Hoi Tweakers,
Ik ben op zoek naar een laptop voor volgend schooljaar (studie burgerlijk ingenieur).
Ik kan via het werk van m'n ma enkele HP Elitebooks aan een lagere prijs krijgen, maar ben niet zeker of deze wel geschikt zijn voor dingen als programmeren, matlab en allerlei andere dingen die ik zal moeten doen.
Wat ga je met je laptop doen?
Programma's als Matlab, Solidedge en Microsoft Office draaien. Verder misschien wat lichte games, maar dat is bijzaak.
Wat is je budget?
De laptop die ik in gedachte had kost ~750 euro, maximum ligt op 900 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar gewicht maakt niet zoveel uit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Heb nog nooit een laptop gehad, dus ik sta open voor alles.
Ik had momenteel de HP Elitebook 845 G7 op het oog omdat ik deze voor ~750 euro zou kunnen kopen met onderstaande configuratie:
- AMD Ryzen™ 7 PRO 4750U
- 1 TB PCIe® Gen3x4 NVMe™ M.2 SSD TLC
- 16GB (2x8GB) DDR4-3200 SDRAM
- Integrated: AMD Radeon™ Vega Graphics
Is deze laptop geschikt voor bovenstaande zaken of zou ik beter gaan voor een duurdere laptop met een aparte grafische kaart?
Alvast bedankt.
Ik ben op zoek naar een laptop voor volgend schooljaar (studie burgerlijk ingenieur).
Ik kan via het werk van m'n ma enkele HP Elitebooks aan een lagere prijs krijgen, maar ben niet zeker of deze wel geschikt zijn voor dingen als programmeren, matlab en allerlei andere dingen die ik zal moeten doen.
Wat ga je met je laptop doen?
Programma's als Matlab, Solidedge en Microsoft Office draaien. Verder misschien wat lichte games, maar dat is bijzaak.
Wat is je budget?
De laptop die ik in gedachte had kost ~750 euro, maximum ligt op 900 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar gewicht maakt niet zoveel uit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Heb nog nooit een laptop gehad, dus ik sta open voor alles.
Ik had momenteel de HP Elitebook 845 G7 op het oog omdat ik deze voor ~750 euro zou kunnen kopen met onderstaande configuratie:
- AMD Ryzen™ 7 PRO 4750U
- 1 TB PCIe® Gen3x4 NVMe™ M.2 SSD TLC
- 16GB (2x8GB) DDR4-3200 SDRAM
- Integrated: AMD Radeon™ Vega Graphics
Is deze laptop geschikt voor bovenstaande zaken of zou ik beter gaan voor een duurdere laptop met een aparte grafische kaart?
Alvast bedankt.