Voor mijn werk heb ik twee jaar geleden (juli 2018) een laptop "te leen" gekregen. Nu ga ik van baan veranderen, en ik weet dat mijn baas meestal aanbiedt dat je je laptop dan over mag nemen voor een gereduceerde prijs... mijn vraag is nu of ik dit wel of niet moet doen, en zo ja, wat dan een redelijke prijs is.
Het gaat om een macbook pro (specificaties zie onder), die het op zich nog prima doet. Het enige is dat ik steeds vaker last heb van oranje vlekken op het scherm, wat een bekend euvel schijnt te zijn (als ik de laptop of zijn kant vervoer, zitten er daarna vlekken op het onderste deel van het scherm, bij opnieuw vervoeren verdwijnen of verplaatsen ze weer), en dat er af en toe pixels zijn die een andere kleur hebben (rood bijv. > dit verdwijnt meestal bij doorklikken naar een andere applicatie/scherm).
Ik heb vóórdat ik deze laptop had altijd met windows computers gewerkt, en ik vond mac's en de hogere prijs een beetje onzin (ik doe niet serieus aan gamen ofzo, doe soms wel wat kleine dingen in R, wat het geheugen van de computer wel aan lijkt te spreken), maar intussen vind ik deze laptop toch wel erg fijn, omdat hij zo snel/licht is, en het beeldscherm imo veel prettiger/rustiger is voor mijn ogen.
De specificaties zijn als volgt:
Model Name: MacBook Pro
Model Identifier: MacBookPro14,3
Processor Name: Intel Core i7
Processor Speed: 3.1 GHz
Number of Processors: 1
Total Number of Cores: 4
L2 Cache (per Core): 256 KB
L3 Cache: 8 MB
Hyper-Threading Technology: Enabled
Memory: 16 GB
Boot ROM Version: 198.71.1.0.0
SMC Version (system): 2.45f0
Serial Number (system): C02WT2NHHTDF
Hardware UUID: E4CD73D7-8B23-505A-8535-B8EB50E5BFB7
Alvast bedankt!
Het gaat om een macbook pro (specificaties zie onder), die het op zich nog prima doet. Het enige is dat ik steeds vaker last heb van oranje vlekken op het scherm, wat een bekend euvel schijnt te zijn (als ik de laptop of zijn kant vervoer, zitten er daarna vlekken op het onderste deel van het scherm, bij opnieuw vervoeren verdwijnen of verplaatsen ze weer), en dat er af en toe pixels zijn die een andere kleur hebben (rood bijv. > dit verdwijnt meestal bij doorklikken naar een andere applicatie/scherm).
Ik heb vóórdat ik deze laptop had altijd met windows computers gewerkt, en ik vond mac's en de hogere prijs een beetje onzin (ik doe niet serieus aan gamen ofzo, doe soms wel wat kleine dingen in R, wat het geheugen van de computer wel aan lijkt te spreken), maar intussen vind ik deze laptop toch wel erg fijn, omdat hij zo snel/licht is, en het beeldscherm imo veel prettiger/rustiger is voor mijn ogen.
De specificaties zijn als volgt:
Model Name: MacBook Pro
Model Identifier: MacBookPro14,3
Processor Name: Intel Core i7
Processor Speed: 3.1 GHz
Number of Processors: 1
Total Number of Cores: 4
L2 Cache (per Core): 256 KB
L3 Cache: 8 MB
Hyper-Threading Technology: Enabled
Memory: 16 GB
Boot ROM Version: 198.71.1.0.0