Ik heb een Apple Mactincos pc, maar ik wil er graag windows op hebben kan dat? De search leverde niet veel op
je kan hooguit emulatie gebruiken. Een apple macintosch is geen pc en kan daarom nooit zomaar windows draaien.
Nee, dit kan niet. De search levert niet veel op omdat je waarschijnlijk de eerste bent die het probeert. TENZIJ ik je nu niet goed begrijp.
Voor de macintosh is wel een windowsemulator (aangezien je dit onde non-windows operating systems hebt gepost, zou het wel een software vraag zijn). Ik weet niet hoe goed deze emu werkt.
Voor de macintosh is wel een windowsemulator (aangezien je dit onde non-windows operating systems hebt gepost, zou het wel een software vraag zijn). Ik weet niet hoe goed deze emu werkt.
Voor de Macintosh is het programma Virtual PC te koop, maar of je het kan draaien hangt van je systeem af..
De nieuwste versie is 4.0:
http://www.connectix.com/products/vpc4m.html
Mocht deze te zwaar zijn kun je proberen om een oudere versie te scoren, maar ik vraag me af of het dan nog de moeite waard is. Waar wil je het precies voor gebruiken?
Mocht deze te zwaar zijn kun je proberen om een oudere versie te scoren, maar ik vraag me af of het dan nog de moeite waard is. Waar wil je het precies voor gebruiken?
Was getekend, enz. | specs
dus als ik het goed begrijp moet op een apple altijd mactintos staan. Maar die emulator lijkt dat een beetje op bv x-windows bij linux? of is het gewoon een programma dat windows emuleert terwijl je nog gewoon in macintos zit?
Die pc is niet vanmijzelf gelukkigOp donderdag 09 augustus 2001 13:29 schreef Kris2904 het volgende:
Voor de Macintosh is het programma Virtual PC te koop, maar of je het kan draaien hangt van je systeem af..
Tuurlijk kan da nie man!! ze hebben er toch nie voor nix die apple shit op gezet! trouwens het is een heeeel ander bestuuring.
Samengevat: Het kan niet!
wrom koop je eigenlijk een apple!?
mzl
Samengevat: Het kan niet!
wrom koop je eigenlijk een apple!?
mzl
Je kunt haar beter een telraam geven. Als je een Mac niet begrijpt dan is Windows ook niks.Ze wil er windows op hebben omdat ze dat tenminste begrijpt
iOS developer
Je kan natuurlijk ppc linux draaien op je mac, dat is misschien wat je wel wil.Op donderdag 09 augustus 2001 13:29 schreef Coolie het volgende:
dus als ik het goed begrijp moet op een apple altijd mactintos staan. Maar die emulator lijkt dat een beetje op bv x-windows bij linux? of is het gewoon een programma dat windows emuleert terwijl je nog gewoon in macintos zit?
Je bedoelt 'Mac OS'. En: nee. FreeBSD en OpenBSD draaien geloof ik ook op PowerPC (de architectuur van de mac). NetBSD draait er vast wel op, en GNU/Linux draait er zeker op.Op donderdag 09 augustus 2001 13:29 schreef Coolie het volgende:
dus als ik het goed begrijp moet op een apple altijd mactintos staan.
Waar heb je het over? X (het heet NIET 'X-windows', het is 'The X Windowing System') heeft helemaal niks met windows of windows-emulatie te maken.Maar die emulator lijkt dat een beetje op bv x-windows bij linux?
Lijkt me wel he... a la vmwareof is het gewoon een programma dat windows emuleert terwijl je nog gewoon in macintos zit?
Lijkt mij ook.Op donderdag 09 augustus 2001 13:36 schreef BikkelZ het volgende:
Je kunt haar beter een telraam geven. Als je een Mac niet begrijpt dan is Windows ook niks.
Verwijderd
Op een Apple kan je geen windows draaien, maar normaal gezien moet de hardware ook draaien op een pc-moederbord. Je zou dan de videokaart, geluidskaart, netwerkaart en de harde schijf (weet ik niet zeker) kunnen recycleren en er een intel/amd compatibel moederbord+proc in stoppen.
