Ruis/sneeuw op TV Philips smart 50PUS6704 6704PUS

Pagina: 1
Acties:

• Grad 2
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-03-2022
Wat eraan de hand is: de tv is aangesloten met een HDMI kabel via de digitale media box van Ziggo met HD, de tv is een 4k ultra HD maar dat geeft de box niet door, over het algemeen geeft hij 1080i/50 door of 1080p/50, b.v.bij Netflix. Bij live programma's blijft het beeld goed maar als er een film op is dan geeft hij van die kleine zwarte puntjes(ruis/sneeuw). Hij doet dat bij de gewone zenders en op Netflix, zo zijn ze er en zo zijn ze weer weg. Ziggo box is nieuw en alle kabels ook, HDMI, Philips 50PUS6704/12.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KzX-UFmTwQ76m43Es7Hilb5lkhw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gQueACvfDSYQpwnVVdAqPNBk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ur4hlENBDY4v3VJlzcoxgDDqFcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jaXwMatE4nxeODEpqBxF9Ymx.jpg?f=fotoalbum_large

G. Claus

• Grad 2
Dus het beeld wordt de ene keer "wazig" en de andere keer, mooi strak. In fracties van seconde.

G. Claus

• Grad 2
Hallo, zijn er nog mensen die mij hiermee kunnen helpen? :) ;w

G. Claus

Verwijderd

Als ik jou was zou ik onderzoeken of het aan de Ziggo box ligt of aan de tv of aan de gebruikte kabels. Ik gok het 1e en acht de 3e verwaarloosbaar (maar toch...). Vind een manier om Netflix te kijken buiten je Ziggo box om en kijk of je nog steeds die ruis ziet.

• Grad 2
Oké bedankt voor je tijd en uitleg zelf had ik ook aan de Ziggo box gedacht. Ik ga even bellen met Ziggo, bedankt voor je reactie, groeten Gerard.

G. Claus

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:16

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zou zeggen, probeer het eens met de interne tuner van de televisie en vergelijk met de ontvanger van Ziggo. Het klinkt alsof ergens wat beeldbewerking ongewenste effecten geeft. Door met de interne tuner van de TV te vergelijken kun je met zekerheid vaststellen of het in de ontvanger van Ziggo gebeurt. (Als je geen kaart/CI-module hebt, gebruik netwerkcode 4444 om zonder kaart te kijken.)

Ik zit aan de hand van de symptomen niet direct aan kabels te denken.

Zodra vastgesteld is dat het aan de ontvanger ligt, kan gekeken worden of het met instellingen in de ontvanger op is te lossen. Zo nee, dan moet er wellicht een andere ontvanger komen.

• Grad 2
Hallo, ja dat is een goede dat ga ik doen, als ik via de TV naar Netflix kijk heb ik het idee dat het beeld beter is maar het geluid is dan geen surround,5.1, maar alleen stereo,oké dat is een ander verhaal. Bedankt, ik ga het een en ander uitproberen.

G. Claus

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:54
Zet ook de beeldverbeteraars op je tv eens uit.

• Grad 2
Oké ga ik uit testen,bedankt

G. Claus

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:09
Heeft jou tv ook een functie om het beeld te resetten? Probeer dat dan eens.

• Grad 2
Ja, ik kan de tv opnieuw installeren of de beeld instellingen naar standaard zetten. Maar ik heb wat gedaan met de instellingen, resolutie en ruis onderdrukking en alles is goed nou, Ziggo heeft de box geüpdate dus dat was het wel. Beeld is goed nou.
Iedereen bedankt voor de tips en het meedenken. Gr. Gerard.

G. Claus

Pagina: 1