Geflitst in hongarije, maar door met vals kenteken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 23:57
Hoi Allen,

Een vriendin van mij heeft vandaag een bekeuring op de mat gekregen, uit hongarije. Ze zijn nooit in hongarije geweest en als we de flits foto inzien via de website zien we keurig iemand met een zelfgemaakte kenteken, maar wel met het kenteken van de auto van mijn vriendin.

Eerste instantie denken we natuurlijk, we vragen de politie om hulp/aangifte. Die willen er niets van weten en verwijzen ons naar de ambassade. Ambassade hongarije verwijst naar ambassade den haag, en den haag weer naar hongarije.

Het bedrijf wat het geld int, verwijst weer dat we moeten betalen en indien we het er niet mee eens zijn we een bezwaarschrift kunnen opstellen. Op de foto is duidelijk te zien dat het een wit stuk karton is met scheefgeplakte letters. De autoambulance waar een andere auto op staat heeft een hongaars kenteken.

Iemand ervaring met bezwaar maken tegen een boete van hongarije en gaat dit ook helpen?

Altijd leuk van die criminelen die gewoon doelbewust een kenteken op de auto plekken die niet van hun is. Ze hebben dit doelbewust gedaan, want zelfde kleur, merk en type auto hebben ze.

gr
iCy.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:06
Meneer iCy schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:21:
en indien we het er niet mee eens zijn we een bezwaarschrift kunnen opstellen.
Bezwaarschrift indienen dus?

Of... mocht ze niet van plan zijn die kant op te gaan dan gewoon negeren?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Meneer iCy Bezwaar aantekenen, het is geen geldig Europese kentekenplaat. Er is sprake van vervalsing van jullie kentekenplaat.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:58
Ze hebben dit doelbewust gedaan, want zelfde kleur, merk en type auto hebben ze.
Maar hoe komen ze dan aan die info, staat de auto van je vriendin in de Hongaarse top gear? Ik zou daar ook even achteraan gaan anders gebeurd dit dalijk een 2e 3e of wel 4e keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
Torac schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:25:
[...]

Maar hoe komen ze dan aan die info, staat de auto van je vriendin in de Hongaarse top gear? Ik zou daar ook even achteraan gaan anders gebeurd dit dalijk een 2e 3e of wel 4e keer...
Auto toen ze gekocht hebben stond op marktplaats. Boete is van 2 weken nadat ze hebben aangeschaft en duurt ff voordat de boete in NL is. Auto heeft met kenteken op marktplaats gestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:06
@Torac Dat is niet zo moeilijk, je kunt de hele database met kentekens en de daarbijhorende gegevens zo downloaden bij de rdw. (8 GB in csv vorm)
Op de foto is duidelijk te zien dat het een wit stuk karton is met scheefgeplakte letters. De autoambulance waar een andere auto op staat heeft een hongaars kenteken.
Stond hij nu op een autoambulance of is het de autoambulance? Is de auto geflitst met een eendagskenteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Gewoon bezwaarschrift schrijven, dat je op die dag niet in Hongarije was.

Eventueel een foto er bij van jouw echte kenteken om ze te laten zien dat jij het niet was.

[ Voor 39% gewijzigd door Ernemmer op 21-08-2020 14:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
Het lijkt mij niet nodig te betalen als je het niet geweest kan zijn. Als ze er een zaak van willen maken, hoor je het vanzelf en kun je alsnog de foto gebruiken om ze erop te wijzen dat een van hun eigen onderdanen vermoedelijk de dader is, i.p.v. je vriendin. Even de foto ergens opslaan dus, voor de toekomst.

Verder inderdaad eenmalig reageren naar het incassobureau met je bezwaar dat je vriendin het niet geweest kan zijn en wijzen op de foto. Niet je laten doorverwijzen naar onleesbare Hongaarse bezwaarformulieren, ambassades, Hongaarse politiebureaus of de koning van Spanje, dat heeft allemaal geen zin, want die weten ook niet wat ze ermee aanmoeten.