Oudere apples hebben scsi, dus dan zou je ook nog een scsi-controller nodig hebben. Modernere apples komen meestal met IDE (juch) meen ik (bad move, apple).Op donderdag 09 augustus 2001 19:39 schreef grand.lord.of.chaos het volgende:
Op een Apple kan je geen windows draaien, maar normaal gezien moet de hardware ook draaien op een pc-moederbord. Je zou dan de videokaart, geluidskaart, netwerkaart en de harde schijf (weet ik niet zeker)
Mja, en dus een andere case, of je moet al met gereedschap aan de slag gaan.kunnen recycleren en er een intel/amd compatibel moederbord+proc in stoppen.
Duh, en ze zal windows wel gaan snappen dan?Op donderdag 09 augustus 2001 13:30 schreef Coolie het volgende:
Die pc is niet vanmijzelf gelukkigmaar van de buurvrouw. Ze wil er windows op hebben omdat ze dat tenminste begrijpt
met papier mache kun je alles maken!!
Misschien ook nog een optie is dat je het orginele Apple mobo uit je G3/G4 verwijdert en vervangt met bijvoorbeeld een socket A moederbord met een Athlon. De rest van je hardware die in je G3/G4 zat kun je ook wel weer op dat nieuwe mobo zetten.
Aangenomen dat dit nieuwe mobo past, heb je dan een PC in een Apple case.

* Platypussy lijkt het doodzonde van die mooie G3/G4 processor, maar als je echt spijt hebt van de aankoop van een Mac...
Aangenomen dat dit nieuwe mobo past, heb je dan een PC in een Apple case.
* Platypussy lijkt het doodzonde van die mooie G3/G4 processor, maar als je echt spijt hebt van de aankoop van een Mac...
dream on
Alleen: DE GROETJES
Er bestaat dacht ik een PPC-versie van Windows NT... Maar of je nou een overstap wil maken naar NT 4.... ik denk dat dat niet echt geslaagd is....
Verwijderd
Mac is makkelijker dan Windows...Op donderdag 09 augustus 2001 13:36 schreef BikkelZ het volgende:
Je kunt haar beter een telraam geven. Als je een Mac niet begrijpt dan is Windows ook niks.
Maarrrrrrrrrrrrrr.... Dat is het niet.
Mijn ouders kunnen ook niet met Mandrake, niet met Apple en niet met niks omgaan. Ook niet met windows 2000....
Ze kunnen alleen, puur alleen met windows 98/95 omgaan.... Waarom? Geen idee.... Het lgit niet aan het systeem het is een denken in de mens dat je windows moet hebben en/of dat men dat gewend is en dat dus altijd wil.... Het gaat niet om wat het makkelijkst is, het gaat om wat je kan. En als mensen niet willen leren (en zelfs voor apple moet je leren ermee omgaan) dan kunnen ze nooit iets.
Iedereen gebruikt windows, iedereen kan blijkbaar windows en dus is windows het makkelijkst. Dat heeft niks met gemak van gebruik te maken, het is puur psychologisch. Krijg dat er maar eens uit
En hier komt de zwakheid van Windows naar boven: het draait alleen op een Intel pc en ik denk dat dat altijd wel zo zal blijven, want Windows porten is volgens mij onbegonnen werk.
Magoed ik neem aan dat je MacOS9 ofziets erop hebt staan?? Dan zou ik eens MacOSX installeren. En wie wil er nou een Wintel pc, als ie zo'n mooie Mac heb
Magoed ik neem aan dat je MacOS9 ofziets erop hebt staan?? Dan zou ik eens MacOSX installeren. En wie wil er nou een Wintel pc, als ie zo'n mooie Mac heb
[deze advertentieruimte is te koop]
ik heb het eens gevraagt op een beurs voor ict aan iemand die mac pc verkocht en het voordeel wast dat ze unix, linux , mac os , windows en dos konden draaien in tegenstelling tot een gewone pc dus ja het kan neem aan dat het alleen om software verandering gaat
cs skill - making a desert eagle out of tooth picks
Bij mijn beste weten is er van de NT strain (ik weet niet welke versies) alleen een port naar alpha. Verder draaien alle windowses op i386, en dan heb je het gehad.Op vrijdag 10 augustus 2001 11:54 schreef teigetjuh het volgende:
Er bestaat dacht ik een PPC-versie van Windows NT...
Op vrijdag 10 augustus 2001 12:49 schreef Groot-Moefti het volgende:
En hier komt de zwakheid van Windows naar boven: het draait alleen op een Intel pc en ik denk dat dat altijd wel zo zal blijven, want Windows porten is volgens mij onbegonnen werk.
