Hallo, omdat het inmiddels alweer bijna 6 jaar geleden is dat ik mijn pc heb gebouwt met maar één upgrade sinds dien(De gpu) vind ik het wel eens tijd om de hele handel te upgraden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik het systeem vooral voor casual gaming, maar zou graag wel de nieuwe games willen spelen, zoals de nieuwe MS Flight sim of Read Dead Redemption, maar ook straks de nieuwe releases zoals Cyberpunk, AC: Valhalla, Watch dogs etc.
In eerste instantie ben ik tevreden met 1080p, maar als het haalbaar is zou 1440p ook erg intressant zijn.
Verder zal ik het systeem af en toe gebruiken voor CAD werk (ArchiCAd, Rhino, Revit) en het maken van mooie renders.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zonder een gpu updrade rond de 500-700 euro.
Mijn huidige systeem:
Wat mij betreft laten we de GPU voor wat het is en zie ik in november wel hoe het zit met de nieuwe GPU's.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik twijvel wel erg over de voeding, of die nog wel voldoende is en nog van deze tijd is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Is een nieuwe koeler intressant voor de cpu inplaats van de meegeleverde varriant? Kwa koeling en voornamelijk geluid?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, gewoon meeste bang voor het het minste geld kinda.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voorkeur naar een relatief stil systeem.
Ga je overklokken?
Nee geen intresse in.
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat vinden jullie, is mijn PSU nog goed genoeg of toch maar verder kijken? Is de 32 GB ram overkill of misschien wel handig om te hebben met CAD werkzaamheden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik het systeem vooral voor casual gaming, maar zou graag wel de nieuwe games willen spelen, zoals de nieuwe MS Flight sim of Read Dead Redemption, maar ook straks de nieuwe releases zoals Cyberpunk, AC: Valhalla, Watch dogs etc.
In eerste instantie ben ik tevreden met 1080p, maar als het haalbaar is zou 1440p ook erg intressant zijn.
Verder zal ik het systeem af en toe gebruiken voor CAD werk (ArchiCAd, Rhino, Revit) en het maken van mooie renders.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zonder een gpu updrade rond de 500-700 euro.
Mijn huidige systeem:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-4460 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | MSI H97 GUARD-PRO | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 423,99 | € 423,99 |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 30,25 | € 30,25 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 91,59 | € 91,59 |
| 1 | Voedingen | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 59,20 | € 59,20 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 605,03 | ||
Wat mij betreft laten we de GPU voor wat het is en zie ik in november wel hoe het zit met de nieuwe GPU's.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 423,99 | € 423,99 |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 30,25 | € 30,25 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 59,20 | € 59,20 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 513,44 | ||
Ik twijvel wel erg over de voeding, of die nog wel voldoende is en nog van deze tijd is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 295,01 | € 295,01 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 Pro | € 158,99 | € 158,99 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 103,16 | € 103,16 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 557,16 | ||
Is een nieuwe koeler intressant voor de cpu inplaats van de meegeleverde varriant? Kwa koeling en voornamelijk geluid?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, gewoon meeste bang voor het het minste geld kinda.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voorkeur naar een relatief stil systeem.
Ga je overklokken?
Nee geen intresse in.
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat vinden jullie, is mijn PSU nog goed genoeg of toch maar verder kijken? Is de 32 GB ram overkill of misschien wel handig om te hebben met CAD werkzaamheden.