Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor dagelijks gebruik, gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Dagelijks gebruik, dus internetten en tegelijk spotify, of netflix/videoland. ook dagelijks een paar uurtjes op gamen, denk aan fortnite, tf2 en fall guys. Ik weet zelf niet echt iets van computers af. vandaar dit topic!

Wat is je budget?
onder de €1000. liefst onder de €800, maar weet niet of dat echt mogelijk is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee eigenlijk niet. qua grootte lijkt me 15,6 inch goed. wel zoek ik een laptop die stevig gebouwd is. Dus niet alleen van kunststof. (Ik laat hem nogwel eens van de bank vallen...)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zelf heb ik goede ervaringen met Lenovo. Daarom zag ik deze al voorbij komen: (maar ik sta ook open voor andere suggesties!! ben erg benieuwd naar jullie advies!)
Lenovo Ideapad 3 15IIL05 81YK00E6MH
Lenovo Thinkbook 15 - 20SM005FMH
Lenovo 81YK00KVMH
Verder niet echt belangrijke voorkeuren voor deze laptop. Ik zoek niet echt een typische gaming laptop qua design. Dat spreekt mij niet zo aan. Ook niet te luidruchtige ventilatoren!

Ik ben erg benieuwd naar jullie advies!!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2020 09:48 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 24-08-2020 15:52)

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Je hebt een paar losse eisen. De meeste laptops voldoen aan een paar, nu nog één vinden die aan alle eisen voldoet.

- Qua performance is de Ryzen 4X00 CPU momenteel zeer sterk, veel performance voor weinig geld. Dat heeft dus sterk de voorkeur over een Intel variant.
- Qua bouwkwaliteit: Ik heb thuis de Lenovo Ideapad 5 (met Ryzen 4700) en mijn vriendin heeft de Lenovo Thinkpad E15 (met Ryzen 4500). De Ideapad is niet slecht, maar als je het hebt over 'af en toe laten vallen' dan zou ik ZEKER voor een Thinkpad gaan. Die bouwkwaliteit is echt een stap boven de Ideapad nog. De behuizing. de scharnieren, de rand om het scherm etc. etc. Het is gewoon een maat 'lomper' en daardoor steviger. (maar niet zo lomp dat je hem niet graag op schoot neemt)
- Qua gaming: Fortnite loopt op low settings nog wel op de Ryzen's integrated graphics, maar het houdt niet over. Wordt die game (door updates) zwaarder, of wil je in de toekomst een zwaarder spel spelen (wat niet heel gek is, Fortnite is niet heel erg zwaar) dan lukt dat niet meer. Je wilt dus eigenlijk ook een discrete grafische kaart.

Wat blijft dan over: de Thinkpad E15 AMD wordt niet met discrete grafische kaart geleverd. De Ideapad lijn is niet zo stevig gebouwd dat ik hem zou aanraden als je zegt dat je hem af en toe laat vallen. De Legion lijn ken ik eerlijk gezegd niet. Gebaseerd op wat Notebookcheck zegt zou ik hem qua bouwkwaliteit in de categorie Ideapad plaatsen. Nog steeds zeker niet slecht, maar ook niet bullet-proof. Het is maar hoe zwaar je er aan tilt.

Het hangt van je prioriteiten af. Wil je dat hij echt stevig is, neem de Thinkpad E15. Wil je echt goed kunnen gamen, neem een Legion (of een van de andere tips uit de BBG). Of hoeft het allemaal niet top-notch, en wil je een 'redelijk goede voor een zachtere prijs' dan heb je aan de Ideapad een prima laptop. (ik ben er in ieder geval erg bij mee :))

[ Voor 4% gewijzigd door EMP op 24-08-2020 15:41 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Alle reacties

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:39
https://www.paradigit.nl/...ab002wmh/80056639/product
Dit is een mooie. Neutraal strak design, volledig van metaal. Goeie videokaart en goed scherm.

Wel i5 maar dat is voldoende voor je toepassingen denk ik. Het is wel een H processor namelijk en die is eigenijk even snel als de i7 in de 20SM005FMH en stuk sneller dan de overige 2. De grafische kracht is ook stuk sneller. Er zijn uiteraard goedkopere oplossingen maar aangezien je een laptop wil van metaal ben je gewoon duurder uit

• JSTS_23
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-11 12:09
Cinemaskoop schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:11:
https://www.paradigit.nl/...ab002wmh/80056639/product
Dit is een mooie. Neutraal strak design, volledig van metaal. Goeie videokaart en goed scherm.

