Wat is een goede gamingmuis?

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views

Vraag

• Sallyriana
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-07-2025
Mijn roccat Kova had een dubbelklik issue, hierdoor heb ik hem opengedraaid en gezien dat de klikfunctie gewoon kapot is, blijkbaar een haakje afgeknakt of iets en nu klikt hij dus totaal niet meer.

Wat is tegenwoordig een goede muis? Ik zou graag een knop of 4 extra hebben voor extra functies. De DPI maakt me weinig uit.
Ik was zeer content van deze roccat dus dezelfde specs mag.
Graag niet meer dan 60-70 euro tenzij voor goede redenen.

Alle reacties

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:18
De pricewatch van Tweakers is standaard gesorteerd op "meest bekeken". Dus de top is meestal ook de meest populaire.
Ik zou deze lijst filteren op jouw wensen en klaar.

Deze? pricewatch: Logitech G502 Hero

[ Voor 25% gewijzigd door GarBaGe op 21-08-2020 15:10 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Sallyriana
Die is mij wat "te". Ik heb graag een iets normaler design zoals mijn oude:
pricewatch: Roccat Kova AIMO Zwart

En de lijst is idd zo geordend maar ik vind het toch fijn om mensen hun opinie te horen, zo krijg je ook ineens minder populaire maar wel zeer goede muizen te horen soms :)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:18

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-01 20:31

garriej

Ik las ondertieten.

Tegewoordig is in die prijs klasse elke optische muis wel "goed". Als in kan de bewegingen nauwkeurig bijhouden, ook als het sneller gaat.

De vraag is vooral waar ben je naar opzoek?
Maakt het gewicht uit?
De vormfactor?
Draad of draadloos?

• Sallyriana
garriej schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:15:
Tegewoordig is in die prijs klasse elke optische muis wel "goed". Als in kan de bewegingen nauwkeurig bijhouden, ook als het sneller gaat.

De vraag is vooral waar ben je naar opzoek?
Maakt het gewicht uit?
De vormfactor?
Draad of draadloos?
Bedraad, vormfactor zoals mijn oude wat "gewoon" is, geen duim houder of iets. Maar gewoon strak.
En gewicht normaal, de optie om dit zelf in te stellen dmv gewichtjes enzo hoeft er niet te zijn.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Tjsa, dan voldoet eigenlijk alles wel aan je eis :)

• Sallyriana
garriej schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:21:
Tjsa, dan voldoet eigenlijk alles wel aan je eis :)
Maar wat zijn dan goede merken? Niet dat ik binnen 2 jaar weer met een dubbelklik zit..

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Sallyriana schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:25:
[...]

Maar wat zijn dan goede merken? Niet dat ik binnen 2 jaar weer met een dubbelklik zit..
Persoonlijk alleen muizen gehad van logitech en razer, met beide nooit problemen gehad.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:25

Umbrah

The Incredible MapMan

Qua functionaliteit zweer ik bij een Naga voor het ene game, maar hij is zo oncomfortabel als het maar kan met mijn kolenschop formaat handen. Voor de rest heb ik dus een Logitech G402.

Even serieus genomen: dit is zó persoonlijk. De Naga is voor mij een claw grip, terwijl ik kan rusten op de Logitech.

Slechte producten zitten in elk merk. M'n naga heeft wel eens dat het zijpaneeltje 'gek' doet, even her-verbinden en het gaat weer goed. Logitech smelt weg onder zweetklauwen, maar dat is ook niet bij elk model zo. Elk merk heeft zo goede en slechte modellen, en er is dus eigenlijk niets dommers dan merkvast zijn.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Deze gemist? Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move OH -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.