Acer Swift 3 - Geen garantie en torenhoge reparatiekosten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheezzzowner
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2024
Twee jaar geleden heb ik een pricewatch: Acer Swift 3 SF315-52G-54DA aangeschaft. Ondanks de grote zorg waarmee ik de laptop heb behandeld, begon ik begin dit jaar problemen met de DC oplaadpoort te ondervinden. Uiteindelijk heb ik een week geleden de laptop opgestuurd voor reparatie, met de hoop dat dit nog binnen garantie gerepareerd kon worden.

Maar helaas, ik kreeg het bericht waar ik voor vreesde: het defect kwam volgens de reparateur door gebruikers schade en was niet te wijden aan een gebrekkig ontwerp. Zelf betalen dus. En als klap op de vuurpijl willen ze het defect repareren door het volledige mainboard, inclusief cpu, te vervangen voor een mooie prijs van €668.

Ik ben het hier natuurlijk helemaal niet mee eens, de DC stekker is van een klein en ongebruikelijk formaat waar ik vanaf het begin af aan al bang was voor mogelijk degradatie van de poort. Ik heb de laptop altijd normaal gebruikt en een oplaadpoort zou daarbij niet kapot moeten gaan, dus dit lijkt me absoluut een geval waar garantie op toepasbaar is.

Graag wilde ik reageren op de berichtgeving, maar dat wordt mij niet mogelijk gemaakt. Het enige wat ik kan doen is contact opnemen met de algemene klanten service en de hele molen doorgaan.

Daarom post ik nu maar hier, hopelijk kunnen jullie met mij meedenken en helpen om tot een oplossing te komen. Ik ben op het moment nog student en begin over een paar weken met mijn master onderzoek, daarbij heb ik mijn laptop nodig. Veel geld voor een reparatie heb ik dus ook niet, en zelf een reparatie doen waarbij ik bijvoorbeeld de poort los soldeer, een snoertje vast soldeer, om daar dan een sterkere DC poort aan vast te maken, vind ik wat veel risico met zich mee brengen. Welk pad kan ik nu het beste gaan bewandelen?

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 21-08-2020 13:49 . Reden: referral link + shopnaam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

onhersteld retour aanvragen @cheezzzowner Je zou evt. vanuit je account een chat kunnen starten met zgn deskundig medewerker ipv chatbot.(kunnen kosten aan verbonden zijn, onderzoekskosten, vzk)

[ Voor 17% gewijzigd door Hackus op 21-08-2020 13:48 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar SF, want dit is geen technische vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:06

MsG

Forumzwerver

cheezzzowner schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:36:
[...] en zelf een reparatie doen waarbij ik bijvoorbeeld de poort los soldeer, een snoertje vast soldeer, om daar dan een sterkere DC poort aan vast te maken, vind ik wat veel risico met zich mee brengen. Welk pad kan ik nu het beste gaan bewandelen?
Welk risico doel je op? Als je dat een beetje fatsoenlijk soldeert is dat totaal niet spannend. Heb je foto's hoe het er aan de binnenkant uit ziet? Al dan niet van internet?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:22
cheezzzowner schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:36:
, dus dit lijkt me absoluut een geval waar garantie op toepasbaar is.

. Welk pad kan ik nu het beste gaan bewandelen?
Hoezo absoluut een geval van garantie? Hoeveel gevallen heb je (online) gevonden van andere klanten waarbij de poort kapot is gegaan? Want als het systeem inderdaad zo gebrekkig is ontworpen als jij stelt dan zullen er tientallen of honderden klanten moeten zijn met hetzelfde probleem.

Zoek deze mensen op en ga dan met Acer in gesprek over de technologie achter deze oplaad vorm?

