Vraag

• Jurian95
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-07 14:11
Ik zoek een nieuwe smartphone. Mijn Sony Xperia Compact X heeft steeds meer moeite met opladen. Moet de telefoon in allerlei onmogelijke hoeken leggen om er nog stroom in te krijgen. Dit ligt niet aan het kabeltje. Maar daarom doe ik hem weg.

Voor een nieuwe is mijn budget maximaal €400.

Ik heb voor het werk een iPhone, maar Android bevalt me veel beter. Daarnaast overweeg ik om over te stappen op 1 telefoon met dual sim. Vandaar dat ik ben gaan zoeken in de Dual Sim Android telefoons.

Gezien ik hem vaak in mijn broekzak heb, wil ik geen al te grote telefoon. 6.2inch lijkt me een mooi maximum.

Ik ben in de vergelijker gaan zoeken met bovenstaande eisen. Om wat verder te filteren heb ik 4K en minimaal 4G werkgeheugen toegevoegd, zodat ik op onderstaande keuzes kom.

https://tweakers.net/smar...73JuVVLbuQ2jp5kM3KuyThNHw

Gezien ik het 2e simslot hoogstwaarschijnlijk ga gebruiken voor een SIM wil ik eigenlijk wel een telefoon met 128GB geheugen of een met een uitbreidbaar geheugen. Maar in het geval van dat laatste moet dit dus wel een derde vakje zijn.

Ik zou een goede camera wel fijn vinden, maar als ik ga schuiven in de MP balk hou ik alleen Xiaomi telefoons over. Deze ken ik niet, maar ik las dat de ervaringen wel goed zijn? Daarnaast gebruik ik hem dus relatief wel, zeker als ik hem ook voor het werk ga gebruiken. Dus een goede accu is ook wel een pré.

Alle reacties

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
-Samsung M31 of M21
-Nokia 7.2
-Huawei P30
-Realme 5 Pro

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:53

-ET-

Phone Home

Ik heb zelf een Nokia 7.2 hiervoor had ik een Samsung A50. Grootste nadeel aan de A50 was dat je niet per nummer één simkaart kon koppelen. Gevolg is dus dat je iedere keer als je belt je een SIM moet kiezen. En dat is erg onhandig als je met bluetooth in de auto belt. De Nokia heeft Android One en daarin kan je per telefoonnummer een sim kiezen. Qua werking, scherm en foto's vond ik de Samsung wel beter. Helaas was de nummer koppeling een deal breaker voor mij.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De Motorola's hebben vrijwel allemaal dual sim :)

Having said that: doe jezelf een lol, maak de USB aansluiting op je telefoon eens schoon. Eerst blazen / perslucht, dan verder met een knopspeld oid. Moet jij eens kijken hoeveel stof daar uit komt aan pluisjes. En daarom sluit je connector ook niet goed meer aan en moet je hem op allerlei manieren wegleggen om hem te laden. Oorzaak is simpel: ding zit altijd in je broekzak en das stof / textiel.
* The Eagle het zelfde effect al met een stuk of vier telefoons gehad, en is geen reden voor een nieuwe want easy fix :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
@Jurian95 ik zou filteren op fysieke maten in de Pricewatch. Door de verschillende formaten bezels zegt aantal inch scherm niet meer zoveel. Ook zijn schermverhoudingen afwijkend van 4:3 tot 21:9 en van alles er tussenin. Wat vroeger 5,5 inch was met bezels kan nu binnen dezelfde fysieke maten 6,3 inch zijn.

• Jurian95
swhnld schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 09:24:
@Jurian95 ik zou filteren op fysieke maten in de Pricewatch. Door de verschillende formaten bezels zegt aantal inch scherm niet meer zoveel. Ook zijn schermverhoudingen afwijkend van 4:3 tot 21:9 en van alles er tussenin. Wat vroeger 5,5 inch was met bezels kan nu binnen dezelfde fysieke maten 6,3 inch zijn.
Thanks! Had deze optie nog niet eerder gevonden.
The Eagle schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:11:
De Motorola's hebben vrijwel allemaal dual sim :)

Having said that: doe jezelf een lol, maak de USB aansluiting op je telefoon eens schoon. Eerst blazen / perslucht, dan verder met een knopspeld oid. Moet jij eens kijken hoeveel stof daar uit komt aan pluisjes. En daarom sluit je connector ook niet goed meer aan en moet je hem op allerlei manieren wegleggen om hem te laden. Oorzaak is simpel: ding zit altijd in je broekzak en das stof / textiel.
* The Eagle het zelfde effect al met een stuk of vier telefoons gehad, en is geen reden voor een nieuwe want easy fix :)
Dit helaas al geprobeerd. Zowel met compressor als met een speld. Inderdaad wel veel stof eruit gehaald, maar het opladen verbetert nog niet.
Potenscia schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:57:
-Samsung M31 of M21
-Nokia 7.2
-Huawei P30
-Realme 5 Pro
Thanks, ga ze eens doornemen.
-ET- schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:09:
Ik heb zelf een Nokia 7.2 hiervoor had ik een Samsung A50. Grootste nadeel aan de A50 was dat je niet per nummer één simkaart kon koppelen. Gevolg is dus dat je iedere keer als je belt je een SIM moet kiezen. En dat is erg onhandig als je met bluetooth in de auto belt. De Nokia heeft Android One en daarin kan je per telefoonnummer een sim kiezen. Qua werking, scherm en foto's vond ik de Samsung wel beter. Helaas was de nummer koppeling een deal breaker voor mij.
Deze kan ik niet helemaal volgen. Op zich is het toch juist handig dat je kan kiezen vanaf welk nummer je belt? Wil niet dat klanten mijn privé-nummer te zien krijgen. Maar denk dat ik je uitleg niet goed snap.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:53

