Ik ga het toch even hier neerleggen want ik krijg het idee dat ik of iets niet begrepen heb in mijn lessen of dat er iets niet klopt in een course die ik nu kijk op Pluralsight.
In de course wordt de bewering gedaan dat om in 2e normaalvorm te staan, aan de volgende eisen moet zijn voldaan:
Dit is niet wat ik meen te hebben geleerd. Van wat ik weet mag een primary key zo lang zijn als nodig is om een record juist te identificeren. 2NF stelt dat geen attribuut afhankelijk mag zijn van een deel van de primary key en dat als dit zo is dat attribuut moet worden afgesplitst in een eigen tabel.
Ben ik nu gek? Ik begin bijna aan mezelf te twijfelen. Als ik naar het profiel van de persoon zie die de course heeft gemaakt kijkt verwacht ik namelijk dat hij wel weet moet hebben van de materie:
In de course wordt de bewering gedaan dat om in 2e normaalvorm te staan, aan de volgende eisen moet zijn voldaan:
- Er is al sprake van 1NF.
- Primary keys mogen maar 1 kolom lang zijn (single column primary keys).
Dit is niet wat ik meen te hebben geleerd. Van wat ik weet mag een primary key zo lang zijn als nodig is om een record juist te identificeren. 2NF stelt dat geen attribuut afhankelijk mag zijn van een deel van de primary key en dat als dit zo is dat attribuut moet worden afgesplitst in een eigen tabel.
Ben ik nu gek? Ik begin bijna aan mezelf te twijfelen. Als ik naar het profiel van de persoon zie die de course heeft gemaakt kijkt verwacht ik namelijk dat hij wel weet moet hebben van de materie:
Gerald Britton is a Pluralsight author and expert on Python programming practices and Microsoft SQL Server development and administration. A multiple-year of the Microsoft MVP award, Gerald has led introductory classes in Python and SQL for industry-sponsored events at Ryerson University, Toronto and the University of Toronto (his alma mater).