar nooit - geen succes.
- BIOS naar de default gezet - geen succes
Via de BIOS heb ik hierop de CSM aangezet, hierna ziet de boot order de SSD wel maar kan niet booten of installeren daarop.
Op dit moment loop ik compleet vast, en zie door de bomen het bos niet meer.
De SSD kan ik benaderen via een andere PC dus die lijkt niet kapot te zijn.
De hardware die gebruikt word:
Asus Z490E <- bios heeft de nieuwste versie
Samsung Evo 850
Ik zal er ongetwijfeld overheen kijken en het is vast iets heel simpel maar ik snap het niet meer.