Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC tijdelijk zonder behuizing en powerknop gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Man_in_a_shed
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 09:50

Man_in_a_shed

Kunstenaar aan huis

Topicstarter
Dag allen,

Ik zit met een probleem. Ik heb afgelopen week mijn eerste ITX-systeem besteld, tevens mijn eerste AMD-systeem, om op (een andere) lokatie te kunnen werken. Nu is alles (Ryzen 3600 + B550 Mobo + oude 1070 GPU) in huis, behalve de behuizing. Het ging om een witte Coolermaster NR200P case, een prachtige witte mini-itx behuizing die de inspiratie was voor de hele aankoop (heb ook nog een laptop overwogen).

De case zou met de rest verstuurd worden, maar er is ergens een foutje gemaakt in het magazijn, waardoor hij niet verzonden is. Inmiddels is in heel Europa deze behuizing uitverkocht, en ik heb geen idee wanneer hij weer binnenkomt. En ik heb een berg werk te doen komende weken.

Mijn vraag is de volgende; is het veilig om de setup komende weken zonder case (mobo op een stuk karton bijvoorbeeld) te draaien? En is er een veilige manier om een custom powerknop aan te sluiten op de mobo (er zit geen powerknop op het moederbord, waarschijnlijk vanwege de ruimte)? Ik heb iets als dit gezien (shorturl.at/bAJKN) als optie.

Ik ga wat InDesign, Photoshop en Illustrator-werk doen de komende weken, dus geen superzware load. Maar ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Alternatief is een goedkope behuizing met ITX-support vinden voor die paar weken, maar dat vind ik zonde van het materiaal. Ik ga morgen nog even een rondje langs de lokale pc-zaken fietsen voor een afdanker of iets dergelijks, maar daar reken ik niet op.

What a terrible world we live in where ninjitsu can't solve our problems

Beste antwoord (via Man_in_a_shed op 21-08-2020 21:09)

• ChronoTtrigger
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-02 00:42
Ja dat kan gewoon, gebruik je moederbord doosje gewoon manual van de moederbord erbij pakken en jumper pins even opzoeken en gewoon opstarten met een schroevendraaier oid. Warmte productie niet echt aangezien de moederbord en videokaart niet verstikt worden door een case. Stof op den duur wel ja.
Je kan zelfs nog dit bestellen https://iprototype.nl/pro...nents/overige/jumper-2pin als je niet met een schroevendraaier het systeem wil starten. Wacht zelf op de NR200 Non P versie die schijnt toch wel een stuk beter te kunnen ademen, en je kunt dan ook volledig gebruik maken van de aio bracket die wordt door de P versie niet bruikbaar omdat het glas de intake blokkeert.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:12
Ja en ja, MAAR let op: geen airflow van fans, dus meer warmte productie. En HEEL VEEL STOF. Dus het is niet adviseerbaar. Mogelijk kan je een 20 euro kast "lenen" bij de webshop? Dat mag gewoon atx zijn.

Acties:
  • Beste antwoord

• ChronoTtrigger
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-02 00:42
Ja dat kan gewoon, gebruik je moederbord doosje gewoon manual van de moederbord erbij pakken en jumper pins even opzoeken en gewoon opstarten met een schroevendraaier oid. Warmte productie niet echt aangezien de moederbord en videokaart niet verstikt worden door een case. Stof op den duur wel ja.
Je kan zelfs nog dit bestellen https://iprototype.nl/pro...nents/overige/jumper-2pin als je niet met een schroevendraaier het systeem wil starten. Wacht zelf op de NR200 Non P versie die schijnt toch wel een stuk beter te kunnen ademen, en je kunt dan ook volledig gebruik maken van de aio bracket die wordt door de P versie niet bruikbaar omdat het glas de intake blokkeert.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon los werkt prima, zo heb ik jaren talloze systemen gebruikt om te benchmarken en te testen.Dus voor een korte periode het spul los draaien kan prima.

Aanzetten kan prima door de 2 pins voor de powerbutton kort te sluiten met een schroevendraaier. En dan kun je ook nog instellen dat je het ding dmv je keyboare aan kan zetten (veel moederborden hebben wel iets van een optie daarvoor).

Stof krijg je natuurlijk wel wat, maar daar zou ik me niet druk om maken.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Busje perslucht en schoonspuiten als je de pc in de kast gaat bouwen.
Bij Amazon kan je voor 20 euro een tijdelijke kast kopen, ik weet niet hoe je huishouden is, maar als er andere mensen rondlopen (en zeker kinderen) dan is het wel verstandig het in te bouwen

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Man_in_a_shed

Man_in_a_shed

Kunstenaar aan huis

Topicstarter
ChronoTtrigger schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:09:
Wacht zelf op de NR200 Non P versie die schijnt toch wel een stuk beter te kunnen ademen, en je kunt dan ook volledig gebruik maken van de aio bracket die wordt door de P versie niet bruikbaar omdat het glas de intake blokkeert.
Ik had het idee dat de P-versie juist allebei had, glas en reguliere buitenkant. Zoals op deze afbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yyQ28i6P_sx_nfgpZvJwmN5zQ-E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ft66ThBUAWzXYrSf4sduyCQo.jpg?f=user_large

Dat was in ieder geval ook mijn plan. En dank voor het advies. Ik ga het denk ik maar gewoon proberen; een goede manier om de nieuwe onderdelen goed te leren kennen. Een beetje avontuur is niemand minder van geworden. En een perslucht busje is inderdaad wel slim als het universum alsnog een goed humeur krijgt en de behuizing aflevert.

Dank allen voor de inzichten!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 11:47

Nibbz

Postmaster General

Gewoon los gebruiken, en als je hebt, een ventilator op de het moederbord richten. Heeft tie nog iets caseflow :)

en starten met een schroevendraaier :)

[ Voor 15% gewijzigd door Nibbz op 21-08-2020 21:10 ]

13:37

• Man_in_a_shed

Man_in_a_shed

Kunstenaar aan huis

Topicstarter
Update: Alles aangesloten en draait als een zonnetje. Dank allen voor het advies!

Pagina: 1