Heb en HP pavilion TP01-1540 nd gekocht met de standaard 8Gb geheugen module. Ik kan er een 2de 8Gb geheugen module bij pltaasen. Geen probleem, maar als ik de info van het moederbord bekijk, lijkt het erop, dat er ook 2x 16Gb modules in kunnen. Tekst lijkt beetje tegenstrijdig.
Een aanvullende vraag is, als dat mogelijk is, kan ik dan ook ervoor kiezen om naast de oorspronkelijk 8Gb module een 16Gb modul te plaatsen ???
Hier de info betreffende geheugen updates van het moederbord, zoasl door HP verstrekt is.
----
Memory upgrade information
• Dual channel memory architecture (One DIMM per channel)
• Two DDR4 SODIMM (288-pin) sockets
• Supports up to PC4-23400 (DDR4-2933)
• Supports 4 GB and 8 GB DDR4 SODIMMs
• Supports up to 4 GB on 32-bit systems
NOTE:
32-bit systems cannot address a full 4.0 GB of memory.
•
Maximum memory shown reflects the capability of the hardware and can be limited further in the operating system.
De processor is een Intel(R) Core(TM) i5-10400 CPU @ 2.90GHz Volgens mij dus 64 bit systeem..
Graag advies
Groet Chris
Een aanvullende vraag is, als dat mogelijk is, kan ik dan ook ervoor kiezen om naast de oorspronkelijk 8Gb module een 16Gb modul te plaatsen ???
Hier de info betreffende geheugen updates van het moederbord, zoasl door HP verstrekt is.
----
Memory upgrade information
• Dual channel memory architecture (One DIMM per channel)
• Two DDR4 SODIMM (288-pin) sockets
• Supports up to PC4-23400 (DDR4-2933)
• Supports 4 GB and 8 GB DDR4 SODIMMs
• Supports up to 4 GB on 32-bit systems
NOTE:
32-bit systems cannot address a full 4.0 GB of memory.
•
Supports up to 32 GB (unbuffered) with two 16 GB DIMMs on 64-bit systems
NOTE:Maximum memory shown reflects the capability of the hardware and can be limited further in the operating system.
De processor is een Intel(R) Core(TM) i5-10400 CPU @ 2.90GHz Volgens mij dus 64 bit systeem..
Graag advies
Groet Chris