Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arturius
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-08-2020
Mijn vraag
Een krantenartikel maakte gewag van Google Earth voor de Quest. Het zou ideaal zijn voor met name ouderen die vanwege Corona of anderszins niet meer op vakantie kunnen of durven, zoals ik. Dat was voor mij aanleiding om het apparaat aan te schaffen.

Ik heb me het apezuur gegoogled om uit te vinden waar vandaan en hoe ik GE in OQ kan krijgen. Wél een tutorial op YT over de bediening, maar zover ben ik niet gekomen. Ook een download gezien voor de Rift. Wie wil/kan mij virtueel op reis helpen?

Het zou toch van den zotte zijn om een apparaat te moeten retourneren wegens het ontbreken van een handleiding, die ook door senioren kan worden begrepen.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 16:14
https://support.google.com/earth/thread/17731303?hl=en

Er is officieel geen support voor de Quest VR headset.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:39

Nogne

>.<

https://www.oculus.com/experiences/rift/1513995308673845/

Oculus geeft aan dat Google Earth alleen voor de Oculus Rift en Oculus Rift S is uitgebracht, Google Earth op de Oculus Quest gaat dus niet werken (tenzij het via een omweg mogelijk is).

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tethered aan een (game) PC moet het dan gewoon werken, maar niet native op de Quest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
arturius schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:07:
Ik heb me het apezuur gegoogled om uit te vinden waar vandaan en hoe ik GE in OQ kan krijgen. Wél een tutorial op YT over de bediening, maar zover ben ik niet gekomen. Ook een download gezien voor de Rift. Wie wil/kan mij virtueel op reis helpen?
Ik vermoed dat je op zoek bent naar Wander: https://www.oculus.com/ex...76005587859/?locale=en_US . Praktisch gezien Google streetview op de Oculus Quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arturius
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-08-2020
Hoezo niet voor Quest? Wat is dit dan - zie link:
YouTube: GOOGLE EARTH VR ON OCULUS QUEST!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:34
verplaatst naar SPV

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:37
Even verder kijken dan je neus lang is, in die video wordt er gebruik gemaakt van ALVR wat dus gestreamt wordt vanaf een pc.

Je zou naar Wander kunnen kijken wat hierboven ook al is aangeraden, dat is het beste wat in de buurt komt van Google maps/earth.

[ Voor 14% gewijzigd door dylan111111 op 23-08-2020 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
  • Laatst online: 21-03 19:50
Gaan we het in de toekomst ook niet krijgen?
Wil Google niet?

Denk erom: Streetview, maar, nog meer, Google Art and culture kunnen DE killer apps zijn

Ooit eens mee gespeeld?. Druk bij streetview op het kompas symbool en draai je telefoon... = 100% VR!

En met pijltjes pielen is toch wel andere koek dan de joystick van de Quest!

En vrijwel alle musea, na sluitingstijd, bezoeken vanuit je luie stoel...

Het kan nu al op je tablet, PC, of smartphone, maar dat drukken op die pijltjestoetsen werkt gewoon niet fijn.
Maar wandel maar eens door het Rijksmuseum. Met een 4k monitor valt je bek open.
Mijn Macmini 2018 moet hard knokken om het grafisch voor elkaar te krijgen.

Wander vind ik niet prettig werken. Ik wil het echt gekoppeld aan Google maps.

[ Voor 11% gewijzigd door herpideperpi op 09-10-2020 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je vergeet even dat Google Streetview maar met één camera zijn foto's heeft gemaakt. Voor VR moet je twee camerapunten hebben, voor elk oog een. Dat kun je dan wel softwarematig gaan faken door voor elk beeld een linker- en rechterbeeld te verzinnen, maar echt soepel en mooi gaat dat niet werken. Ja, het kan leuk zijn, maar killer app is het niet.

[ Voor 8% gewijzigd door pagani op 09-10-2020 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Huh? Maar als je je telefoon draait heb je toch echt VR effecf? (Minus de lucht boven je wellicht.)
Wander doet toch hetzellfde? Als ik mjn hoofd omdraai met de Quest kijk ik toch echt om me heen.

Of snap ik het weer eens niet?

[ Voor 40% gewijzigd door herpideperpi op 09-10-2020 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nee, je hebt het effect of je ronddraait in een bol waarop een 360 graden foto (op alle assen) is gemaakt. Je ziet geen diepte, je ogen zien beiden hetzelfde beeld (waar ze voor echte VR het beeld met enkele centimeters verschuiving zouden moeten zien) én het nadeel van Streetview is dat er foto's om de paar meter worden gemaakt, dus je kunt alleen teleporten naar een volgende plek, je kunt niet "lopen" zonder extreme vervormingen.

Met andere woorden: VR voegt ten opzichte van met je telefoon ronddraaien erg weinig toe. De immersie is er eigenlijk niet, daarvoor is een honderd jaar oude viewfinder eigenlijk nog beter (al kun je dan uiteraard niet bewegen)

[ Voor 21% gewijzigd door pagani op 09-10-2020 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Ik snap wat je bedoelt.
Onverkort kan ik toch min of meer wandelen.
Maar je hebt een punt.
Doe mij een lol en kijk eens op je phone of PC naar Google arts en wandel door Rijksmuseum.
Ben benieuwd naar je mening.
Kan daar erg dicht bij bijvoorbeeld vitrines komen.

[ Voor 153% gewijzigd door herpideperpi op 10-10-2020 11:45 ]

Pagina: 1