Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machinewolf
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-09-2020
Ik zoek een?
48-50 inch 4k-televisie.

Wat is je budget?
Maximaal €650

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV kijken met ziggo mediabox, Netflix, Disney+

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben deze keer vooral aan het neigen naar een LG en deze had ik gevonden. Want de nanocell technologie leek me interessant.

https://tweakers.net/pric...ll-49nano816na-zwart.html

Welke vragen heb je hier nog over?
De TV staat bijna elke dag de hele dag aan, dus het moet lang mee kunnen gaan. De andere TV ging na 4,5 jaar kapot en nu wil ik eentje die langer meegaat (was een samsung UE48JU6410). Daarnaast staat de TV overdag in de zon, dus hij moet goed omgaan met reflecties.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:45

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Nanocell is hetzelfde als kwantumdots en daarmee niet iets dat uniek is voor LG. LG maakt prima LCD-televisies, relevant bij LG is dat LG veel gebruik maakt van IPS-panelen. IPS-panelen hebben slechtere zwartwaarden dan VA-panelen, maar zijn wel sneller en hebben betere kijkhoeken. Een LCD-televisie van LG is daarom vooral interessant als je een betaalbare televisie wilt met goede kijkhoeken die goed is bij snelbewegende beelden als voetbal en computerspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Er zijn geen tv's die langer meegaan. Met jouw exemplaar heb je gewoon pech gehad. Zoals gezegd is nanocell vooral marketing. Het blijft net als qled een lcd-tv. De enige rede om voor een ips lcd van LG te gaan is de kijkhoek, reflectiefilter en wellicht WebOS. Jouw Samsung had/heeft een VA-paneel, houd daar dus rekening mee.

Met jouw budget zou ik kijken naar de Panasonic GXW804 of Hisense U7QF (FALD). Nadeel is het beperkte app-aanbod: geen Disney+ bijvoorbeeld. Puur kijkend naar beeldkwaliteit waarschijnlijk wel de beste keuzes, zie verschillende reviews. Verder lijkt het me goed om te weten dat alle 50 inch tv's een VA-paneel hebben, dus ook die van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:04
Ik ben in de markt voor hetzelfde formaat in dezelfde prijscategorie. Enige extra eis is dat er AirPlay 2 op zit en een fatsoenlijk smart gedeelte.
TV komt in de slaapkamer, dus heb weinig zin er een extra box aan te hangen.

Dezelfde staat bij mij ook bovenaan de lijst:

pricewatch: LG Nanocell 49NANO816NA Zwart

Enige nadeel is 50HZ, maar dat is in deze prijscategorie op dit formaat blijkbaar normaal. Als je 100HZ wil zit je alweer snel €200 hoger...

[ Voor 19% gewijzigd door RobbieB op 22-08-2020 18:28 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:45

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Tenzij je spelfanaat bent heb je geen biet aan 100Hz, dus dat of dat nu een nadeel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:04
dmantione schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:47:
Tenzij je spelfanaat bent heb je geen biet aan 100Hz, dus dat of dat nu een nadeel is...
Ja, er wordt misschien wel een PS4 op aangesloten, maar dat is echt voor casual gaming en niet competitief. En de meeste AAA games halen toch geen 50FPS.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Pagina: 1