Wel i5 maar dat is voldoende voor je toepassingen denk ik. Het is wel een H processor namelijk en die is eigenijk even snel als de i7 in de 20SM005FMH en stuk sneller dan de overige 2. De grafische kracht is ook stuk sneller. Er zijn uiteraard goedkopere oplossingen maar aangezien je een laptop wil van metaal ben je gewoon duurder uit
Dit is precies de laptop die ik zoek, alleen is 'ie overal uitverkocht... Iemand die toevallig weet (uit voorgaande situaties o.i.d.) waar en wanneer deze weer op voorraad zal komen?

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:39
JSTS_23 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:28:
[...]

Dit is precies de laptop die ik zoek, alleen is 'ie overal uitverkocht... Iemand die toevallig weet (uit voorgaande situaties o.i.d.) waar en wanneer deze weer op voorraad zal komen?
Hij is nieuw. De eerste exemplaren moeten nog komen volgens mij. Volgens paradigit komt ie over 2 weken

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
je bent op dit moment in laptopland veel beter af met een AMD Ryzen processor. De Ryzen 4000 serie rent rondjes om alles wat Intel te bieden heeft.
Kijk eens naar deze selectie:
https://tweakers.net/lapt...Ks1pcxA-mn7pc_i_XykV-nn8B
bevat volgens mij alles wat je nodig zegt te hebben in de originele post, en binnen budget. In een aantal gevallen lukt het dan zelfs om een losse GPU te krijgen, waardoor je voor gamen niet afhankelijk bent van de onboard graphics op de CPU.

• 4myra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Aangezien je je laptop niet meeneemt en je toch graag gamet, zou ik een gaming laptop kopen die er niet uitziet als een gaming laptop, want je krijgt meer waar voor je geld [aparte grafische kaart zodat gamen vloeiender verloopt, geheugen en disk uitbreidbaar].

En om zo laag mogelijk in je budget te zitten, zou ik ook een AMD Ryzen laptop komen, want deze zijn goedkoper dan Intel, en de AMD laptops uit 2020 zijn zuiniger en krachtiger dan de dikste Intel i7.

Zo'n laptop bestaat, deze heet de Lenovo Legion 5

Die van 829 euro is krachtig genoeg voor jouw doeleinden en is later uitbreidbaar. Vergelijk dat eens met een Intel i5 versie van dezelfde laptop. 200 euro goedkoper terwijl de cpu [laptop] krachtiger.

Acties:
  • Beste antwoord

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Je hebt een paar losse eisen. De meeste laptops voldoen aan een paar, nu nog één vinden die aan alle eisen voldoet.

- Qua performance is de Ryzen 4X00 CPU momenteel zeer sterk, veel performance voor weinig geld. Dat heeft dus sterk de voorkeur over een Intel variant.
- Qua bouwkwaliteit: Ik heb thuis de Lenovo Ideapad 5 (met Ryzen 4700) en mijn vriendin heeft de Lenovo Thinkpad E15 (met Ryzen 4500). De Ideapad is niet slecht, maar als je het hebt over 'af en toe laten vallen' dan zou ik ZEKER voor een Thinkpad gaan. Die bouwkwaliteit is echt een stap boven de Ideapad nog. De behuizing. de scharnieren, de rand om het scherm etc. etc. Het is gewoon een maat 'lomper' en daardoor steviger. (maar niet zo lomp dat je hem niet graag op schoot neemt)
- Qua gaming: Fortnite loopt op low settings nog wel op de Ryzen's integrated graphics, maar het houdt niet over. Wordt die game (door updates) zwaarder, of wil je in de toekomst een zwaarder spel spelen (wat niet heel gek is, Fortnite is niet heel erg zwaar) dan lukt dat niet meer. Je wilt dus eigenlijk ook een discrete grafische kaart.

Wat blijft dan over: de Thinkpad E15 AMD wordt niet met discrete grafische kaart geleverd. De Ideapad lijn is niet zo stevig gebouwd dat ik hem zou aanraden als je zegt dat je hem af en toe laat vallen. De Legion lijn ken ik eerlijk gezegd niet. Gebaseerd op wat Notebookcheck zegt zou ik hem qua bouwkwaliteit in de categorie Ideapad plaatsen. Nog steeds zeker niet slecht, maar ook niet bullet-proof. Het is maar hoe zwaar je er aan tilt.

Het hangt van je prioriteiten af. Wil je dat hij echt stevig is, neem de Thinkpad E15. Wil je echt goed kunnen gamen, neem een Legion (of een van de andere tips uit de BBG). Of hoeft het allemaal niet top-notch, en wil je een 'redelijk goede voor een zachtere prijs' dan heb je aan de Ideapad een prima laptop. (ik ben er in ieder geval erg bij mee :))

[ Voor 4% gewijzigd door EMP op 24-08-2020 15:41 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Pagina: 1