Nieuwe PC en oude ms office, conflict met MS365

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 14:33
Mijn vraag
...Ik heb mijn nieuwe desktop zojuist geïnstalleerd, en daarna mijn oude MS Office 2007 geïnstalleerd, compleet met 'Activation key' en mail verificatie.
Dat ging goed en werkte; maar nu ik op een office bestand klik krijg ik berichten dat ik wéér de key moet invoeren, en die klopt dan niet. Blijkt dat hij dan probeert mij te linken aan office 365, wat ik niet heb en niet wil.
Kom er zo niet vanaf.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Lenovo i5 met 512 SSD en 1TB HD
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niet kunnen vinden hoe ik dit in goede banen kan leiden, Ik heb een legale Office disc en wil dit gewoon gebruiken op mijn nieuwe pc, heeft altijd probleemloos gedraaid op de oude, en doet dat nog.

Aub geen advies om iets nieuws te kopen, want deze software is prima voor mijn lichte thuis gebruik.
Het meest gebruik ik het in feite met outlook, met Email, en wil ook alle oude Email die in outlook zit, migreren
...

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Was bij oplevering vd laptop standaard niet al ook een trial van OFF365 geinstalleerd? Gooi dan alles rond OFF, Onedrive, Onenote, etc er van af.

offtopic:
Omdat ik iemand ook zou willen waarschuwen als die een fiets zou kopen met alleen een touwtje als 'slot' omdat nooit iemand 'm heeft gejat dus het moet kunnen: ik zou toch adviseren een nieuwere licentie Office te nemen dan OFF2007. Daar komen al jaren geen beveiligingsupdates meer voor en er zijn bekende exploits om je te besmetten zonder dat je zelf bijlagen hoeft te openen o.i.d.. Het is zeer onveilig om nog te gebruiken. Je systeem is lek.

Ook kan ik me voorstellen dat op een gegeven moment Windows 10 zelf geen rekening meer houdt met zoiets.

Edit: en mail migreren, hangt af van hoe je dat nu gebruikt. Als bv. PST dan simpelweg de PST kopieren, als bv. OST dan staat alles nog op de server en is inloggen genoeg.

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 22-08-2020 11:30 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Nee, gelukkig was er niets vooraf geïnstalleerd op mijn desktop, alleen Win10, en daarbij heb ik praktisch alle opties om al die 'mooie' extra's van Win 10 niet te accepteren.

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Vreemd dat er dan alsnog naar OFF365 wordt verwezen. Is het wel OFF2007 die probeert te openen als je een .docx aanklikt? Zo nee: stel even met de hand in dat Word.exe moet openen.

Zoals gezegd: de developers van Win10 zullen geen rekening meer houden met iets als OFF2007 dus best kans dat een Win10-update de boel sloopt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Je titel suggereert het gebruik van Microsoft 365. Bedoel je hiermee Microsoft 365 Business Premium?
Je moet in de Endpoint Manager admin center de app "Microsoft 365 Apps (Windows 10)" wijzigen of verwijderen. Let er op dat Legacy Auth op 13 oktober stopt met werken en dat Outlook 2007 vanaf die datum dus niet meer werkt. Dus je kunt het nu nog fixen, maar vanaf 13 oktober werkt deze fix niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Trommelrem op 22-08-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Hoezo moet je trouwens inloggen voor Office 2007? De keys daarvan werden los geleverd op een stukje papier, net zoals dat tot Office 2013 het geval was.

Ik heb hier een Enterprise 2007 installatiemedium en key liggen en die kan ik zonder problemen installeren. Geen verificatie nodig, geen MS account.

N.B. Office 2007 is al geruime tijd uit de ondersteuning. Compatibiliteitsproblemen zijn niet ondenkbaar. Overweeg een upgrade naar een nieuwere versie.

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 22-08-2020 12:27 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
@Trommelrem Mijn titel en bericht geeft aan dat ik Office 2007 heb geïnstalleerd, en als ik nu in het startscherm van Win10 een van de office functies aanklik, voor Word, Excel of Outlook, er dan een scherm komt met Office 365, weet van geen versie of soort.

Wat me nu dus verontrust, zijn de laatste 2 zinnen van je post; weet zo niet wat daaraan te doen.
Simpel gezegd, ik was niet van plan om veel geld uit te geven voor de 5 brieven die ik per jaar schrijf, en al helemaal niet het gebruik van al die andere fancy mogelijkheden, dus wat is mijn alternatief nu

Het belangrijkst op dit moment lijkt alle mail die nu in Outlook is opgeslagen, en die ik wil behouden.
Op de oude PC werkt alles nog normaal, maar
1 voor hoe lang
2 ik heb geen nieuwe PC gekocht om de oude erbij te laten staan alleen voor de mail...