Op vrijdag 10 augustus 2001 12:51 schreef rambo-2001 het volgende:
ik heb het eens gevraagt op een beurs voor ict aan iemand die mac pc verkocht en het voordeel wast dat ze unix, linux , mac os , windows en dos konden draaien
Mja, PC en mac draaien min of meer hetzelfde hoor, alleen de PC kan windows en de mac kan mac OS.in tegenstelling tot een gewone pc
Verwijderd
en risc, en wat used apple? risc. jah WinNT 4 draait op een mac. ik heb gehoord iemand had et een keer gedaan op een BnW G3.Op vrijdag 10 augustus 2001 17:23 schreef deadinspace het volgende:
[..]
Bij mijn beste weten is er van de NT strain (ik weet niet welke versies) alleen een port naar alpha. Verder draaien alle windowses op i386, en dan heb je het gehad.
[..]
ehhhh sorry, maar dat is echt zoo fout. fouter kun je niet zittenMja, PC en mac draaien min of meer hetzelfde hoor, alleen de PC kan windows en de mac kan mac OS.
ik wilde al niet reaggeren op deze thread, omdat ik weet dat ik er toch alleen maar pissed off van wordt, maarja, jullie moesten em perse uppen
Ik weet niet hoe de monitor vandie pc aangestuurd wordt, maar volgens mij kun je er wel een nieuw mobo en cpu inzetten...
Probleem dat het geen windows wil hebben is het byte-order systeem (big vs. little-endian)
Probleem dat het geen windows wil hebben is het byte-order systeem (big vs. little-endian)
Cogito Ergo Credo
Verwijderd
dan had je dus net zow goed alleen een kast kunnen kopenOp vrijdag 10 augustus 2001 17:30 schreef jopiek het volgende:
Ik weet niet hoe de monitor vandie pc aangestuurd wordt, maar volgens mij kun je er wel een nieuw mobo en cpu inzetten...
.. ff kijken in mijn open firmware. hmmzz bigendian, maar dat kan ook naar little endian als je er zin in hebtProbleem dat het geen windows wil hebben is het byte-order systeem (big vs. little-endian)
: setenv little-endian? true
zow.
over wat voor Mac HEBBEN we het eigenlijk?
Ik bedoel; is het 1 of ander oud barrel (pardon my french) met OS6 ofzo - tsjah...
als 't een spiksplinternieuwe G4 Dual 800 is dan wil ik hem wel ff komen inruilen voor een balpen ofzo
Ik bedoel; is het 1 of ander oud barrel (pardon my french) met OS6 ofzo - tsjah...
als 't een spiksplinternieuwe G4 Dual 800 is dan wil ik hem wel ff komen inruilen voor een balpen ofzo
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Als het een oude Mac is (alles behalve G3 en G4) zou je er BeOS op kunnen zetten.
En dan het Windows-"Window Decor" kiezen...
En dan het Windows-"Window Decor" kiezen...
Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers
offtopic:
Nu we het toch over appeltjes hebben. Ik heb [quote]
1 of ander oud barrel
[/quote]
staan hiero naast mij. Heeft iemand daar nog een SCSI-schijf voor? Van zo'n 400-500 meg ofzo? Er zit nu een 200 in, en daar past Linux niet naast zonder problemen.
Nu we het toch over appeltjes hebben. Ik heb [quote]
1 of ander oud barrel
[/quote]
staan hiero naast mij. Heeft iemand daar nog een SCSI-schijf voor? Van zo'n 400-500 meg ofzo? Er zit nu een 200 in, en daar past Linux niet naast zonder problemen.
Ow, plaatje van Mekkie:
Verwijderd
hehehe *oeps* Reflex op ze bek... hij had de openfirmware veranderd naar little endian ipv big endian, -=TOTALLY DEAD=- nu mensen van tier 2.5 die hier izjn om te fixe..
nja, van fouten moet je leren heh
nja, van fouten moet je leren heh
Risc is geen architectuur, risc is een (van de 2 grote) type instructieset. Je kunt niet zeggen dat een OS op risc draait. Apple processoren zijn PowerPCs, en PowerPC is bij mijn weten niet bepaald 100% RISC, maar daar kan ik me in vergissen. Verder is er bij mijn weten geen NT port naar de PowerPC.Op vrijdag 10 augustus 2001 17:27 schreef Reflex het volgende:
en risc, en wat used apple? risc. jah WinNT 4 draait op een mac. ik heb gehoord iemand had et een keer gedaan op een BnW G3.