[ Voor 3% gewijzigd door Sdreeg op 21-08-2020 14:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wifikabelhuren
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 25-11-2021
Geen actie ondernemen en ook niet betalen. Ze komen vanzelf met een belletje of briefje aanzetten, dan kun je het altijd ff uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
jeroen3 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:29:
@Torac Dat is niet zo moeilijk, je kunt de hele database met kentekens en de daarbijhorende gegevens zo downloaden bij de rdw. (8 GB in csv vorm)

[...]

Stond hij nu op een autoambulance of is het de autoambulance? Is de auto geflitst met een eendagskenteken?
Auto reed, daarachter een autoambulance met daarop een auto zonder kenteken. De auto ambulance heeft een roemeens kenteken en geen hongaars, niet goed gekeken net.

Bezwaarschrift is gestuurd, maar ze willen dat je ook betaald en dan eventueel je geld terugkrijgt als je in je gelijk staat. Dat laatste gaan we niet doen. Ze komt daarnaast toch nooit in Hongarije.

Het is geen 1 dags kenteken. Het is het kenteken van hun auto en de kenteken is echt zelf gefabriceerd met waarschijnlijk plakletters, want het is schots en scheef. Het is gewoon een wit stuk karton (of ander materiaal) wat voorop de auto zit.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 30% gewijzigd door Meneer iCy op 21-08-2020 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:37
Bezwaarschrift indienen, liefst in het Nederlands. Meestal willen ze er niet teveel moeite voor doen en hoor je er daarna niets meer van. En maken ze er alsnog een probleem van dan kun je toch aantonen dat het kenteken niet geldig is en dat de persoon op de foto niet jou vriendin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De lijkt me toch heel makkelijk, Nederlandse kentekens zijn geel en niet wit, dus er klopt gewoon niets van.

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:11

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Le Mol schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:08:
De lijkt me toch heel makkelijk, Nederlandse kentekens zijn geel en niet wit, dus er klopt gewoon niets van.
Tenzij ze met een kenteken van een aanhanger gaan rijden.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:58

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Sowieso een melding maken bij de politie. Los van zaken negeren, bezwaarschriften indienen en alles wat daar tussenin zit.

Valse kentekens op dezelfde soort auto's is nooit zuivere koffie. Er is een reeële kans dat de auto gebruikt wordt bij bijvoorbeeld een kraak. Wanneer beelden worden teruggehaald komen ze natuurlijk als eerst bij jouw vriendin uit.

Heb die melding dus vast bij de politie staan. Al is het maar preventief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
Bastiaan schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:15:
Sowieso een melding maken bij de politie. Los van zaken negeren, bezwaarschriften indienen en alles wat daar tussenin zit.

Valse kentekens op dezelfde soort auto's is nooit zuivere koffie. Er is een reeële kans dat de auto gebruikt wordt bij bijvoorbeeld een kraak. Wanneer beelden worden teruggehaald komen ze natuurlijk als eerst bij jouw vriendin uit.

Heb die melding dus vast bij de politie staan. Al is het maar preventief.
Dat is ook 1 van de redenen, maar ze willen niet echt meewerken terwijl ze juist hiervoor zijn. Ze heeft telefonisch aangegeven of ze hier wel een melding van willen maken, maar of hij dat echt gedaan heeft is maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:58

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Meneer iCy schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:17:
[...]

Dat is ook 1 van de redenen, maar ze willen niet echt meewerken terwijl ze juist hiervoor zijn. Ze heeft telefonisch aangegeven of ze hier wel een melding van willen maken, maar of hij dat echt gedaan heeft is maar de vraag.
Dat lijkt me een kwestie van er achteraan bellen om te checken. Desnoods een ander moment van de dag zodat er een andere dienstdoende agent controleert. En anders zelf doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:11
Is het post van de Hongaarse overheid of van één of andere incassohut?

*edit*
Het bedrijf wat het geld int
Dat had ik best meteen kunnen lezen, maar het is hier 36 graden.. }:|

Wij hebben een tijd geleden post gekregen van één of ander bedrijf (ben de naam kwijt) omdat we in Londen met onze moderne dieselbus zonder vignet door een milieuzone gereden zijn. De post kwam uit Zweden, gek genoeg. Boete van een hele hoop euro's en na alle aanmaningen etc. genegeerd te hebben is de post vanuit daar nu opgehouden.

