Outlook, Gmail ect gooit mail van Plesk in spam

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1180372

Topicstarter
Goedenavond allemaal,

Even een vraag. Ik heb een Plesk server die goed draait op dit moment. Ik heb voor een aantal domeinnamen een mail server lopen. Alle records goed ingesteld en scoor voor mail.tester.com een 10 op alle mail-boxen. Echter is er een probleem. Alle mail-boxen van Gmail, Outlook ect gooit alle mails direct in de spam.
Ik heb echt alles al geprobeerd en ben normaal altijd van het zelf oplossen, maar hier kom ik niet uit.

Wellicht is hier iemand die mij kan helpen!

Groet,

Kevin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Staat je spf record en reverse dns ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

jimbo123 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:16:
Staat je spf record en reverse dns ook goed?
En je DKIM en DMARC juist ingesteld?

Mailservers zijn tegenwoordig behoorlijk kritisch bij het accepteren van mails.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie,

Alles staat correct ingesteld. Van DMARC tot DKIM.
Ik scoor bij mail.tester een 10 van 10 en alles is groen met vinkjes dus daar ligt het niet aan.

Ik zal morgen wat posten daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
In de mailheaders hoort te staan waarom een mail als spam wordt gezien. Nou zijn die bij Gmail en Outlook niet erg duidelijk, maar wellicht bij die etc wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiffieHM
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-08-2024
Kijk eens of het IP van je mail server op 1 of meerdere blacklists staat: https://www.dnsbl.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Ik gebruik voor mijn mail testen (zowel zakelijk als privé) EmailAudit (van de leverancier van onze zakelijke bulkmail MTA software) in combinatie met de door jouw al gebruikte Mailtester.
Droefsnoet schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:10:
In de mailheaders hoort te staan waarom een mail als spam wordt gezien. Nou zijn die bij Gmail en Outlook niet erg duidelijk, maar wellicht bij die etc wel.
Altijd een headeranalyze (laten) uitvoeren.
DiffieHM schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:33:
Kijk eens of het IP van je mail server op 1 of meerdere blacklists staat: https://www.dnsbl.info
En sowieso dit controleren.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit heeft niet zoveel te maken met PNS, dus schopje naar NT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DiffieHM schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:33:
Alles is groen, er staat niks in de blacklist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goedemorgen,

Helaas blijft het probleem zich voor doen. Ik heb de mail header gecheckt en alles staat bij gmail netjes op ''pass''. Ik snap niet waarom hij alles direct in de spam blijft gooien. Op mail-tester blijf ik gewoon een 10 scoren op alle mailtjes.

Wat willen jullie hebben van mij om te kijken of ik iets over het hoofd zou zien? Alle IP-adressen staan niet op de blacklist dus daar ligt het probleem niet.

Hier de instellingen:
SPF: v=spf1 a mx -all
DMARC: "v=DMARC1; p=reject; sp=reject; adkim=s; aspf=s"

Ik hoor het graag,

Gr,

KevinAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BfaPZRq9qijI8xGGdDgOEoLZ2ik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kobxcQFOwLZwuWKBzrTqNCC4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 1180372 op 02-09-2020 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2wheels
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-03 09:23
Ik vermoed dat je mail server nog tls 1.0 gebruikt. Als dat zo is zou ik deze naar 1.2 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 19:34

Croga

The Unreasonable Man

Als het niet aan je instellingen ligt dan ligt het wellicht aan de inhoud van de mail of de hoeveelheid mail die er verstuurd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-06 10:25
Wat is je open rate?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Topicstarter
2wheels schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:18:
Ik vermoed dat je mail server nog tls 1.0 gebruikt. Als dat zo is zou ik deze naar 1.2 zetten.
Dit is 1.2

Topicstarter
Veel e-mail verstuur ik op dit moment niet. Er zijn wel andere mensen op mijn server die veel mailen maar geen nieuwsbrieven oid versturen.

Tot nu toe alles in de spam. Op inhoud van de mail scoor ik meer dan een voldoende.

Anoniem: 316512

Heb je reverse DNS ingesteld staan? Dat wordt ook aangeraden om de kans te reduceren dat je mail als spam wordt gemarkeerd.

Heb je hier ook al gekeken naar tips van Google?

Topicstarter
Ik deel een link met meer informatie van mail-tester

Hier is de link: http://www.mail-tester.com/test-bllojrz0i

Wellicht kunnen jullie hier naar kijken.
Ik zou het daarna ook niet meer weten

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1180372 op 03-09-2020 10:09 ]

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-06 10:25
Anoniem: 1180372 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:49:
[...]

Veel e-mail verstuur ik op dit moment niet. Er zijn wel andere mensen op mijn server die veel mailen maar geen nieuwsbrieven oid versturen.

Tot nu toe alles in de spam. Op inhoud van de mail scoor ik meer dan een voldoende.
Het onderliggende punt van mijn vraag was dat of je mail wel/niet als spam bezien wordt soms wel minder met de 'kwaliteit' van de serversettings te maken heeft, en meer met de kwaliteit van de emails zelf, en of mensen daar echt op zitten te wachten.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Anoniem: 316512

Anoniem: 1180372 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:03:
Ik deel een link met meer informatie van mail-tester

Hier is de link: http://www.mail-tester.com/test-bllojrz0i

Wellicht kunnen jullie hier naar kijken.
Ik zou het daarna ook niet meer weten
Mijn vragen zijn daar iig niet (allemaal) mee beantwoord. Dat hoeft natuurlijk niet, maar ik denk dat de mail-tester in dit geval niet volledige informatie geeft en je zal moeten kijken naar de richtlijnen van partijen zoals Google en Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Probleem is gedeeltelijk opgelost. Alleen bij Outlook ect, belandt alles in de spam folder. Bij Google en andere mail providers komt alles netjes aan.
Pagina: 1