Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:13
Ik zoek een?
Nieuwe receiver, of niet?

Wat is je budget?
€ 1250 of minder.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Goede kwaliteit (stereo) muziek, maar ook goede filmaudio. Daarnaast integratie in Homekit (Airplay is al fijn) en Google Home. Daarnaast alle bronnen hieraan koppelen en liefst maar één kabel naar de TV/Projector.

Randapparatuur:
- TV: Samsung UE55JU7000L (zal vast en zeker binnen een jaar vervangen worden door een LG OLED)
- Projector: Epson EH-TW6100
- Speakers: Boston Acoustics M350, M-Center, M25 (Fronts, Center, Rears)
- Sub: SVS SB2000
- Platenspeler: Thorens TD-160, Ortofon RED via phono-amp Rega Fono Mini A2D
- Media Player: Apple TV 4Gen 4K
- BluRay: Samsung BD-F7500
- TV-box: Ziggo Next

Daarnaast gebruik ik Apple Homekit en heb ik een Google Nest Hub staan.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn oog viel op de Denon X3700H. Ik heb jarenlang nu Onkyo gehad (605, 626), maar heb het gevoel dat je meer voor je geld krijgt bij Denon.

Welke vragen heb je hier nog over?
Tot nu toe kan geen enkele receiver 2 verschillende HDMI-resoluties op de HDMI-outs tegelijk aan. Als ik mijn projector aankoppel, verlaagt de output naar de TV naar 1080p. Kan de 3700 dit misschien wel via de Zone-2 output? Of kan ik dan het geluid weer niet over de speakers krijgen, omdat die gekoppeld zijn aan de mainzone?

Ik ben geen gamer, dus de hogere HDMI-standaard van de 3700 zal mij niet veel meerwaarde geven. Ook heb ik geen Atmos opstelling. Meer dan 5.1 zal het niet worden. Kans is groter dat ik ooit terug ga naar 2.1.

Maar andere opties van de 3700 spreken me dan wel weer aan, zoals QMS (die relais in de Onkyo klikt als een malle als je switcht, dus wie weet is dit stabieler en sneller), eARC, de Bluetooth transmitter, Audyssey XT32, enz.

Ik staar me nu wellicht blind op Denon. Zijn er nog andere merken of modellen te overwegen?

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:50
Cass Casey schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:01:
Ik zoek een?
Nieuwe receiver, of niet?
Kan de 3700 dit misschien wel via de Zone-2 output? Of kan ik dan het geluid weer niet over de speakers krijgen, omdat die gekoppeld zijn aan de mainzone?
HDMI naar Zone 2 is maximaal 2.0 audio dus al zou je een andere resolutie op Zone 2 hebben dan verlies je je surround sound. Lijkt me pas een optie/onderzoek waard als je zeker weer naar 2.0/2.1 te gaan en van surround af te stappen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Nee, dan blijf ik het wel doen, zoals nu. Kabeltje inpluggen als ik een keer via de projector wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Verder niemand met een mening over receivers in deze prijsklasse al dan niet in vergelijking met genoemde modellen?

Dan haal ik straks toch maar die Denon op. Heb ik wat te doen vanmiddag...

Edit: done. Rest van de middag maar eens grote schoonmaak houden in en rondom het televisiemeubel.

[ Voor 20% gewijzigd door Cass Casey op 23-08-2020 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:29

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik heb je TR met verzoek om topicsluiting gelezen. In principe sluiten we alleen topics die niet aan de voorwaarden voldoen. In ieder geval veel plezier met je aankoop! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06 10:36
Ik zal jaloers maken. Hij staat bij mij en ben zeer tevreden. Ik heb bijna zelfde setup als jij aangeeft. (Beamer van mij is stuk ouder).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DKkDr0NopE48Y5-e0GxvyVu3NcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E6jXr0s17oz1vSLQbXYjY3PT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cass Casey
Juicht ende jubelt! Ik kom er net achter dat het met deze receiver dus wél prima mogelijk is om een 4K televisie en een full HD projector tegelijk te koppelen! Zolang de projector uit/stand-by staat, stuurt de Denon een 4K signaal uit. Zet ik de projector aan, dan schakelt hij naar HD. Ideaal dit!

[ Voor 3% gewijzigd door Cass Casey op 24-08-2020 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:13
Ik ben ook in de markt voor deze receiver.

Mag ik vragen hoe die bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
ronnym schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:37:
Ik ben ook in de markt voor deze receiver.

Mag ik vragen hoe die bevalt?
Prima. Qua geluid zit er natuurlijk geen of nauwelijks verschil tussen moderne receivers. Ik moet wel deze iets verder open draaien dan de Onkyo voor het zelfde niveau, maar dat is een kwestie van wennen. Verder heeft deze natuurlijk wel meer mogelijkheden, zoals Airplay2, Homekit/Google Home integratie. Ik gebruik hem in een 5.1 opstelling, dus maak geen gebruik van Atmos ed.