Ja! Euro Parking Collection! Je moet maar eens die term door Google jagen en dingen lezen. :)

Even de ADAC quoten
Kann das Verwarnungsgeld bei Nichtzahlung in Deutschland zwangsweise eingetrieben, d.h. vollstreckt werden?
Private Inkassounternehmen wie die Firma Euro Parking Collection (EPC) sind nicht befugt, nicht bezahlte Geldsanktionen wie z. B. Verwarnungsgelder aus Großbritannien nach Maßgabe der EU-Vollstreckungsregeln in Deutschland zu vollstrecken. Hierfür ist ausschließlich das Bundesamt für Justiz (BfJ) in Bonn zuständig.
Nicht ausgeschlossen ist, dass EPC bei erfolglosen Zahlungsaufforderungen und Mahnungen auch deutsche Inkassounternehmen beauftragen wird, betroffene deutsche Autofahrer zu einer zügigen Zahlung zu bewegen. Auch auf diesem Wege ist grundsätzlich keine Vollstreckungsmöglichkeit gegeben.

[ Voor 119% gewijzigd door iamerwin op 21-08-2020 15:25 ]

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
iamerwin schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:19:
Is het post van de Hongaarse overheid of van één of andere incassohut?
instantie wat er tussen zit. Soort van cjib voor europa. https://www.epcplc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Le Mol schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:08:
Zien onze kentekens er niet altijd wit uit met zo'n soort foto(IR?)
Zie voorbeeld: https://www.hulpverlening...8029104650592046668_n.jpg

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Check even de Google reviews van EPCPLC, dan weet je dat je met een scam te maken hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 19:11

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

chriistiix schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:23:
[...]

Zien onze kentekens er niet altijd wit uit met zo'n soort foto(IR?)
Zie voorbeeld: https://www.hulpverlening...8029104650592046668_n.jpg
Dan missen de koppelstreepjes nog steeds.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Tanooki schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:27:
Check even de Google reviews van EPCPLC, dan weet je dat je met een scam te maken hebt.
En dat is gebasseerd op? Uiteraard zul je over zo'n partij geen positieve reviews vinden. Wie is nou blij met zijn boete?

https://www.anwb.nl/exper.../boetebetaling-via-epcplc

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:11
chriistiix schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:29:
[...]

En dat is gebasseerd op? Uiteraard zul je over zo'n partij geen positieve reviews vinden. Wie is nou blij met zijn boete?

https://www.anwb.nl/exper.../boetebetaling-via-epcplc
Tis geen scam natuurlijk, alleen ik geloof niet dat ze meer kunnen dan hard blaffen. :)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:11
Meneer iCy schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:47:
[...]

Auto reed, daarachter een autoambulance met daarop een auto zonder kenteken. De auto ambulance heeft een roemeens kenteken en geen hongaars, niet goed gekeken net.

Bezwaarschrift is gestuurd, maar ze willen dat je ook betaald en dan eventueel je geld terugkrijgt als je in je gelijk staat. Dat laatste gaan we niet doen. Ze komt daarnaast toch nooit in Hongarije.

Het is geen 1 dags kenteken. Het is het kenteken van hun auto en de kenteken is echt zelf gefabriceerd met waarschijnlijk plakletters, want het is schots en scheef. Het is gewoon een wit stuk karton (of ander materiaal) wat voorop de auto zit.

***members only***
Wat is precies de relevantie van die autoambu voor deze post? Die staat er toch geheel los van? Of vermoed je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:46

Kheos

FP ProMod
Valorian schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:24:
[...]

Wat is precies de relevantie van die autoambu voor deze post? Die staat er toch geheel los van? Of vermoed je een link?
Dat dus! Wat maakt het uit welke nummerplaat andere auto's op die foto hebben? Al hebben ze geen nummerplaat of al staan ze in brand... Dat maakt toch geen mallemoer uit voor die boete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kheos schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 05:53:
[...]

Dat dus! Wat maakt het uit welke nummerplaat andere auto's op die foto hebben? Al hebben ze geen nummerplaat of al staan ze in brand... Dat maakt toch geen mallemoer uit voor die boete?
Als het kenteken van de auto ambulance wel echt is en terug te leiden is tot iemand kom je er misschien ook achter wie de auto reed.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:46

Kheos

FP ProMod
Grrrrrene schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 08:45:
[...]

