Ik ben op zoek naar wat advies voor de beste plaatsing van zonnepanelen.
Ik woon in een 2-onder-1-kap met de volgende ligging en ruimte voor zonnepanelen (rood):
:fill(white):strip_exif()/f/image/bA0jF92iuR7kn5Il3ziYVRAq.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/L7xG9Byhgt9ldwofJPHnXAAt.jpg?f=fotoalbum_large)
Er liggen "al" vier panelen op het schuine dak Z/W, maar ik wil er graag wat meer hebben.
Ik heb een oppervlak plat dak waar ik zelf nog wat panelen bij zou willen zetten in Z/O en Z/W orientatie.
Mijn doel is niet maximale opbrengst, maar maximaal opleveren van eigen gebruik. Met een gevuld plat dak erbij moet ik dat toch een aardig eind kunnen halen.
Mijn idee is het volgende:
:fill(white):strip_exif()/f/image/d0MxaECujqrdPQtQTO8kUEpz.png?f=user_large)
8 panelen van 1.6x1 in landscape op zuidwest
5 panelen van 2x1 in portrait op het zuidoost
Is dit de beste ligging om een zonnepanelenbudget van ± €2.5-3k op te maken,of kan ik ze beter anders leggen?
Ik woon in een 2-onder-1-kap met de volgende ligging en ruimte voor zonnepanelen (rood):
:fill(white):strip_exif()/f/image/bA0jF92iuR7kn5Il3ziYVRAq.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/L7xG9Byhgt9ldwofJPHnXAAt.jpg?f=fotoalbum_large)
Er liggen "al" vier panelen op het schuine dak Z/W, maar ik wil er graag wat meer hebben.
Ik heb een oppervlak plat dak waar ik zelf nog wat panelen bij zou willen zetten in Z/O en Z/W orientatie.
Mijn doel is niet maximale opbrengst, maar maximaal opleveren van eigen gebruik. Met een gevuld plat dak erbij moet ik dat toch een aardig eind kunnen halen.
Mijn idee is het volgende:
:fill(white):strip_exif()/f/image/d0MxaECujqrdPQtQTO8kUEpz.png?f=user_large)
8 panelen van 1.6x1 in landscape op zuidwest
5 panelen van 2x1 in portrait op het zuidoost
Is dit de beste ligging om een zonnepanelenbudget van ± €2.5-3k op te maken,of kan ik ze beter anders leggen?
:strip_exif()/f/image/2LEXRjcMOjroGitYIJ8C3CHQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qyIamzQ6rqzxTjITlkcw9xts.jpg?f=fotoalbum_large)