Zolang je geen enkel argument aandraagt, heb ik al meer gelijk dan jij, want dit heeft gewoon geen enkele inhoud.ehhhh sorry, maar dat is echt zoo fout. fouter kun je niet zitten
Dus, als je het beter weet dan ik: zeg dan waarom mijn opmerking zo fout is.
Of zeg helemaal niks.
Haha... en dat is het enige probleem? PowerPC is een totaal andere architectuur dan i386, daar komt wel iets meer bij kijken dan alleen de byte order.Op vrijdag 10 augustus 2001 17:30 schreef jopiek het volgende:
daar gooi je makkelijk een 60 gb scsi inOp vrijdag 10 augustus 2001 18:01 schreef Valium het volgende:
offtopic:
Nu we het toch over appeltjes hebben. Ik heb
[..]
Ow, plaatje van Mekkie:
[afbeelding]
of je dat wil is wat anders (ik weet ook niet of het OS erop recent genoeg is om >4gb te adresseren in 1 partitie)
verder is het een 68K machine en daar kan wel linux op, maar ook dat wil je niet
ik vinnem wel cool, is-ie in kleur? dan heb ik wel interesse misschien
Ehm, RISC en CISC zijn maar een stel relatieve begrippen. De i386 architectuur is CISC, dat wil zeggen dat de instructieset heel uitgebreid is. RISC processoren hebben veel minder instrcuties. Die lompe CISC instructies zijn misschien wel 3 RISC instructies. het leuke is dat de nieuwste Intel en AMD procs gewoon een RISC core hebben met een soort van vertaler van x86 instructies naar mOps zoals dat heet.Op vrijdag 10 augustus 2001 19:09 schreef deadinspace het volgende:
[..]
Risc is geen architectuur, risc is een (van de 2 grote) type instructieset. Je kunt niet zeggen dat een OS op risc draait. Apple processoren zijn PowerPCs, en PowerPC is bij mijn weten niet bepaald 100% RISC, maar daar kan ik me in vergissen. Verder is er bij mijn weten geen NT port naar de PowerPC.
Kortom Windows op een RISC architectuur gaat dus niet werken. RISC procs zijn vrijwel allemaal de niet intel architectuur chips, hoewel het abstract blijft. Alpha heeft wel minder instructies maar is niet echt RISC. G4 is volgens mij meer RISC, maarja het blijft relatief... Windows draait daar echt niet op. Er zijn wel ports geweest van Windows, maar dat werkte allemaal voor geen meter. Bij Linux is het een kwestie van de software compileren voor de desbetreffende architectuur en klaar.
[deze advertentieruimte is te koop]
Het is een originele Apple Mac Colour Classic. (Let op de u in Colour, daaraan kun je zien dattet een europees model is) Met een 68030 (16MHz) + Copro. 10(!!)MB geheugen (Maximum voor dat "barrel") En 512x??? Kleurenscherm. Ik wil er Linux op gaan draaien, maar heb geen SCSI-cd die CD-R leest. En de meeste van me diskette's zijn kapot.Op vrijdag 10 augustus 2001 22:24 schreef chem het volgende:
[..]
daar gooi je makkelijk een 60 gb scsi in
of je dat wil is wat anders (ik weet ook niet of het OS erop recent genoeg is om >4gb te adresseren in 1 partitie)
verder is het een 68K machine en daar kan wel linux op, maar ook dat wil je niet
ik vinnem wel cool, is-ie in kleur? dan heb ik wel interesse misschien
Er is een NT4Workstation versie voor de PPC.
Zie:
http://www.microsoft.com/catalog/display.asp?site=428&subid=22&pg=3
PPC = Mac toch
Edit:
Van die pagina:
Zie:
http://www.microsoft.com/catalog/display.asp?site=428&subid=22&pg=3
PPC = Mac toch
Edit:
Van die pagina:
Computer/Processor Intel-based systems-Pentium or faster;
RISC-based systems-workstation with Alpha AXP, MIPS R4X00, or PowerPC processor.
Some people like cupcakes better, I for one care less for them.
als je er linux op wil zit je vast aan mklinux en debian geloof ik...
"geen scsi-cd die cd-r leest"
elke mac cd-speler kan elke cd-r lezen hoor
"geen scsi-cd die cd-r leest"
Pagina: 1