Of ben je voor zover je kan vinden de enige met dit probleem? Want dan wordt het echt een stuk lastiger, dan moet je zien te beargumenteren dat het niet komt door jouw gebruik (te hard erin drukken, aansluiting erin hebben gehouden terwijl die in de tas zat, etc)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@cheezzzowner een paar vragen die bij mij opkomen, afgezien van het geschetste probleem:

1. Waar is de laptop gekocht, direct bij fabrikant of tussen leverancier?
2. War heb je de garantie claim neergelegd?
3. Hen je mogelijke een extra care pack gekocht, zo ja bij fabrikant of leverancier?
4. Wanneer heb je exact de garantie claim ingedient.

en als laatste,

5. Wat is er daadwerkelijk stuk, beschrijf dat eens of heb je mogelijk foto's?

edit: Als ik overigens zoek op Acer Swift 3 power jack dan vindt ik redelijke wat hits o.a. dit filmpje Click , het lijkt er op dat de power jack ingang vrij makkelijk zelf te vervangen is. Deze lijkt niet eens op het moederbord gesoldeerd te zijn. Een replacement is voor goed 11 euro excl. verzendkosten te verkrijgen, click.

Zoek tijd voor deze informatie, minder lang dan het tikken van dit bericht. ;) Voor alle hits click hier.

[ Voor 57% gewijzigd door _Dune_ op 22-08-2020 17:36 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheezzzowner
MsG schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:05:
[...]

Welk risico doel je op? Als je dat een beetje fatsoenlijk soldeert is dat totaal niet spannend. Heb je foto's hoe het er aan de binnenkant uit ziet? Al dan niet van internet?
Risico omdat ik nog niet veel ervaring met solderen heb, en dus bang ben dat ik een contact permanent beschadig. Op internet is er niet zoveel te vinden over dit specifieke model, maar ik heb hem vaak genoeg open gemaakt om er nog eens goed naar te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheezzzowner
President schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:10:
[...]

Hoezo absoluut een geval van garantie? Hoeveel gevallen heb je (online) gevonden van andere klanten waarbij de poort kapot is gegaan? Want als het systeem inderdaad zo gebrekkig is ontworpen als jij stelt dan zullen er tientallen of honderden klanten moeten zijn met hetzelfde probleem.

Zoek deze mensen op en ga dan met Acer in gesprek over de technologie achter deze oplaad vorm?

Of ben je voor zover je kan vinden de enige met dit probleem? Want dan wordt het echt een stuk lastiger, dan moet je zien te beargumenteren dat het niet komt door jouw gebruik (te hard erin drukken, aansluiting erin hebben gehouden terwijl die in de tas zat, etc)
Een absoluut geval van garantie omdat het product kapot is gegaan bij redelijk gebruik, maar garantie daadwerkelijk krijgen is natuurlijk een ander ding. Je punten zijn goed, ik heb hier al een aantal mail wisselingen met Acer over gehad maar die zijn niet behulpzaam geweest helaas. Online kon ik weinig vinden over deze laptop, maar ik had niet gezocht op andere mensen met dit specifieke probleem. Had ik wel moeten doen bij nader inzien :')

Enfin, ik heb er nu in elk geval voor gekozen om de laptop terug te laten sturen zodat ik hem of zelf kan proberen te repareren, of het te laten doen. Dat laatste kan als het goed is voor zo'n €150, voor mij een flink bedrag maar wel beter dan geen laptop of een nieuwe kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@cheezzzowner heb je mijn reactie ook bekeken? Als het echt alleen de aansluiting betreft, is deze zonder soldeer werk te vervangen en hoeft niet meer dan twee tientjes te gaan kosten, tenzij het toch een ander probleem is dan ik uit jouw uitleg opmaak.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:45
_Dune_ schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:20:
@cheezzzowner heb je mijn reactie ook bekeken? Als het echt alleen de aansluiting betreft, is deze zonder soldeer werk te vervangen en hoeft niet meer dan twee tientjes te gaan kosten, tenzij het toch een ander probleem is dan ik uit jouw uitleg opmaak.
Dit is wat mij ook bekend is van dit type laptop. De voedingsconnector is daarbij een los kabeltje die van het moederbord naar de behuizing loopt. Als het echt om deze connector gaat is mijn grootste vraag vooral waarom ze voorstellen het hele mainboard te vervangen. Die heeft er dan nl. totaal niets mee te maken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheezzzowner
_Dune_ schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:26:
@cheezzzowner een paar vragen die bij mij opkomen, afgezien van het geschetste probleem:

1. Waar is de laptop gekocht, direct bij fabrikant of tussen leverancier?
2. War heb je de garantie claim neergelegd?
3. Hen je mogelijke een extra care pack gekocht, zo ja bij fabrikant of leverancier?
4. Wanneer heb je exact de garantie claim ingedient.

en als laatste,

5. Wat is er daadwerkelijk stuk, beschrijf dat eens of heb je mogelijk foto's?

edit: Als ik overigens zoek op Acer Swift 3 power jack dan vindt ik redelijke wat hits o.a. dit filmpje Click , het lijkt er op dat de power jack ingang vrij makkelijk zelf te vervangen is. Deze lijkt niet eens op het moederbord gesoldeerd te zijn. Een replacement is voor goed 11 euro excl. verzendkosten te verkrijgen, click.

Zoek tijd voor deze informatie, minder lang dan het tikken van dit bericht. ;) Voor alle hits click hier.
toon volledige bericht
Bedankt voor je uitgebreide bericht!

1. De laptop is aangeschaft bij bol.com
2. Garantie heb in via bol proberen te claimen, maar die sturen het zelf door naar Acer (zoals ik het heb begrepen in elk geval)
3. Geen extra care helaas
4. Garantie claim had ik een dag voor het verlopen er van ingediend, lekker laat

Al die bovenstaande zal nu wel niet meer van toepassing zijn omdat ik de knoop het doorgehakt om de laptop terug te laten sturen en er zelf mee aan de haal te gaan. Ik heb de tijd er niet voor om alsnog garantie te krijgen, al helemaal omdat ik de laptop nodig heb voor mijn studie.

5. Het gaat om de DC power in poort, voor zover ik kan zien zit er iets scheef waardoor contact dus niet altijd even goed is. De connector is van een ongebruikelijk formaat: 3mm buiten diameter en 1 mm binnen diameter. Ik had al flink wat afgezocht en geen relevante video's en onderdelen kunnen vinden. De gelinkte video is niet toepasbaar op mijn apparaat, het onderdeel is voor de 14-inch variant maar zou misschien nog kunnen werken. Ik zal nog eens goed kijken dus!

Zodra mijn laptop weer binnen is, zal ik die in zijn geheel uit elkaar halen (batterij er uit en moederbord ook) om goed te kijken naar het probleem. Dan maak ik wat foto's en zal ik jullie updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheezzzowner
_Dune_ schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:20:
Ja! Zie mijn laatste reactie, ik zal dus de komende week ergens een goede kijk nemen. Zou heel mooi zijn als het zo opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheezzzowner
redwing schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:23:
[...]

Dit is wat mij ook bekend is van dit type laptop. De voedingsconnector is daarbij een los kabeltje die van het moederbord naar de behuizing loopt. Als het echt om deze connector gaat is mijn grootste vraag vooral waarom ze voorstellen het hele mainboard te vervangen. Die heeft er dan nl. totaal niets mee te maken.
Dat ze het hele mainboard willen vervangen vind ik ook uiterst vreemd ja...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Als ik het zo zie zit deze op het bord gesoldeerd, anders dan de SF14 serie, waar wel een losse module voor is.

Zie ebay voor als je het zelf wilt proberen, ik zelf denk dat het een lastig verhaal gaat worden en ze het gaan gooien op gebruikersschade.

Zo`n connector is vaak zelf wel te vervangen of desnoods hulp met iemand die ervaring heeft met solderen, onderdeel zelf kost zo`n 10 a 15 euro.

https://www.ebay.com/itm/...f6e605:g:xoMAAOSwpAZfQOav

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheezzzowner
rikadoo schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:41:
Als ik het zo zie zit deze op het bord gesoldeerd, anders dan de SF14 serie, waar wel een losse module voor is.

Zie ebay voor als je het zelf wilt proberen, ik zelf denk dat het een lastig verhaal gaat worden en ze het gaan gooien op gebruikersschade.