Als het kenteken van de auto ambulance wel echt is en terug te leiden is tot iemand kom je er misschien ook achter wie de auto reed.
Als die twee een relatie hebben met elkaar en niet toevallig achter elkaar aan rijden en als de ene de andere wil verraden.
Dat zijn twee hele grote als'en als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:38
Kan ook gewoon exportkenteken zijn waar ze per abuis een verkeerd lettertje/cijfertje op geplakt hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
RedHat schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:34:
Kan ook gewoon exportkenteken zijn waar ze per abuis een verkeerd lettertje/cijfertje op geplakt hebben.
Waarmee ze per abuis op een bestaand Nederlands kenteken van hetzelfde merk, type en kleur auto uitkomen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
Het is een aanhanger variant. Dus vast aan de auto. Dus hoort wel bij de rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Je foto doet het niet...
Meneer iCy schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:10:
Het is een aanhanger variant. Dus vast aan de auto. Dus hoort wel bij de rijder.
Word nu wel nieuwsgierig... Die auto met autoambulance is dus van achteren geflitst (want anders zou je het kenteken van de ambulance niet zien), maar toch kun je het kenteken van het trekkend voertuig nog lezen? Ik vind het bijzonder. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:36
Xander schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:19:
[...]

Je foto doet het niet...

[...]

Word nu wel nieuwsgierig... Die auto met autoambulance is dus van achteren geflitst (want anders zou je het kenteken van de ambulance niet zien), maar toch kun je het kenteken van het trekkend voertuig nog lezen? Ik vind het bijzonder. :P
Hier doet het plaatje het wel en zie je het kenteken van voren met alleen de letters HV, ik snap eigenlijk niet veel van de post? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:20
[...]

Niet "melden", maar aangifte doen.en de aangifte bewaren en meesturen met je bezwaar.
Dat er met de aangifte niks gedaan wordt doet niks af aan het feit dat er vastgelegd is dat er gerommeld is met je kentekengegevens.

@Anoniem: 37297 je foto doet 't niet. De vraag is even of 't euroteken en landsymbool op de foto aanwezig zijn. Zo niet, dan foto van je eigen kenteken met euroteken even bijvoegen bij je bezwaar.

Verder zijn die particuliere incassobureau's echt schorem. Graag zien ze je eerst betalen en daarna bezwaar afhandelen. Want dat laatste doen ze niet. Als 't geld binnen is, dan is 't verder zaak voor de instantie die het geld ontvangen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-06 16:46
Ik zou nu een aangifte gaan doen bij te politie wegens poging tot oplichting met het vermoeden dat het inningsbedrijf medeplichtig is. Wat ik niet zou doen is iets terugsturen dan weten ze dat ze prijs hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
redfox314 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:18:
Ik zou nu een aangifte gaan doen bij te politie wegens poging tot oplichting met het vermoeden dat het inningsbedrijf medeplichtig is. Wat ik niet zou doen is iets terugsturen dan weten ze dat ze prijs hebben.
Dat is me nogal een beschuldiging die je hier plaatst. Hoe kom je bij het vermoeden dat het inningsbedrijf medeplichtig is?

Ik schat eerder in dat het inningsbedrijf gewoon 100% legit is, waardoor je aangifte waardeloos is en je enkel extra kosten erbovenop krijgt omdat je niet tijdig betaald hebt.

Waarschijnlijk is dit gewoon een geautomatiseerd systeem waarbij niemand de foto ziet (alleen een computer "leest" het kenteken) en met een briefje naar het inningsbedrijf met gewoon een foto van je eigen auto met normale nummerplaat zorgt ervoor dat de hele zaak gewoon verdwijnt (want dan gaat er iemand naar de foto kijken en dan zien ze dat het fake is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:11
Gomez12 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:35:
[...]

Dat is me nogal een beschuldiging die je hier plaatst. Hoe kom je bij het vermoeden dat het inningsbedrijf medeplichtig is?