Heb je specifieke vragen? Want in feite is zoeken naar een receiver vrij simpel: welke mogelijkheden wil je en wat is je budget? Nogmaals: de klank is bij allen vrijwel gelijk. Al is die Audessy van dit model wel beter dan de lagere of oudere receivers.

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:13
Fijn om te horen dat het je bevalt.

Ik ga ook van een Onkyo naar waarschijnlijk deze Denon.

Waar ik vooral naar op ben is verschillende connectie mogelijkheden zoals Google Home en de mogelijk om muziek te luisteren vanaf diverse platformen.

En een beetje toekomst voorbereid is ook wel handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:14
ronnym schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:24:
Fijn om te horen dat het je bevalt.

Ik ga ook van een Onkyo naar waarschijnlijk deze Denon.

Waar ik vooral naar op ben is verschillende connectie mogelijkheden zoals Google Home en de mogelijk om muziek te luisteren vanaf diverse platformen.

En een beetje toekomst voorbereid is ook wel handig
Laat ik ook even wat roepen :9 . Ik heb een Onkyo TX-SR444 met een set Dali Oberon speakers. Aangezien verder alle apparatuur HDR ondersteunt wilde ik graag een receiver hebben die HDR door kan geven. Mijn Onkyo is nog niet zover.

Goed, ik heb de Denon AVR-X2600H besteld, zou goed moeten zijn want iedere audiofiel op youtube kwijlt erover :9 . Nu ben ik een aardige muziek luisteraar dus ik heb de Denon aangesloten en wilde muziek luisteren. Ik verwachtte een verbetering ten opzichte van de goedkope oudere Onkyo. Allereerst : de Denon heeft Audyssey en de Onkyo AccuEQ. En dat is even een verschilletje. De Onkyo vind het na 1 meting wel best en is klaar. De Denon wil maar liefst 8 metingen. Dus zet je huisdier even buiten, zorg dat je een kwartier alleen bent (het duurt wel even) en doe je best.

Ik kwam van een koude kermis thuis. De Denon kwam niet eens in de buurt van de Onkyo :o . Griezels, wat klonk dat anders. De bassen waren weg (een veel gehoorde klacht van Audyssey), de hoge tonen te scherp en de levendigheid was ehhh dood.

Goed, er zitten echt bizar veel opties op dat Audyssey gebeuren. ik kwam in 1 menu aan 64 mogelijke combinaties aan keuzes. Dan kan je heel Audyssey nog uitzetten en met de equalizer gaan spelen :+ ..... Ik heb beide units op elkaar gezet, en de ene Dali Oberon 7 aan de Denon gegeven, en de andere aan de Onkyo. Tulp kabeltje naar de laptop, muziek via de laptop. TV aan de Denon om met de instellingen te spelen :) .

Ik heb echt van alles geprobeerd, maar de Onkyo bleef het beste geluid geven. Toen ik een beetje een goede setting had gevonden heb ik de laatste aflevering van Game of Thrones aan de Denon gevoerd. Dat is Dolby Digital. De Denon mocht alle 5 de speakers aansturen (L, R, C. RL en RR). Wat je merkt is dat het surround effect enorm aanwezig is (te eigenlijk) en dat de center speaker die de stemmen moet doen weer te weinig doet. Hetzelfde met het begin van The Hunt for Red October, de muziek is heel goed te horen maar het gesprek op de toren van de sub valt een beetje weg.

Goed, dan is er nog de Audyssey app (€ 20 in de stores). op de telefoon gezet, en het eerste wat de app wil is opnieuw inmeten. Na iedere meting zie je in het scherm dat de data van de receiver naar de telefoon wordt overgehaald. En dan verliest de app de verbinding. En weer en weer en weer. Niet dat ik van die slechte WiFi spullen heb, alles is van Ubiqity. Bij de laatste poging raakte hij de verbinding kwijt na de 8e meting. Dan mag je dus weer helemaal opnieuw beginnen.

Met andere woorden : de Denon zal best een prima geluid kunnen voortbrengen. Echter, het instellen van Audyssey is iets voor gevorderden. Hier (YouTube: Sound United Training - YouTube) staan 2 video's hoe je het dan zou moeten instellen. Totale speelduut : 1 uur en 10 minuten. Vergis je niet in wat Audyssey kan. Maar dan moet je het wel goed doen en uiteraard werkt het dan voor muziek of voor films.

Ik ben niet zover gekomen, ik heb de mijne terug in de doos gedaan en terug gestuurd. Mijn advies voor je een Denon (of ander systeem met Audyssey) gaat aanschaffen, verdiep je goed in Audyssey en reken op een paar avonden/weekenden instellingen proberen voor je het in orde hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door asing op 29-08-2020 21:00 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelhijma
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 08:40
Waarvoor moet je met alle geweld dat audessy gebruiken? Gewoon goed gaan zitten en speakers instellen, tot de juiste balans is gevonden met uiteraard je eigen klankkleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Topic starter is al lang en breed tevreden. Na een half jaar dit weer naar boven schoppen, is dus overbodig. Topic gaat dus bij deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.