Zo`n connector is vaak zelf wel te vervangen of desnoods hulp met iemand die ervaring heeft met solderen, onderdeel zelf kost zo`n 10 a 15 euro.

https://www.ebay.com/itm/...f6e605:g:xoMAAOSwpAZfQOav
Mooie vondst! Scheelt mij weer wat zoeken :P Begin zo wel te neigen naar het zelf doen ipv laten doen voor 150 euro, heb er in principe alles voor in huis naast de connector

Edit: Ik heb de connector maar direct besteld vanwege de lange levertijd. Dan kan ik altijd nog langs een reparateur en vragen of die het voor mij wil doen :+

[ Voor 8% gewijzigd door cheezzzowner op 27-08-2020 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheezzzowner
Update

De poort en laptop zijn inmiddels alweer binnen. Vandaag heb ik een poging gedaan om de originele poort los te solderen, maar dat is niet gelukt. De soldeer werd niet vloeibaar, ook niet bij 450°. Ik heb het daarbij gelaten omdat ik het moederbord niet wilde beschadigen.

De nieuwe poort is overigens wel het juiste onderdeel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSoDm8B49mv0FsaJ4mWCnAGZoZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vM8jcR5SOrN6kuxtptElIuuM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCmSceijA9NoxYCfrVikyCO69H8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/20gbj1wxfQTubhulhGLn3pTa.jpg?f=fotoalbum_large

Wat me verder opviel is dat deze poort de connector wél goed vastgrijpt (hij klikt er voelbaar in vast). De originele poort heeft dat nooit gedaan.

Ik denk dat ik nu maar naar een laptop reparatie shop stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Ik zou de tin even met een soldeerbout laten vloeien, met loodhoudend, soldeerd makkelijker. En vervolgens met een hete lucht de boel warm stoken, en dan met een pincet voorzichtig wiebelen en kijken of het loskomt. Zodra het los is kan je de boel leegzuigen, nieuwe connector erop en vastsolderen.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheezzzowner
rikadoo schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:41:
Ik zou de tin even met een soldeerbout laten vloeien, met loodhoudend, soldeerd makkelijker. En vervolgens met een hete lucht de boel warm stoken, en dan met een pincet voorzichtig wiebelen en kijken of het loskomt. Zodra het los is kan je de boel leegzuigen, nieuwe connector erop en vastsolderen.
Loodhoudende tin (60/40) had ik laten vloeien, maar dat wilde niet baten.

Helaas heb ik geen heat-gun, dus de boel warm stoken gaat mij niet lukken.

Bedankt voor je tips in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

Denk dat je huidige soldeerbout te weinig vermogen heeft.

Bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
En je kunt natuurlijk ook niet de pootjes losknippen en daarna de pootjes eruit halen? Voor dit soort werk wil je trouwens geen soldeerbout maar een soldeerstation hebben. Maar aangezien je aangeeft op 450 graden te werken, neem ik aan dat je al een soldeerstation gebruikt.

150 vind ik trouwens belachelijk veel. Tuurlijk een repartieshop verkoopt hun expertise en vakmanschap, hebben een investering gedaan en vragen een uurloon, maar 150 euro voor 10 minuutjes prutsen is echt duur betaald. Ik zou even op v&a kijken of een aardige Tweaker je niet kan helpen.

[ Voor 73% gewijzigd door hoi1234 op 06-09-2020 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheezzzowner
OcGuru schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:13:
Denk dat je huidige soldeerbout te weinig vermogen heeft.
Het vermogen mijn soldeerstation is 35 Watt, zou denken dat dat genoeg is voor dit type werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheezzzowner
hoi1234 schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:13:
En je kunt natuurlijk ook niet de pootjes losknippen en daarna de pootjes eruit halen? Voor dit soort werk wil je trouwens geen soldeerbout maar een soldeerstation hebben. Maar aangezien je aangeeft op 450 graden te werken, neem ik aan dat je al een soldeerstation gebruikt.

150 vind ik trouwens belachelijk veel. Tuurlijk een repartieshop verkoopt hun expertise en vakmanschap, hebben een investering gedaan en vragen een uurloon, maar 150 euro voor 10 minuutjes prutsen is echt duur betaald. Ik zou even op v&a kijken of een aardige Tweaker je niet kan helpen.
Losknippen gaat inderdaad niet. Een soldeerstation is wat ik gebruik ja.