Ik schat eerder in dat het inningsbedrijf gewoon 100% legit is, waardoor je aangifte waardeloos is en je enkel extra kosten erbovenop krijgt omdat je niet tijdig betaald hebt.

Waarschijnlijk is dit gewoon een geautomatiseerd systeem waarbij niemand de foto ziet (alleen een computer "leest" het kenteken) en met een briefje naar het inningsbedrijf met gewoon een foto van je eigen auto met normale nummerplaat zorgt ervoor dat de hele zaak gewoon verdwijnt (want dan gaat er iemand naar de foto kijken en dan zien ze dat het fake is)
Ik heb de foto niet gezien (werkt bij mij niet) en de post van TS is voor mij onbegrijpelijk door het introduceren van de autoambulance waarvan het niet duidelijk is waarom die genoemd wordt...

Maar dat terzijde: als ik het goed begrijp staat erop de foto de auto van TS met een handgemaakt nummerbord van karton, met zijn kenteken-gegevens erop. Als iemand naar die foto gaat kijken omdat er niet betaald is dan zien ze dus niet een fake-kenteken, dan zien ze precies wat hierboven staat: een kartonnen kenteken welke past bij type en model van TS. Daar zie je wel vaker mensen mee rondrijden als ze bijv hun kentekenplaat kwijt zijn en wachten op een nieuwe, of als aanhanger-karton omdat ze een boelsbak huren maar geen witte plaat hebben.

Als een Hongaarse ambtenaar die foto ziet zal 'ie eerder denken "hey, iemand had kennelijk geen plaat maar heeft een stuk karton gebruik for the time being, maar het hoort wel bij deze auto volgens de kenteken-databank" dan "hey, iemand heeft een auto uit NL voorzien van een stuk karton wat bij dit model en type past maar het is toch een andere auto, dus ik doe er niets mee". Wat een eventuele rechter er van vindt is natuurlijk een tweede maar dan ben je alweer een eind verder.

Dat gezegd hebbende: als het incassobureau uit Hongarije komt zou ik het verder ergens in een la gooien en negeren. Net als parkeerboetes uit dat soort landen.

[ Voor 4% gewijzigd door Valorian op 22-08-2020 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

[...]

Je kunt toch ook online aangifte doen.... niemand die jou het typen verhinderd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:16
hoe weten ze dan dat het een Nederlands kenteken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Bushie schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:58:
[...]

hoe weten ze dan dat het een Nederlands kenteken is?
Er zijn niet heel veel landen om te controleren (krap 200), ze zullen ongetwijfeld een zoekmachine hebben die in alle databases van alle landen kan zoeken en alle auto's met dat kenteken teruggeeft. Waarschijnlijk was het alleen die ene uit Nederland en anders is het wel diegene met dezelfde kleur, merk en type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Xander schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:59:
[...]

Waarmee ze per abuis op een bestaand Nederlands kenteken van hetzelfde merk, type en kleur auto uitkomen?
Dealers zetten hele series gelijk op kenteken. Zo raar is dat niet hoor 8)7 1 cijfertje hoger of lager is heel vaak zelfde type.

Eerder regel dan uitzondering.

[ Voor 4% gewijzigd door RedHat op 22-08-2020 13:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online
Niets mee doen op google staat het er vol mee dat het oplichting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
RedHat schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:32:
[...]

Dealers zetten hele series gelijk op kenteken. Zo raar is dat niet hoor 8)7 1 cijfertje hoger of lager is heel vaak zelfde type.

Eerder regel dan uitzondering.
Maar dan heb je het over nieuwe kentekens. Dit is een auto van 2002.

Ik weet voldoende. Aangifte doet ze online. Ze maakt bezwaar inclusief eigen auto qua foto en voor de rest negeert ze het. Flitsfoto van de website bewaard ze in haar eigen archief kocht het is een andere wending krijgen.

Wat betreft het kenteken. Is geen euro teken of andere identificatie behalve de letters van haar kenteken en lijken gewoon plakletters op het witte plaatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
Meneer iCy schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:23:
[...]

Maar dan heb je het over nieuwe kentekens. Dit is een auto van 2002.

