Voeding geklapt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensA
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-03-2022
Mijn voeding is zojuist geklapt. Wilde mijn pc aanzetten en alles wat er gebeurde was een knal en de stop in de meterkast was om. Na open maken vrij duidelijke vieze lucht uit de voeding. Ik verdenk de grote hoeveelheid stof die in de voeding zat. Te lang niet uitgezogen :(

Ik heb een nieuwe voeding besteld zijn er voorzorgsmaatregelen die ik moet nemen? Moet ik bijvoorbeeld de voedingskabel vervangen? De andere componenten is niks aan te zien of aan te ruiken.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wandcontactdoos/ stopcontact ook nagekeken ?
Zou alle bijbehorende kabels vervangen, met de nieuwe. Ook de zgn stroomkabel die je in de wandcontactdoos steekt.

Welke voeding heb je nu gekocht, en voor welke set-up ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:29

HugoBoss1985

Xenotech

Uitzuigen van een voeding (met stofzuiger bedoel je)? Werkt niet optimaal en is gevaarlijk ivm statische electriciteit.

Beter is gewoon een busje perslucht of een compressor met vocht- en olie afscheider (en dan even de ventilator tegenhouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:59
Veel stof in de voeding kom ik nauwelijks meer tegen bij behuizingen met de voeding onderin mits de fan naar onderen geplaatst is. Welke behuizing heb je, hoe is de voeding geplaatst en van welk merk en type is de kaduuke voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:09

DukeBox

loves wheat smoothies

Hackus schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:32:
Zou alle bijbehorende kabels vervangen, met de nieuwe. Ook de zgn stroomkabeldie je in de wandcontactdoos steekt.
Met die redenatie moet je ook de draden t/m je meterkast vervangen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensA
DukeBox schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:48:
[...]

Met die redenatie moet je ook de draden t/m je meterkast vervangen.
ja dat lijkt mij ook overkill? Het stekkerblok waar het in zat ziet er verder goed uit en doet het nog. In de kast zit een dikke zwarte kabel om de voeding van de ene kant van de kast naar de andere te verbinden. Die ziet er ook uit als een speciaal onderdeel dat bij de kast hoort. Verder rook alleen de voeding verdacht en de rest van de kast nog goed. Er zat overigens een hele hoop stof in de voeding dus ik denk dat dat het wel was :X

Ik heb nu heel lui de bovenste 550W voeding besteld van pricewatch. Een Corsair TX550M V2. Mijn systeem bestaat uit een bitfenix Phenom mini itx kast met daarin een i5je en een 1050ti met 8gb ram. Niet heel spannend.

Kan ik de rest van de kast met de stofzuiger uitzuigen nu ik hem toch open heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als de wandcontactdoos goed oogt, hoef je de stroomkabel niet te vervangen natuurlijk, Ook je gehele stoppenkast niet !

Als je stofzuiger gebruikt, pakt er dat ook een kwast bij, en zet ventilatoren vast met een saté prikker .

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensA
Hackus schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:52:
Als de wandcontactdoos goed oogt, hoef je de stroomkabel niet te vervangen natuurlijk, Ook je gehele stoppenkast niet !

Als je stofzuiger gebruikt, pakt er dat ook een kwast bij, en zet ventilatoren vast met een saté prikker .
Goede tip van de kwast en prikkers lijkt me niet goed om te dicht bij te komen met een stofzuiger en dan pak je toch die lastige plekjes mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensA
Het werkt weer :) het was inderdaad de oude voeding (een OCZ) de voeding in die kast zit of vooraan met de ventilator richting de buitenkant of met de ventilator richting de binnenkant. De vorige had ik naar buiten gericht maar nu naar binnen want dat zag ik in een video waar ze een build deden met deze kast. Wat zouden jullie doen? Ik denk dat de stof zich opstapelde daar omdat dat rooster aan de voorkant heel moeilijk door heen te komen is van binnen naar buiten voor stof. Ik zie ook dezelfde kast maar met de voeding op een totaal andere plek. Geen idee of dat een andere versie is of dat het modulair is dat moet ik nog even uitzoeken. Mijn pc werkt in ieder geval weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:22

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als jij deze behuizing hebt click en deze voeding click, dan hoort de voeding achter in de kast geplaatst te worden, met de fan naar de onderzijde gericht. De voeding is op de bodem gemonteerd.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Voeding met de fan naar boven monteren is vragen om problemen in die kast. Het is helemaal dicht boven de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensA
_Dune_ schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 09:59:
Als jij deze behuizing hebt click en deze voeding click, dan hoort de voeding achter in de kast geplaatst te worden, met de fan naar de onderzijde gericht. De voeding is op de bodem gemonteerd.
Ik heb inderdaad die kast maar de indeling is anders dan op de foto's.Ik weet niet of ik op het forum naar foto's mag linken extern? maar op de bitfenix site zie je dat de voeding op zijn zij vooraan in de kast zit. Ik ga ff uitzoeken of de indeling misschien modulair is. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Dan heb je de mATX variant waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensA
Ja klopt dat is m inderdaad. Voeding naar buiten was denk ik t probleem omdat dat rooster nogal stof gevoelig is aan de voorkant en de lucht opzij eruit gaat. Ik denk dat ik t ff zo houd en kijk hoe het qua temperatuur en stof vorming gaat.
Pagina: 1