Tsja ik vind het ook aan prijzige kant, zou eerder een euro of 50 verwachten. Heb wel een bericht gestuurd naar een reparatie shop in Utrecht (fixers) met de vraag hoeveel het kost om door hun het soldeerwerk te laten doen, er namelijk geen diagnose of regelen van onderdelen nodig.

Goed idee om op V&A te kijken/posten, iemand die hier wat meer ervaring in heeft zou het vast wel kunnen (ik heb alleen nog maar wat Raspberry projectjes gedaan).

[ Voor 9% gewijzigd door cheezzzowner op 06-09-2020 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheezzzowner
Ik heb bericht terug van Fixers: als ik ze het moederbord en de nieuwe poort breng kunnen ze het soldeerwerk doen voor 50 euro. Dat vind ik het wel waard, dus daar ga ik zeer waarschijnlijk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik zie dat jouw laptop USB-C heeft, heb je al eens gekeken of hij via die poort opgeladen kan worden? De meeste laptops die ik de afgelopen jaren in handen heb gehad ondersteunen dit gewoon.

Zelf heb ik wel eens de poort van een laptop laten maken, ik was toen iets van 40 euro kwijt en de laptop heeft het nog jaren volgehouden.

[ Voor 15% gewijzigd door EValentino op 07-09-2020 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheezzzowner
De USB-C poort op mijn laptop is helaas puur een USB 3.0 aansluiting en ondersteunt geen opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

EValentino schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:19:
Ik zie dat jouw laptop USB-C heeft, heb je al eens gekeken of hij via die poort opgeladen kan worden? De meeste laptops die ik de afgelopen jaren in handen heb gehad ondersteunen dit gewoon.

Zelf heb ik wel eens de poort van een laptop laten maken, ik was toen iets van 40 euro kwijt en de laptop heeft het nog jaren volgehouden.
De Swift 3 USB C poort is enkel voor data helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheezzzowner
Update

Ik heb het moederbord nu weer uit de laptop gehaald en veilig verpakt in een anti-statische zak. Vanmiddag drop ik die samen met de nieuwe poort bij de reparatiewinkel en gaan zij het soldeerwerk doen. Dus hopelijk heb ik over een paar dagen weer een goed werkende laptop! Ik zal jullie op de hoogte houden :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• cheezzzowner
Update

Afgelopen week heb ik het moederbord met de nieuwe poort erop gesoldeerd terug gekregen, en het zag er goed uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7qBVpCClUp-5ceZcJO9oZBkYDR4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HmcD2e8pXqGYlfSacQOqsgWQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9CwMYb_UVyY4056YCZUs0AsaLMo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9vPNZZU9t0TICY3S12AcIqXW.jpg?f=fotoalbum_tile

Het moederbord heb ik terug in de behuizing gezet en vastgeschroefd met een kruiskop 2.5 mm bitje (was geschikt voor alle interne schroeven):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kwAx672Q3gwzg4vSc7_SBDaahc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oiAi3Y4pT6xkHKu8MxZp9BdK.jpg?f=fotoalbum_large

Vervolgens heb ik de fan header aangesloten (omcirkeld), de wireless connectivity chip aangesloten, en alle overige ribbon kabels e.d. aangesloten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_uK5DGUeG7C7A_0RmlJVXbUYNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3pL8rMDcL3ULRVepjsdGnNC.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna de SSD (origineel HDD) met bracket vastgeschroefd (omcirkeld) en aangesloten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qE03JkqBrQRv1786l5bO-LP1zXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rynhIyUNPE6wEDJ2x0bQGN41.jpg?f=fotoalbum_large

En natuurlijk de M.2 NVMe SSD ook aangesloten en vastgeschroefd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_JEXQVRGLz9TQ6PVFbCqzoSAdD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RZWn7pb51KtmAwZ4t0mwiqPI.jpg?f=fotoalbum_large

De batterij heb ik teruggeplaatst, aangesloten en vastgeschroefd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ESithhrVoKA2Jir0BKdoHtCs78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8XOeeiB4WA3xYMT0Ad6uQ5Gp.jpg?f=fotoalbum_large

En dan het moment van de waarheid... de nieuwe connector aangesloten op het net en het lampje voor 'opladen' ging branden. De laptop aangezet en...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2foIgU-1Kw42tYbl3ZEpvwTAhto=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GGyaijn3MUG8gfts77PUgxG6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRShpM5TlK6pqr5KyU3stGpEAtQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mOktI5DkkutlKNgwjXPaN3AW.jpg?f=fotoalbum_tile

Fan spin om daarna direct zonder enige problemen windows in te booten!