Ik weet voldoende. Aangifte doet ze online. Ze maakt bezwaar inclusief eigen auto qua foto en voor de rest negeert ze het. Flitsfoto van de website bewaard ze in haar eigen archief kocht het is een andere wending krijgen.

Wat betreft het kenteken. Is geen euro teken of andere identificatie behalve de letters van haar kenteken en lijken gewoon plakletters op het witte plaatje.
In 2002 was het ook een nieuw kenteken :)

En oa VDS gebruikt ook gewoon plakletters voor exportplaten.

Hoeft natuurlijk in dit specifieke geval niet het geval te zijn, maar gelijk de conclusie trekken dat het een vooropgezet iets is is een beetje voorbarig.

Zoals het omschreven is, klinkt het gewoon als een exportplaat die vaak gebruikt worden door autobedrijven die exportpapieren maken. Maar zonder foto kan ik dat niet helemaal goed beoordelen.

[ Voor 25% gewijzigd door RedHat op 22-08-2020 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:24
Gewoon niet op reageren deze onzin. Gebeurd helemaal niks. Als ze zelf niet het IQ genoeg hebben om in te zien dat dit niet ‘rechtsgeldig’ is dan laat je ze lekker mekkeren.

Ik zou hier 0,0 tijd meer aan spenderen en lekker laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:25
Ooit eens een paar dagen gereden en geparkeerd in Londen, parkeerkaarten gekocht, op de parkeerkaart de datum uitgekrast en 1 keer vergeten het kenteken op te schrijven, direct een boete.
Ik heb later die parkeerkaart opgestuurd met een briefje er bij, waarop stond dat ik met die parkeerkaart kan bewijzen dat ik hem niet weg heb gegeven en dat we speciaal van die kaarten hebben gekocht om te kunnen betalen voor parkeren, de groeten.
Niets meer van gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:10

Bommes

Capo del formaggio

Wij hebben op dit moment het zelfde aan de hand.
Niet Roemenië maar 1 bekeuring uit NL en een paar dagen later eentje uit België.
Na inloggen op de cjib site, op de flitsfoto duidelijk een ander type auto te zien met ons kenteken.
Wij hebben een Peugeot 206, grijs op de foto een Toyota Corolla Verso, ook grijs.

Via de Site van het cjib bezwaar aangetekend, foto van onze auto er bij.
Bevestiging van ontvangst vanuit het OM is al binnen.

Die uit België is wat lastiger.
Sowieso moet bezwaar maken daar schriftelijk.
En is het mij niet duidelijk met categorieën voor het type bezwaar dat ik wil maken.
2 mogelijkheden:
1 Ik was niet de bestuurder maar het was wel mijn auto.
2 ik was wel de bestuurder maar ben het er niet mee eens, omdat:....
Tja wat dan te kiezen...

Maar belangrijker.. en ook waarom ik reageer.
Ze willen in België een proces verbaal van ons hebben aangaande de vervalste kentekenplaten.

Gebeld met de politie, nee kon niet vertelde de agent mij..??
RDW gebeld, gevraagd om een ander kenteken, nee kon niet. Wist ik ook wel maar ik wilde info.
Echter vertelde de RDW mevrouw mij dat ik wel degelijk aangifte moest gaan doen.
Dus weer de politie gebeld, kreeg een agente aan de lijn. Die meteen een afspraak voor me inplande en het erg serieus nam.

Dus, lang verhaal kort, nog een keer bellen met de politie en zeggen dat je aangifte wil doen.
Dat wil je sowieso want je wil gewoon bewijs hebben dat er iemand met vervalste platen met jou kenteken rond rijd en je dat gemeld hebt bij de politie met X datum.
Wie weet wat er nog meer voor boetes volgen...

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Absoluut niet betalen. Zodra je betaald ga je niks meer vanuit Hongerije horen.

Waarschijnlijk moet je enorm veel moeite doen om dat geld weer terug te krijgen.

Je kan beter een bijbaantje nemen en paar uurtjes extra verdienen dan 100 uur tijd, energie & emotie in dat gedoe te stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kheos schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:06:
[...]

Als die twee een relatie hebben met elkaar en niet toevallig achter elkaar aan rijden en als de ene de andere wil verraden.
Een aanhanger rijdt nooit "toevallig" achter een auto aan :+

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1