Toon posts:

Matrox G450 DH met alleen TV...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heyz,

ik heb er aan zitten denken om voor mijn oude systeempje (Cel466) een Matrox G450DH te kopen en deze dan te gebruiken om Divx'jes af te spelen op de TV.
Nu wilde ik eigenlijk weten of het mogelijk is om alleen de TV aan de sluiten (geen monitor dus :) ) en dat ik daar dan mijn hele desktop op kan zien?!

Alvast bedankt...

PS. in de search heb ik hier niets over kunnen vinden...

[Edit] Welke G450 raden jullie mijn trouwens aan; 16MB of 32MB?!

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat er toch wel iemand is die dat weet?! :?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
jaj dat kan dan moet je alleen wel steeds opstarten met dualhead aan. dus de eerste keer met scherm opstarten en dan dualhead instellen daarna scherm eraf halen en tv op de 2e poort zetten en dan booten dan start ie op met bij schermen hetzelfde en daqn doet de tv het

• jadjong
  • Niet online
ff aanvulling:
de G450 heeft de functie "clone"
daarmee moet je opstarten en dan als je een film gaat kijken moet je de kaart op DVDmax zetten en dan moet ie het doen.
als ik maandag thuis ben dan zal ik het wel ff proberen

• jadjong
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 13:15 schreef FRiNKEL het volgende:
Heyz,

ik heb er aan zitten denken om voor mijn oude systeempje (Cel466) een Matrox G450DH te kopen en deze dan te gebruiken om Divx'jes af te spelen op de TV.
Nu wilde ik eigenlijk weten of het mogelijk is om alleen de TV aan de sluiten (geen monitor dus :) ) en dat ik daar dan mijn hele desktop op kan zien?!

Alvast bedankt...

PS. in de search heb ik hier niets over kunnen vinden...

[Edit] Welke G450 raden jullie mijn trouwens aan; 16MB of 32MB?!
32

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:33
Als het puur om de TV out gaat kan je net zo goed de 16 MB (niet de LE, daar zit geen TV-out kabeltje bij!) pakken. 't enigste versil is dat die 32 MB in 3D iets sneller is.

• jadjong
  • Niet online
maar aangezien hij een celly466 heeft en die niet echt geschikt is om DVD te decoden kan ie het beter door die matrox laten doen(hardwarematig) en dan komt die 32 mb wel van pas en het prijsverschil is ook niet echt groot

• CubicQ
Volgens mij kan die Matrox echt 0,0 zelf met DVD decoding. Zie [topic=161547]

• jadjong
  • Niet online
riva tnt2 16MB: 60%(proc) BIJ EEN DVD kijken
nu op me G450 2%(proc) bij een DVD kijken.
daarnaast ben ik op me primaire scherm nog gewoon bezig met BRYCE(renderintensief programma)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar er zit 256MB RAM in, dus dat decoden lukt wel, het is alleen voor DivX, niet voor DVD...

Het gaat er mij alleen om, dat het mogelijk is om alleen een TV te gebruiken, maar als ik em dan elke keer op DualHead moet zetten, dan werkt dat niet zo goed...

Maar ik hoor het nog wel van je JadJong...

Verwijderd

Topicstarter
Het is een beetje begonnen nadat ik dat topic heb gelezen over divxplayer...

DivXPlayer

• jadjong
  • Niet online
matrox levert namelijk een verloop kabeltje erbij van VGA naar tv, nu zitten er op de tweede poort van de kaart een paar extra draadjes in de connector, ik zal dus ff kijken of die ook in de eerste VGA connector zitten. als dat zo is dat kan je gelijk met de tv opstarten

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thnx

• bart1234
  • Laatst online: 25-11-2014
Wel zorgen dat je de retail versie hebt, dus in een doosie. Ik heb de bulk versie, en die zit gewoon in een antistatisch zakje, met alleen een drivercd erbij... Dus nix kabeltjes :(

• CubicQ
Hmm, ook bij de OEM versie hoort een kabeltje. Alleen bij de 16 MB SDR LE versie zit geen kabeltje.

Dus je bent of genaaid, of ze zijn hem gewoon vergeten mee te leveren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga ff een weekje er vandoor (vakantie), dus dan hoor ik volgende week wel of het nu kan of niet...

Mzzl

Verwijderd

Topicstarter
Zo, ben ondertussen terug van vakantie, maar weet nu dus nog steeds niet zeker of het mogelijk is...
Is het nu mogelijk om alleen een TV aan te sluiten en dus geen monitor?!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Op donderdag 09 augustus 2001 16:06 schreef jadjong het volgende:
jaj dat kan dan moet je alleen wel steeds opstarten met dualhead aan. dus de eerste keer met scherm opstarten en dan dualhead instellen daarna scherm eraf halen en tv op de 2e poort zetten en dan booten dan start ie op met bij schermen hetzelfde en daqn doet de tv het
Blijkbaar kan het...