Tenslotte de laptop weer dichtgemaakt met een Torx T6 bitje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRGicqxdbe60ThhRAIGqXZ929lo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QRtPeERZ4lsAwztMrGnXuHWc.jpg?f=fotoalbum_large

Na een paar dagen gebruik heb ik niks kunnen vinden dat niet meer werkt, en de nieuwe DC poort werkt beter dan de vorige ooit heeft gedaan! Ik weer blij O-)

Ik zal Bol nog een mailtje sturen over:
  1. Het feit dat ik de laptop uiteindelijk heb kunnen repareren voor een totaal prijs van 63.87, minder dan een tiende van de prijs die hun reparatiedienst mij voorschotelde.
  2. Dat de nieuwe connector beter werkt dan de vorige ooit heeft gedaan, nu wordt de oplaad connector daadwerkelijk 'vastgegrepen' door de poort.
In elk geval, Tweakers bedankt! Zonder jullie was ik waarschijnlijk uitgekomen op een stuk duurdere reparatie. Met speciale dank aan @rikadoo voor het linken naar de juiste poort ter vervanging. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Geen probleem, gelukkig heb je het zo kunnen oplossen en ben je er niet al teveel geld aan kwijt geraakt en kun je er nog een aantal jaren mee vooruit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HolyDemon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 31-05 02:05
Leuk dat je dit bericht nog hebt geplaatst met foto's, superleuk om te lezen. ^^

Veel plezier met je laptop!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cheezzzowner
Update

Ik had het volgende mailtje naar de klantenservice van Bol gestuurd:
Ik stuur dit bericht vanwege de onprettige ervaring die ik gehad heb m.b.t. de reparatie van een Acer laptop (Bestelling [bestel nr]).

Het probleem in het kort was: de oplaadpoort functioneerde niet goed meer.

Hierom heb ik mijn laptop opgestuurd ter reparatie, met de hoop dat het nog binnen de garantie zou vallen. Helaas kreeg ik te horen dat het niet binnen de garantie viel omdat het gebruikersschade was die niet te wijten was aan een gebrekkig ontwerp. Vervolgens werd mij de optie tot reparatie aangeboden waarbij ik 668 euro moest betalen omdat de enige optie het volledig vervangen van het moederbord was.

Hierdoor ben ik zelf op zoek gegaan naar alternatieven voor deze reparatie. Dit proces is te volgen op dit forum: Acer Swift 3 - Geen garantie en torenhoge reparatiekosten

Uiteindelijk heb ik de laptop laten terugsturen voor €23,95, en zelf een vervangend onderdeel kunnen bestellen voor €13,87. Vervolgens heb ik het moederbord uit de laptop gehaald en door een reparatiedienst (Fixers) het nieuwe onderdeel er op laten solderen voor €50.

Dat heeft het probleem volledig opgelost. Sterker nog, de vervangde oplaadpoort deed het beter dan de originele. Voorheen heeft die poort nooit de oplaadconnector 'vastgegrepen', nu is dat wél het geval. Voor mij is dat een bevestiging dat het originele ontwerp gebrekkig was. Daarnaast was het dus ook absoluut wel te repareren door middel van een simpele soldeerklus, en niet het volledig vervangen van het moederbord.

Al met al vind ik het heel erg jammer dat ik geen garantie heb gekregen en ook geen fatsoenlijk optie tot reparatie, en daardoor zelf veel tijd en moeite heb moeten steken om mijn laptop weer goed werkend te krijgen.

