Toon posts:

3com 3c509b onder linux

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen om mijn 3com kaartje aan de praat te krijgen onder linux.

Ik heb in m'n BIOS PnP OS uitgeschakeld en vervolgens 3c5x9.exe downgeload bij 3com
Vervolgens opgestart in dos en t proggie gerunt, maar dan krijg ik de volgende fout:

run-time error R6003
- integer divide by 0

waarna dos compleet hangt :(

Weet iemand nog een andere manier om deze kaart werkend te krijgen?

Edit: ben slim geweest zie ik, dit hoort dus in NON-windows operating systems |:( |:( |:(

Verwijderd

Die melding krijg ik ook sinds ik een 233+Mhz PC heb. Ik neem aan dat je het over het runnen van 3c5x9cfg.exe heb.
Configen in een oude machine dus, of in je BIOS klooien met de A20 Gateway of mega underklokken of zoiets. Als de kaart op niet PnP staat moet je in je BIOS de IRQ die het ding gebruikt op Legacy zetten. Goeie kaartjes, beetje outdated, ik heb ze uiteindelijk vervangen voor 3c905jes. lekker makkelijk.

Verwijderd

Vaag!? Linux ondersteund de kaart gewoon (bij mij werkt hij in ieder geval). Heb je de driver geïnstalleerd in de kernel, of gebruik je hem als module? Kunt kijken of de module goed geladen wordt....

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Euh.... sinds wanneer is linux van Microsoft :?

--> [forum=23] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Probeer eens:
3c5x9CFG /PNPRST
of
3c5x9CFG CONFIGURE /PNP:DISABLED

misschien zit PnP toch nog te klooien.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 augustus 2001 13:52 schreef Traag het volgende:
Euh.... sinds wanneer is linux van Microsoft :?

--> [forum=23] <--
Thanks, ik was nog neit helemaal wakker denk ik |:(

Verwijderd

Topicstarter
IRQ op Legacy zetten helpt niet, en trucs van Jotti ook niet helaas.

Ik ga t morgen ff in een ouwe P133 proberen

Verwijderd

Probeer eerst je soundkaart te installeren, en daarna je 3com kaart. Werkte bij mij onder redhat 7.2 ook zo. Doe je het andersom dan werkt er nix! Onder mandrake 8 gaat het automatisch goed btw! :)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

De 3c509 is een netwerkkaart met eeprom. Die moet je proggen met een apart programma. Dat programma is er ook voor linux. http://freshmeat.net/search?q=3c5x9

Probeer het dus gewoon ff vanuit Linux.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn 3c509 heeft geen ROM, maar op een P3 500 kan ik 3c5x9cfg nog wel runnen. En het kaartje werkt eindelijk ook onder Linux.

Verwijderd

Topicstarter
/me heeft weer een paar pogingen gewaagd, maar nog steeds weinig succes :'(

Het Linux-script geeft een error tijdens het compilen: "implicit declaration of function strncmp"

Toen heb ik geprobeerd de kaart in een P433 te configgen.
Daar wilde 3c5x9cfg.exe starten, maar die gaf zodra ik wat wilde veranderen de melding "can only be set by pnp configuration util"

als ik 3c5x9cfg.exe /pnprst doe zegtie dattie em uit PnP modus gehaald heeft, maar ik kan nog steeds niks veranderen :(

Verwijderd

Topicstarter
Na'm'n RealTek 8139 eruit gehaald te hebben lukte me t om de 3com aan de praat te krijgen dmv ftp://ftp.scyld.com/pub/diag/el3.c

Als ik de RealTek nu weer terugzet doen geen van 2 de kaarten het (terwijl de Realtek het eerst wel deed toen beide kaarten er inzaten en de 3com nog niet werkte)

el3-diag zet de 3com automatisch op eth0, ik heb t idee dat de RealTek daar ook heen wil en dat ze daarom ruzie lopen te maken :?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:03
Of toch ouderwets irq conflict ?

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
geen idee

Als ik met Yast de RealTek op eth0 zet saved ie de boel goed maar ziette de kaart niet.
Als ik em op eth1 zit saved ie wel maar issie dat meteen weer vergeten.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

In welke PCI-sloten zitten die dingen? Het klinkt misschien een beetje open-deuren-intrappen, maar zet ze niet de onderste 2. Of naast de AGP-poort. Dat worden ze op hetzelfde IRQ gezet.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Op zondag 12 augustus 2001 18:31 schreef Valium het volgende:
In welke PCI-sloten zitten die dingen? Het klinkt misschien een beetje open-deuren-intrappen, maar zet ze niet de onderste 2. Of naast de AGP-poort. Dat worden ze op hetzelfde IRQ gezet.
Volgens mij in die zwarte, iets grotere PCI sloten, volgens mij noemden ze die vroeger ISA sloten :P

Verwijderd

deze fout is bekend bij de suse knowledge base kijk op http://www.suse.com

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 augustus 2001 18:31 schreef Valium het volgende:
3com zit helemaal onderin in ISA
daarboven zit eerst mn geluidskaart (PCI) en dan m'n RealTek (ook PCI)
Pagina: 1