MZL Spyro

PS en dat gedoe met die kabels: alleen bij die 16MB LE zit hij er niet bij, maar voor fl35,- koop je het kabeltje los. (wat voor kabeltje: converter van je vga-out op je matrox naar een videokabeltje voor je TV)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dan moet ik nog altijd de eerste keer met de monitor booten, of onthoudt hij die instelling dan zodat je, elke volgende keer dat je em weer aanzet, meteen met DualHead boot!?

Niet dat ie elke keer dat ik afsluit weer automatisch naar singlehead springt; gewoon 1x instellen en dan kan ik gewoon elke keer meteen met TV opstarten...

Als dat zo is, weet ik genoeg

Mzzl

Verwijderd

Topicstarter
^^^ Kan iemand me hier nog even uithelpen?!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Op donderdag 09 augustus 2001 16:06 schreef jadjong het volgende:
kwil niet vervelend doen, maar het stond er dus al...

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• jadjong
  • Niet online
Op woensdag 22 augustus 2001 22:15 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:

[..]

kwil niet vervelend doen, maar het stond er dus al...

MZL Spyro
aangezien je dus DivX wil gebruiken heeft dat hele DVDmax van matrox geen zijn.
Dus de eerste keer nadat je de kaart erin hebt gezet dat ding op dualhead zetten en dan start ie elke keer gewoon met de 2 monitoren functie op.
(je moet wel je tv in de 2 connector plaatsen)

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:23
Op dinsdag 21 augustus 2001 15:02 schreef FRiNKEL het volgende:
Ja, maar dan moet ik nog altijd de eerste keer met de monitor booten, of onthoudt hij die instelling dan zodat je, elke volgende keer dat je em weer aanzet, meteen met DualHead boot!?

Niet dat ie elke keer dat ik afsluit weer automatisch naar singlehead springt; gewoon 1x instellen en dan kan ik gewoon elke keer meteen met TV opstarten...

Als dat zo is, weet ik genoeg

Mzzl
Kennelijk niet veel mensen die het weten. Bel anders met een computer winkel.. Misschien dat zij meer weten..

Waarom wil je dat persé. Is het echt een groot probleem als de monitor en de TV aangestuurd worden. Die monitor kan nl. toch gewoon uit gezet worden :?

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• jadjong
  • Niet online
ik heb het vanmiddag getest en de kaart start gewoon op met de TV alleen op connector 2 met dualhead(clone) aan.
je krijgt alleen niet het opstarten zoals "press del to enter setup" te zien.
Zodra windows bureau blad in beeld komt doet ie het.
Nu is het dus met DivX een kwestie van "alt-enter" om te kijken.

Werkt perfect.

(als je TV geen s-vhs connector heeft maar alleen een scart dan moet je de composite (tulp) stekker gebruiken anders krijg je zwart - wit)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Even twee toevoegingen:

- Je kan tijdens het flashen van de BIOS kiezen voor "DOS TV-out". Daarmee heb je beeld vanaf de BIOS. Echter, als je Windows gaat installeren moet het uit, anders loopt setup vast.

- Als je een film/DVD gaat kijken en je hebt DVDMax aanstaan ben je alle controls op je TV kwijt. De controls zitten dan op je 1e monitor(poort).

Jadjong: DivX werkt feilloos op een G400Max, dus op een G450 zal het ook wel werken. Mocht het niet werken dan kan je "G400Divx" van www.matroxusers.com downloaden, wat de weergave iets verbeterd en bepaalde haperingen kan doen verdwijnen.

Matrox is verder de beste keuze voor deze doeleinden, ik heb nog geen andere kaarten gezien die behoorlijk beeld uitsturen (behalve dan enkele laptops met Ati chips).

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 22:40 schreef Stiffener het volgende:

[..]

Kennelijk niet veel mensen die het weten. Bel anders met een computer winkel.. Misschien dat zij meer weten..

Waarom wil je dat persé. Is het echt een groot probleem als de monitor en de TV aangestuurd worden. Die monitor kan nl. toch gewoon uit gezet worden :?
Het is meer het idee dat het een dedicated divx-player wordt, en dan is een monitor overbodig en die past er touwens ook niet meer bij langs de TV...

Maar voor de rest ben ik er wel zo'n beetje uit, ik denk dat ik maar de G450 32MB ga halen...

Bedankt allemaal...

Mzzl
Pagina: 1