Groeten,
toon volledige bericht
Daarop heb ik als antwoord gekregen:
Ik had je heel graag zelf hierover gesproken want ik ben een beetje geshokeerd over je verhaal. Helaas kan ik niet uitbellen omdat ik van huis uit werk dus ik moet me beperken tot de mail, dat kan natuurlijk ook maar is toch een stuk minder persoonlijk dan via een gesprek. Mijn excuses hiervoor.

Je geeft aan dat je problemen had met een oplaadpoort van je laptop en dat je daarvoor een prijs van maar liefst €668,00 zou worden aangerekend omdat het onder gebruikersschade zou vallen en daardoor zou de garantie zijn komen te vervallen. Nu heb je godzijdank het probleem op kunnen lossen nadat je zelf actie hebt ondernomen en de laptop terug hebt opgeeist. En nu blijkt dat je oplaadpoort slecht voor nog geen €100. gerepareerd is, sterker nog, dat hij beter werkt dan hij ooit tevoren heeft gewerkt en dat is eigenlijk heel beschamend om terug te lezen. Ik vind dit dan ook echt alarmerend en ben erg blij dat je hierover contact hebt opgenomen.

Wat ik nu voor je gaan doen meneer redacted is het volgende. Ik ga de reparatie dienst hierover aanspreken en vragen wat de reden is dat onze technische jongens dit niet hebben op gepakt en gerepareerd voor je. En wat ik ook zal proberen, maar daar kan ik geen garantie voor geven, maar ik zal zien of ik op een of andere manier je hier een schadeloosheid voor kan regelen. Uiteindelijk heb je de aanvraag nét binnen de garantie termijn van twee jaar doorgegeven , ik zie namelijk dat de garantie tot 14 augustus liep , dus je aanvraag van 13 augustus dus precies binnen de garantie zou moeten vallen!

Ik kan op dit moment niets garanderen aan je, maar weet dat ik me sterk zal maken om je hierin tegemoet te komen. Wat ik wel heel fijn vind is dat je nu gelukkig weer zorgeloos kan gebruik malen van de laptop. Ik ga je hele dossier met deze link en alle informatie terugsturen aan de reparatiedienst, en zodra ik van hen een terugkoppeling ontvang, je hierover direct informeren. Samen sterk, ik doe mijn best!

Voor nu vertrouw ik erop je voldoende geinformeerd te hebben. Mocht je nog vragen hebben hierover, laat je het ons dan weten? Bel, chat of mail gerust, we helpen je graag. Ik zou je alvast een hele fijne dag willen wensen!
toon volledige bericht
Om vandaag een antwoord te krijgen (van een andere persoon van de klantenservice):
Onlangs heb je contact met ons opgenomen over de reparatie van jouw laptop.

Mijn collega heeft navraag gedaan over onder andere hoe het kan dat er zo'n groot prijsverschil zit in de reparatiekosten.

Ik heb een reactie ontvangen van de reparatiedienst:
'De kosten waren niet vanwege de termijn, maar vanwege de aanwezige schade.

De oplaadpoort was door invloed van buitenaf beschadigd geraakt. Daarom zag de reparateur het als noodzakelijk om het moederbord te vervangen, wat een duur onderdeel is.

Fijn dat de klant het zelf heeft kunnen oplossen, maar deze werkwijze wordt niet goedgekeurd door de fabrikant en daarom is dit niet zo gedaan bij ons.'

Dit natuurlijk niet het antwoord waar je op had gehoopt. Helaas kan ik je hierin niet verder helpen. Mijn excuses.

Hopelijk heb ik je hiermee voldoende kunnen informeren. Mocht je naar aanleiding van mijn mail nog vragen hebben dan kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

IK wens je een fijne dag!
toon volledige bericht
Waarop ik het volgende bericht heb gestuurd naar de eerste persoon die mij beantwoorde:
Bedankt voor je erg meelevende bericht, dat wordt gewaardeerd.

Ondertussen heb ik al bericht terug ontvangen van de reparatiedienst:

(...)

