Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:39
Ik heb een tijd geleden een aantal defecte HP 840's gekocht om te repareren (schermen kapot etc). Nou heb ik er een aan de praat maar er zit een bios wachtwoord op. Erg irritant want ik wil graag network boot uitzetten (dat probeert ie nu eerst voor de harde schijf).

Echter heb ik het wachtwoord niet.

Ik heb de volgende zaken uitgezocht / geprobeerd:
- Bios update vanuit windows werkt niet -> wachtwoord nodig
- CMOS cleaner kan ik niet booten -> boot device instellen heb ik het wachtwoord nodig
- Ik lees dat HP geen SMC files meer uitgeeft sinds medio vorig jaar.

Is er een andere manier om deze te resetten? Of kan iemand mij helpen met een zogenaamd "SMC" file?

Beste antwoord (via Terrz op 22-08-2020 13:03)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Die SMCs worden gegenereerd op basis van een UUID van de laptop, en aangezien HP die niet meer levert is het enigste wat je kan doen is de originele eigenaars contacteren en proberen via hun het wachtwoord te verkrijgen.

Het probleem is dat dit zeer dicht in de buurt komt van hacken.

Deze tools laten iedereen toe de BIOS aan te passen, en dat is net wat HP wil vermijden. Bedrijven zetten de wachtwoorden er op voor veiligheid.

[ Voor 32% gewijzigd door Snake op 21-08-2020 20:46 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Die SMCs worden gegenereerd op basis van een UUID van de laptop, en aangezien HP die niet meer levert is het enigste wat je kan doen is de originele eigenaars contacteren en proberen via hun het wachtwoord te verkrijgen.

Het probleem is dat dit zeer dicht in de buurt komt van hacken.

Deze tools laten iedereen toe de BIOS aan te passen, en dat is net wat HP wil vermijden. Bedrijven zetten de wachtwoorden er op voor veiligheid.

[ Voor 32% gewijzigd door Snake op 21-08-2020 20:46 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8