Ik ben nu enige tijd bezig met het leren van python en Tkinter.
Nu heb ik een python Tkinterscript op github gevonden exact wat ik zelf wilde.
Er zaten wel wat typefouten in die ik gecorrigeerd heb.
Maar het werkt nog niet zoals ik wilde.
De bedoeling is dat het script de linenummer in de Gui print als ook de zin van het gezochte woord uit mijn tekstfile in de Gui print. Ik heb al verschillende pogingen gedaan om het script werkend te krijgen maar is mij helaas nog niet gelukt.
Misschien is er iemand die ervaren is met Tkinter die dit probleem van mij kan oplossen.
...
Nu heb ik een python Tkinterscript op github gevonden exact wat ik zelf wilde.
Er zaten wel wat typefouten in die ik gecorrigeerd heb.
Maar het werkt nog niet zoals ik wilde.
De bedoeling is dat het script de linenummer in de Gui print als ook de zin van het gezochte woord uit mijn tekstfile in de Gui print. Ik heb al verschillende pogingen gedaan om het script werkend te krijgen maar is mij helaas nog niet gelukt.
Misschien is er iemand die ervaren is met Tkinter die dit probleem van mij kan oplossen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
| # -*- coding: utf-8 -*- from tkinter import * import tkinter as tk import re def find(): word = entry.get() filename = ("info.txt") fin=open(filename,'r') for line in fin: line = line.rstrip() worde=re.findall("\S+"+word+"\S+|"+word+"\S+|"+"\S+"+word,line) result.configure(text=worde) result2.configure(text="Number: "+str(len(worde))) #Basic interface with Tkinter root = tk.Tk() root.title("Find Word") root.geometry('800x300') wordTK=tk.Label(text="Word:") wordTK.grid(row=0,column=0) entry=tk.Entry() entry.grid(row=0,column=1) button = tk.Button(text='Bul', command=find) button.grid(row=1,column=1) result=tk.Label(text=" ") result.grid(row=2,column=1) result2=tk.Label(text=" ") result2.grid(row=3,column=1) root.mainloop() |
...
[ Voor 0% gewijzigd door verbatim op 22-08-2020 13:59 . Reden: code stond niet goed ]