-ET-

Phone Home

Wat ik bedoelde is dat je altijd, iedere keer moet kiezen. En niet kan instellen dat het telefoonnummer van je baas altijd via zakelijke sim en je vriend(in) altijd via je Privé sim belt.

• Jurian95
-ET- schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:51:
Wat ik bedoelde is dat je altijd, iedere keer moet kiezen. En niet kan instellen dat het telefoonnummer van je baas altijd via zakelijke sim en je vriend(in) altijd via je Privé sim belt.
Ah dat verduidelijkt het. Persoonlijk zou me dat minder storen denk ik, maar ik zal het in mijn achterhoofd houden.
Potenscia schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:57:
-Samsung M31 of M21
-Nokia 7.2
-Huawei P30
-Realme 5 Pro
Op de Huawei na vind ik deze eigenlijk allemaal te 'lang'. Zoek echt een wat kleiner model.

• Jurian95
Ik heb mijn lijstje teruggebracht tot 5 smartphones.

https://tweakers.net/pric...;1508226;1482846;1367844/

Huawei P30
Huawei P30 Lite New Edition (6GB, 256GB opslag)
Samsung Galaxy A41
Huawei Nova 5T
Google Pixel 3a

Zitten hier telefoons tussen die ik beter niet kan nemen? Of die echte aanraders zijn?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Jurian95 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:52:
Zitten hier telefoons tussen die ik beter niet kan nemen? Of die echte aanraders zijn?
Pixel 3a is een echte aanrader voor de foto's, en kun je ook redelijk eenvoudig met custom rom mee door als Google over een aantal jaar de ondersteuning stopt. Kijk ook even over de grens in Duitsland als je dit toestel wil (Amazon DE), daar staan ze voor 275 Euro in de opruiming, doordat de 4a nu uit is gaat deze er uit.

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:49
Jurian95 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:52:
Ik heb mijn lijstje teruggebracht tot 5 smartphones.

https://tweakers.net/pric...;1508226;1482846;1367844/

Huawei P30
Huawei P30 Lite New Edition (6GB, 256GB opslag)
Samsung Galaxy A41
Huawei Nova 5T
Google Pixel 3a

Houd er rekening mee dat de 3a dualsim support heeft dmv e-sim en volgens mij supporten nog lang niet alle providers dit in Nederland voor Android, maar daar ben ik niet 100% zeker van. Verder mooie telefoon die vooral een zeer goede camera heeft.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Verona27 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:38:
[...]

Houd er rekening mee dat de 3a dualsim support heeft dmv e-sim en volgens mij supporten nog lang niet alle providers dit in Nederland voor Android, maar daar ben ik niet 100% zeker van. Verder mooie telefoon die vooral een zeer goede camera heeft.
E-sim is alleen beschikbaar bij T-Mobile, Vodafone en Simyo.

• Jurian95
ChinaGeek schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:05:
[...]

E-sim is alleen beschikbaar bij T-Mobile, Vodafone en Simyo.
Dit is wel lastig dus.

Zijn er grote significante verschillen tussen de Huawei modellen?

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Jurian95 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:43:
[...]

Dit is wel lastig dus.

Zijn er grote significante verschillen tussen de Huawei modellen?
De P30 heeft betere hardware. Betere processor, betere camera, IP certificering.
Zou in de keuze tussen die 2, sowieso voor de gewone P30 gaan ipv de Lite.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:01
Mee eens, maar scheelt wel een hoop geld vind ik.

P30 vs P30 lite:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1325824;1508226/

Maar idd binnen budget... (net niet)

Edit:
De originele P30 lite is nu ineens nog maar ~€100:
https://www.bol.com/nl/p/...ht-zwart/9200000107750278

Zal wel een fout zijn...

[ Voor 38% gewijzigd door technorabilia op 24-08-2020 22:07 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• Jurian95
Ben eruit. Het gaat de Huawei P30 worden. Nu alleen nog de keuze maken tussen blauw en zwart, vind zwart mooier maar blauw is wel fors goedkoper...

Neig nu naar blauw met een hoesje :9

[ Voor 12% gewijzigd door Jurian95 op 26-08-2020 16:56 ]

Pagina: 1