Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral voor gamen, maar hoeft geen beest te zijn dat alles op ultra draait. Meer bijvoorbeeld The Sims, Cities Skylines, Frostpunk etc. Voor de toekomst wel fijn als er nog wel een keer een wat zwaarder spel op gedraaid kan worden, maar zal voorlopig waarschijnlijk bij 1080p blijven.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de €800, liever niet veel meer. Dit is wel inclusief een monitor, muis+keyboard en verzendkosten (en evt. een "grijze" windows key van een tientje).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Basis gamesysteem. Dit is het lijstje dat ik nu bedacht heb, maar is een beetje te duur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, als het maar een beetje stabiel is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zolang het geen complete bladblazer is is het denk ik wel oké. Met dit budget besteed ik het geld liever aan de kernonderdelen dan een stillere cpu-koeler.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn vragen en opmerkingen zijn als volgt:
. Ik sta open voor suggesties. Alvast bedankt voor het advies, het wordt gewaardeert!
Vooral voor gamen, maar hoeft geen beest te zijn dat alles op ultra draait. Meer bijvoorbeeld The Sims, Cities Skylines, Frostpunk etc. Voor de toekomst wel fijn als er nog wel een keer een wat zwaarder spel op gedraaid kan worden, maar zal voorlopig waarschijnlijk bij 1080p blijven.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de €800, liever niet veel meer. Dit is wel inclusief een monitor, muis+keyboard en verzendkosten (en evt. een "grijze" windows key van een tientje).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Basis gamesysteem. Dit is het lijstje dat ik nu bedacht heb, maar is een beetje te duur.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC | € 224,26 | € 224,26 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Core 1000 USB 3.0 | € 33,95 | € 33,95 |
| 1 | Netwerkadapters | TP-Link TL-WN881ND | € 11,89 | € 11,89 |
| 1 | Monitoren | Samsung 24F350FHU Zwart | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Toetsenborden | Logitech Desktop MK120 (Qwerty EU) | € 16,92 | € 16,92 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 86,- | € 86,- |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 67,55 | € 67,55 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 104,10 | € 104,10 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 881,62 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, als het maar een beetje stabiel is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zolang het geen complete bladblazer is is het denk ik wel oké. Met dit budget besteed ik het geld liever aan de kernonderdelen dan een stillere cpu-koeler.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn vragen en opmerkingen zijn als volgt:
- Zit met bovenstaande op zo'n €900, dus ongeveer €100 te veel. Hoe kan ik dit het beste naar beneden halen?
- Ik heb voor dit geheugen gekozen omdat ik gelezen heb dat deze goed werkt met het moederbord. Heb met ditzelfde moederbord met Corsair Vengeance eerder problemen gehad dat ik het niet in dual channel kon krijgen en de snelheid moest verlagen om het stabiel te krijgen, dus dat heb ik liever niet weer. Ook met de Gskill die nu wel goedkoop is lees ik dat er wat mensen zijn die er ook geen goede ervaring mee hebben icm dit moederbord. Omdat ik zelf waarschijnlijk niet bij het bouwen van deze PC ben wil ik liever geen BIOS update hoeven doen.
- Hoe groot is de kans dat nog een bios update nodig is bij dit bord? De vorige keer dat ik deze kocht een paar maanden terug was hij al geupdatet.
- Ik weet dat dit scherm verder geen gamemonster is, maar aangezien er niet echt competitieve games o.i.d. op gespeeld gaan worden heb ik liever een goede kleurweergave dan een 1ms response tijd.