Orginele Topic Titel:
KPN IPTV routed via Mtk RB2011.. Werkt tót ik een WiFi ap aansluit!
Ik heb sinds 2016 Mikrotik RB2011UiAs-2HnD als router icm KPN glas, met telefonie via de experiabox na de mikrotik. Echter de bridged IPTV werkt sinds enige tijd niet meer.
Nu heb ik via de methode van netwerkje.com Routed IPTV ingesteld.
Er zitten echter wat fouten in die methode. Zoals de auteur zelf beweert, heeft hij de werkende code uit zijn eigen router. Dat kan alleen als het op verschillende tijden is geweest, want door de code heen, gebruikt hij verschillende namen voor dezelfde bridges en interfaces.
Natuurlijk ben ik daar pas achter gekomen nadat e.e.a. niet werkte.
Via andere topics op Tweakers heb ik het nu werkend. Alles werkt, telefoon via Xperia10, IPTV, apps op tv, zelfs WiFi via een Tplink 1034 op dd-wrt ap. Echter wanneer ik een tweede ap aansluit (Tplink Archer C2, met 5ghz), gaat de IPTV haperen en klagen over de verbinding. De decoder zit in bridge-local, fysiek nog rechtstreeks in de Mikrotik.
Waarom heb ik een 2e wifi ap nodig?
nou, de 1043nd zit vol:24 iot devices en een paar camera's.
Dat drukt nogal de snelheid als ik ook nog wat wil doen met mijn smartphone.
De WiFi op de Mikrotik staat uit; onbetrouwbaar.
Alle apparaten zitten in 1 bridge. (4 pass. switch, 1 mngd switch, 2 pc's, rpi3 als has, nvr, 10camera's, 20 iot devices , én IPTV.)
En alles werkt. meestal.
Nu wil ik graag tegelijkertijd mijn smartphone kunnen gebruiken via WiFi en tv kunnen kijken.
Heeft iemand een idee?
KPN IPTV routed via Mtk RB2011.. Werkt tót ik een WiFi ap aansluit!
Ik heb sinds 2016 Mikrotik RB2011UiAs-2HnD als router icm KPN glas, met telefonie via de experiabox na de mikrotik. Echter de bridged IPTV werkt sinds enige tijd niet meer.
Nu heb ik via de methode van netwerkje.com Routed IPTV ingesteld.
Er zitten echter wat fouten in die methode. Zoals de auteur zelf beweert, heeft hij de werkende code uit zijn eigen router. Dat kan alleen als het op verschillende tijden is geweest, want door de code heen, gebruikt hij verschillende namen voor dezelfde bridges en interfaces.
Natuurlijk ben ik daar pas achter gekomen nadat e.e.a. niet werkte.
Via andere topics op Tweakers heb ik het nu werkend. Alles werkt, telefoon via Xperia10, IPTV, apps op tv, zelfs WiFi via een Tplink 1034 op dd-wrt ap. Echter wanneer ik een tweede ap aansluit (Tplink Archer C2, met 5ghz), gaat de IPTV haperen en klagen over de verbinding. De decoder zit in bridge-local, fysiek nog rechtstreeks in de Mikrotik.
Waarom heb ik een 2e wifi ap nodig?
nou, de 1043nd zit vol:24 iot devices en een paar camera's.
Dat drukt nogal de snelheid als ik ook nog wat wil doen met mijn smartphone.
De WiFi op de Mikrotik staat uit; onbetrouwbaar.
Alle apparaten zitten in 1 bridge. (4 pass. switch, 1 mngd switch, 2 pc's, rpi3 als has, nvr, 10camera's, 20 iot devices , én IPTV.)
En alles werkt. meestal.
Nu wil ik graag tegelijkertijd mijn smartphone kunnen gebruiken via WiFi en tv kunnen kijken.
Heeft iemand een idee?
[ Voor 5% gewijzigd door Dakhaasje op 22-08-2020 14:44 . Reden: topic,anonimize ]