USB-C hub met 2x 1080p en usb-c poort

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark0026
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-09 05:37
Mijn vraag
Ik ben dus op zoek naar een usb-c hub of dockingstation die ik met mijn Acer laptop wil verbinden. Deze hub moet 2x 1080p monitoren apart kunnen aansturen, en een vrije usb-c poort hebben.
Ook wil ik graag weten of je die 2 monitoren ook kunt gebruiken, zonder het scherm van de laptop in gebruik te hebben (dichtgeklapt ofzo)

PC Zuid – Maatwerk-pc’s in Zuid-Limburg www.pczuid.com

Beste antwoord (via Mark0026 op 21-08-2020 15:06)

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 22:54
Toevallig contact gehad met Dell afgelopen week voor een dockingstation, vanuit hun kreeg k toen een duidelijk overzicht van hun dockingstations.

er zitten namelijk nogal wat verschillen tussen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OkkQjMnENS58EMd0cS4wS5c67jc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W6OceW3h7uT42EiFN6k9VY9M.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:59

DukeBox

loves wheat smoothies

Welk protocol (versie) over USB-C ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe stuur je die monitoren aan? HDMI, DP, USB-C?
En wat voor notebook heb je, als die geen geschikte poorten heeft, dan houdt het hele verhaal natuurlijk al snel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark0026
@TERW_DAN
geen idee wat voor een protocol, het is een Acer aspire 3 a315-55g-71x3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark0026
dede monitoren moeten nog gekocht worden dus aansluiting vooralsnog niet belangrijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-09 13:00
Een Dell docking station heeft een eigen ingebouwde videochip.
Met een driver (DisplayLink) bestuur je die chip over een reguliere USB verbinding.
Dat kan dus ook op een hele simpele laptop met praktisch 0 aansluitmogelijkheden.

Bijvoorbeeld: pricewatch: Dell Universal Dock D6000 - EU

[ Voor 24% gewijzigd door GarBaGe op 21-08-2020 13:30 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Mark0026 het type dat jij aangeeft zie ik niet in de pricewatch, maar bij de pricewatch: Acer Aspire 3 A315-55G-76C4 zie ik geen USB C poorten. Ook de site van Acer noemt niks over video uit via USB C. Ik ben bang dat je dus pech hebt.

Ik zou nog eens goed kijken naar de specificaties van jouw preciese uitvoering, en kijken of hij uberhaupt video uit via USB C kan. Anders heeft een USB C dock ook geen zin.....

@GarBaGe ik wist niet dat dat ook een mogelijkheid was.... welke Dell dock bedoel je dan precies?

[ Voor 8% gewijzigd door gwystyl op 21-08-2020 13:30 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 22:54
Toevallig contact gehad met Dell afgelopen week voor een dockingstation, vanuit hun kreeg k toen een duidelijk overzicht van hun dockingstations.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OkkQjMnENS58EMd0cS4wS5c67jc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W6OceW3h7uT42EiFN6k9VY9M.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-09 13:00
inbedrijf schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:32:

[Afbeelding]
Die WD-series zijn inclusief USB-C Power Delivery.
Dan wordt je docking station ook een stroom adapter.
Dat maakt ze duurder dan de oudere Dx000-series, die geen PowerDelivery ondersteunen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:03
GarBaGe schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:47:
[...]

Die WD-series zijn inclusief USB-C Power Delivery.
Dan wordt je docking station ook een stroom adapter.
Dat maakt ze duurder dan de oudere Dx000-series, die geen PowerDelivery ondersteunen.
Dat is niet per se een oudere serie maar een ander type dock. De D6000 is bijv. een dock die gebruikt maakt van DisplayLink, een techniek waarbij het beeld gecomprimeerd wordt door de CPU in je laptop. Hierdoor is de performance merkbaar laag (compressie-artifacts en framedrops komen frequent voor). Een DisplayLink-dock zou ik daarom altijd afraden als je laptop een USB-C poort heeft die power delivery en DisplayPort (niet te verwarren met DisplayLink) ondersteunt. Edit: zie net dat je dit zelf ook al aankaart.

Een WD-19 maakt gebruik van de mogelijkheden van USB-C om ook DisplayPort over USB te kunnen verzenden, hierdoor is er geen performanceverlies. Daarom verdient deze wat mij betreft altijd de voorkeur boven bijv. een D6000 als je laptop USB-C heeft met power delivery en DisplayPort. Ik zie echter dat de laptop van TS geen USB-C heeft, dus dan is een D6000 de enige optie.
Niet elke laptop met USB-C ondersteunt Thunderbolt. De Acer van TS zeer waarschijnlijk ook niet.

[ Voor 34% gewijzigd door MarcoC op 21-08-2020 13:57 ]

Pagina: 1