Suggesties, die voor mij werken en geen handen vol geld kosten, ook al heb ik minimaal gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Is Word Online niet inbegrepen bij de gratis OneDrive variant van Hotmail? Voor 5 brieven per jaar werkt dat perfect. Dan is ook meteen je security in orde. Ik zou wel zo snel mogelijk je PST uploaden naar Hotmail, zolang Legacy Auth nog werkt.

[ Voor 22% gewijzigd door Trommelrem op 22-08-2020 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
nelizmastr schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:27:
Hoezo moet je trouwens inloggen voor Office 2007? De keys daarvan werden los geleverd op een stukje papier, net zoals dat tot Office 2013 het geval was.
Klopt, dat werkte voor mij, maar ik moest nog wel een code invoeren die per email kwam; kan me niet herinneren dat dit voorheen ook het geval was.
Ik heb hier een Enterprise 2007 installatiemedium en key liggen en die kan ik zonder problemen installeren. Geen verificatie nodig, geen MS account.

N.B. Office 2007 is al geruime tijd uit de ondersteuning. Compatibiliteitsproblemen zijn niet ondenkbaar. Overweeg een upgrade naar een nieuwere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Trommelrem schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:36:
Is Word Online niet inbegrepen bij de gratis OneDrive variant van Hotmail? Voor 5 brieven per jaar werkt dat perfect. Dan is ook meteen je security in orde. Ik zou wel zo snel mogelijk je PST uploaden naar Hotmail, zolang Legacy Auth nog werkt.
Geen idee, heb nog nooit bij hotmail gekeken, en heb ook geen Email bij hotmail .

Ga ik nu bekijken; maar waar komt mijn data opslag dan? Ik wil het wel op mijn PC, niet in de cloud of zo, en dat doet Outlook nu dus wel (op mijn PC opslag, dus kan er ook off line bij.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barin
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:15
Naalroc schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:34:
@Trommelrem
Wat me nu dus verontrust, zijn de laatste 2 zinnen van je post; weet zo niet wat daaraan te doen.
Simpel gezegd, ik was niet van plan om veel geld uit te geven voor de 5 brieven die ik per jaar schrijf, en al helemaal niet het gebruik van al die andere fancy mogelijkheden, dus wat is mijn alternatief nu

Het belangrijkst op dit moment lijkt alle mail die nu in Outlook is opgeslagen, en die ik wil behouden.
Op de oude PC werkt alles nog normaal, maar
1 voor hoe lang
2 ik heb geen nieuwe PC gekocht om de oude erbij te laten staan alleen voor de mail...

Suggesties, die voor mij werken en geen handen vol geld kosten, ook al heb ik minimaal gebruik?
Je zou eens kunnen kijken naar een gratis opensource pakket als Libreoffice. Staat goed bekend, is eenvoudig en grotendeels compatibel met de ms office bestandsformaten.

Niet helemaal duidelijk of je ook gebruikt maak van Outlook, maar windows mail of thunderbird zijn voor thuis prima alternatieven naargelang je wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Wordpad zit nog gewoon in Windows 10 en lijkt mij voldoende voor 5 brieven per jaar. Het is niet afhankelijk van Modern Auth en/of OneDrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Barin schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:45:
[...]

Je zou eens kunnen kijken naar een gratis opensource pakket als Libreoffice. Staat goed bekend, is eenvoudig en grotendeels compatibel met de ms office bestandsformaten.

Niet helemaal duidelijk of je ook gebruikt maak van Outlook, maar windows mail of thunderbird zijn voor thuis prima alternatieven naargelang je wensen.
Ik ben vandaag verder aan het zoeken en vergelijken geweest, en ik denk nu dat jouw voorstel voor mij het beste uitkomt:
LibreOffice als vervanger voor MSOffice, en
Mozilla als vervanger voor de mailfuncties van Outlook 2007
Naar ik begrijp kunnen alle oude bestanden overgezet en gelezen worden door deze beide "vervangers"

Blijft een beetje de vraag of een LO bestand wel door " iedereen" gelezen kunnen worden?
Anders moet je die wel in .doc of .doxs opslaan voor verzenden.
Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Je wilt idd wel opslaan als docx, xlsx, etc. Of liever pdf als er geen verandering of copypaste nodig is.

Mail importeren: http://kb.mozillazine.org/Import_.pst_files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barin
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:15
Klopt inderdaad; ook al kan MS Office de open document formaten (welke Libreoffice gebruikt) wel openen, niet alle functies zullen ondersteund worden. Opslaan als docx zal vaak een beter resultaat geven.
Pagina: 1