Natuurlijk is de oplaadpoort door invloed van buitenaf beschadigd geraakt: De poort was zo ontworpen dat twee gele stukjes plastic de connector stabiel hielden (wat dus al amper hielp). Door de meegeleverde haakse oplaadconnector zal er altijd een lichte kracht op de poort gezet worden in de richting van het snoer. Het plastic raakt daardoor 'vermoeid' en houd de connector niet stabiel, waardoor er geen goed concact meer wordt gemaakt en het opladen niet meer fatsoenlijk gaat. Om dat tegen tegaan moet er meer kracht op de connector gezet worden om alsnog op te kunnen laden. Helaas heb ik dat een tijdje moeten doen omdat ik mijn laptop simpelweg niet kwijt kon, daarom heb ik hem ook zo kort voor de garantie pas ingestuurd: toen had ik vakantie.

Dat de reparatiedienst vervolgens niet een vervangend onderdeel kan solderen op het moederbord omdat de fabrikant die werkwijze niet goedkeurd, vind ik ronduit bizar. De enige logische reden die ik hiervoor kan bedenken is dat de fabrikant zijn producten helemaal niet gerepareerd wil hebben, maar vooral nieuwe wilt verkopen. In mijn ogen is er daarmee helemaal geen reparatiedienst.

Tenslotte is mij door uw collega verteld dat ik niet meer verder geholpen kan worden.

De volgende keer dat ik een (relatief) duur apparaat aanschaf zal ik dat niet snel meer doen bij Bol of Acer. Ik ben uitermate teleurgesteld.

Met hartelijke groeten,
toon volledige bericht
En zojuist antwoord gekregen:
Dank voor je feedback fijn dat je me hiervan op de hoogte brengt.

Natuurlijk had ik je je hier graag even over willen bellen. Dat zou gewoon zoveel persoonlijker geweest zijn.Op dit moment werken wij bij de klantenservice echter bijna allemaal thuis en het is thuis helaas niet mogelijk om uit te bellen. Natuurlijk kan ik je ook per mail informeren, dus dat doe ik dan ook graag.

Ik begrijp je teleurstelling in onze reparatiedienst volledig, helaas leven we in en consumptiemaatschappij en is het ook echt zo dat we liever een nieuwe laptop verkopen dan een gepaste oplossing bedenken die een apparaat een veel langere levensduur garandeert, persoonlijk ben ik niet met dit beleid eens natuurlijk. Helaas is ook bol.com een commercieel bedrijf met een hoofdletter B geworden en is er weinig of geen plaats meer voor creatieve oplossingen, dat spijt me persoonlijk.

Heel erg jammer dat er door de reparatie geen tegemoetkoming tegenover staat, ik kan dus helaas geen cadeaubon voor je aanmaken,maar ik kan je wél uit mijn persoonlijk budget een verassing sturen als blijk van begrip voor jouw situatie. Ik hoop dat je begrijpt dat ik erg met je meeleef en dat mijn kleine blijk van respect met toch een beetje begrip wordt aanvaard.

Ik verwacht dat et morgen bij je geleverd zal worden, zou je op donderdag nog steeds niets hebben mogen ontvangen dan hoor ik dat natuurlijk heel graag van je.
toon volledige bericht
Al met al ben ik duidelijk niet tevreden met de reparatiedienst van Bol, maar over deze persoon bij de klantenservice ben ik zeker te spreken.

Ik zal jullie nog een laatste update geven over de 'verrassing' die ik ga krijgen, stay tuned :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mooi gefikst zo d:)b

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-05 06:54
*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de man.

[ Voor 72% gewijzigd door Yorinn op 27-09-2020 09:50 ]

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
*knip* Dit voegt niets toe aan de discussie, gezien er nergens over de reparateur is gesproken. Een sneer als deze mag dan ook achterwege blijven.

[ Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 27-09-2020 09:48 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• cheezzzowner
Laatste Update

De verrassing is binnen... en het is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FcK1MNW5e39M5YiM3AX8cBcdCPY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SpFyYWyAvMvGx36sBkTe6BAR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rd-Vzfna4Yq1oN6Q4ASLP__BxKs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VaNiQX3lKysvDANk9MUFYk2Q.jpg?f=fotoalbum_tile

Een nette Trust 5000 mAh powerbank met USB-C aansluiting, en een leuk kaartje erbij _/-\o_
Pagina: 1